În apropierea sărbătorilor de iarnă, numărul accidentelor rutiere cauzate de consumul de alcool creşte. De aceea, Poliţia Rutieră Română şi Next Advertising lansează o campanie de educare şi de conştientizare asupra pericolelor consumului de alcool la volan.
Spotul „Şampania” a fost realizat pro-bono de agenţia de publicitate Next Advertising şi transmite mesajul: “Să bei şi să conduci e o crimă. Sărbători responsabile.” Acesta va fi difuzat în regim de campanie socială de mai mai multe posturi TV: Antena 1, Antena 2, Antena 3, GSP TV, Euforia TV, Kanal D, România TV, OTV, Music Channel, Realitatea şi Prima TV.
“Sticla pe care o goleşti înainte să conduci te poate transforma într-un criminal. Era nevoie de o astfel de abordare agresivă în preajma sărbătorilor, perioadă din an când creşte concentraţia de alcool în sângele românilor. Poate văzând acest spot, mai puţini şoferi se vor încumeta să conducă atunci când ar trebui să ia un taxi. Ideea spotului o aveam de ceva timp. La un moment dat, s-a ivit ocazia să o şi filmăm cu o cameră performantă. Restul a mers perfect, puţine proiecte din an se aprobă şi se produc atât de repede. Colaborarea cu Poliţia Rutieră a fost o experienţă profesională exemplară.", a declarat Liviu David, Creative Director, Next Advertising.
Potrivit datelor furnizate de Direcţia Rutieră din cadrul I.G.P.R., în primele 10 luni ale anului 2012 au fost depistate la nivel naţional 8.472 de infracţiuni privind conducerea unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice şi au fost aplicate 14.862 de sancţiuni contravenţionale. Aşadar, s-a înregistrat o scădere cu 2% a numărului accidentelor grave de circulaţie produse pe acest fond, comparativ cu perioada similară a anului 2011. Cu toate acestea, accidentele de circulaţie produse pe fondul consumului de băuturi alcoolice rămân o constantă şi un pericol, mai ales pentru tineri.
În paralel cu lansarea acestei campanii şi „având în vedere faptul că, în general, în perioada sărbătorilor de iarnă tentaţia de a consuma băuturi alcoolice şi de a conduce apoi autovehicule este mai mare, acţiunile Poliţiei Rutiere se vor intensifica, urmând ca şoferii să fie testaţi cu aparatul etilotest.”, a declarat Lucian Diniţă, Director Comisar şef de poliţie în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române – Direcţia Rutieră.
Echipa care a contribuit la realizat spotului “Şampania” este alcătuită din:
Din partea Next Advertising:
Liviu David, copy, art, regizor, editor, creative director
Semida Durigă, client service
Floriana Scânteie, CSR communication & PR specialist
Ruxi Muntean, Media Director
Oana Radu, Media Manager
Din partea MME:
DOP: Julien Eudes
Producător: Dragoş Vâlcu
Postproduction Manager: Alina Mircea
Din partea Poliţiei Rutiere Române:
Lucian Diniţă, Director Comisar şef de poliţie
Costin Tătuc, Director Adjunct Comisar şef de poliţie
Luminiţa Elena Ion, Comisar de poliţie
Mulţumiri speciale pentru colaborare:
Constantin Stroescu, comisar şef de poliţie – şeful Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii- IGPR
Amalia Constantinescu, comisar de poliţie – şef birou cercetare din ICPC
Stoica Simona, subcomisar de poliţie – ofiţer sociolog ICPC
Chiriac Bogdan, inspector principal de poliţie – ofiţer sociolog ICPC