Andrei Chirica, PR Booster @ Next Advertising
1. Vor creste sau vor scadea bugetele alocate PR-ului? Considerati ca vor fi diferente semnificative in anumite domenii sau in functie de dimensiunile companiilor?
Pentru unii vor creste bugetele, pentru altii vor scadea. Depinde de dimensiunea companiei si de cat de afectata de criza este.
2. Ce fel de campanii preconizati ca vor fi cautate de organizatii/recomandate de agentii (accent pe CSR, pe obtinere vizibilitate in media, pe evenimente etc.)?
De dorit este ca in aceasta perioada de criza companiile sa faca CSR, esti astfel mai aproape de oameni si de nevoile si problemele lor. Cum abia s-au obisnuit cu acest termen o sa fie destul de greu sa convingi un client sa faca ceva pentru comunitate fara a avea o legatura directa cu vanzarile intotdeauna. Rezultate mai palpabile ar avea o campanie de awarness, buzz marketing, de fidelizare a clientilor si, de ce nu, o campanie de pr online.
3. Considerati ca micile firme vor apela mai mult ca pana acum la PR? Credeti ca vor fi multi cei ce vor intreprinde in 2009 primele actiuni de PR?
Poate, desi daca nu au facut acest lucru pana acum ma indoiesc ca o sa il faca de acum incolo. Dar niciodata nu e prea tarziu. Cand mama si tata iti taie alocatia, te duci la prieteni sa te ajute, nu?
4. Cine va avea o pondere mai mare: PR-ul in-house sau outsourcing-ul?
Nu conteaza, PR-ul nu trebuie sa lipseasca. As inclina balanta totusi spre o agentie, mai ales daca firmele in cauza nu au avut un departament de PR pana acum. Agentiile au ceva mai multa experienta.
5. Ce considerati ca va avea mai mare cautare in anul ce vine? Activitatile obisnuite sau unele noi sau mai putin utilizate pana acum? Au clientii o preferinta anume?
Noi le spunem clientilor ca am putea sa le facem multe chestii misto care suna a Star Trek si ca e nevoie de mult tupeu din partea lor. Dar asta doar ca sa ne mai desprindem putin de pamant, apeland si la mijloace mai putin convetionale de comunicare. Desi ceea ce unii dintre noi considera SF-uri care nu merg la noi, alte tari au integrat deja in dieta zilnica de comunicare: social networking, corporate blogging, campanii online, CSR, buzz marketing etc. Insa, in viata mai trebuie sa faci si unele lucruri batatorite deja de altii. Nu trebuie sa inventezi roata de fiecare data, mai ales daca stii ca reteta functioneaza si rezultatele nu se lasa asteptate. Old fashion is the new fashion! Totul tine de creativitatea implementarii!
6. Care sunt tendintele lui 2009 la nivel de comunicare si PR?
Vor fi mai multe campanii online, de advertising si respectiv pr online.
Andrei Chirica este PR Booster @ Next Advertising. Si-a inceput cariera la ziarul Cotidianul ca redactor la departamentul Politic. Din 2004 s-a alaturat profesionistilor in relatii publice, lucrand pentru mai multe agentii mici. Din 2007 face parte din echipa departamentului de PR a Next Advertising unde se ocupa in special de PR online pentru clienti ca : Stejar, Injoy, Fundatia Copii in Dificultate, BoConcept, Greenpeace, Kinder Joy, QFort, Brandient, Transavia, Murfatlar, Flo&JO, dufa Deutek, Ceramica Iasi, etc
Va invitam sa dezbatem acest subiect in cadrul discutiei dedicate pe Forumulul PRwave aici. {mosloadposition user10}