IQads – Gelozie, din campania de relansare IQads: Totul despre publicitate
Agenţia Next Advertising a primit Gold în categoria Film pentru spotul TV IQads – Gelozie în cadrul festivalului Golden Drum 2011 şi locul I la festivalul de la Moscova Red Apple 2011, la categoria Advertising of mass-media. Spotul face parte din campania de relansare a platformei online IQads, sub sloganul Totul despre publicitate, care a avut scopul de a vorbi despre rolul pe care îl are publicitatea în viaţa oamenilor.
“Mă bucură premiile de la Moscova şi Golden Drum. E minunat să descoperi că brandurile şi publicitatea te ajută să comunici, orice naţionalitate ai avea, într-o limbă comună. Publicitareza. Brandeza. Advertinglish. M-am bucurat să aud că la vizionarea campaniei ruşii, polonezii, sârbii şi toti ceilalţi din sală ‘au râs româneşte’. Mă bucur mai ales că a luat premiu o campanie făcută pe brief, pe nevoia clientului, pe bune, o campanie care a primit înainte de festival aprecierile publicului, ale colegilor de breaslă şi ale oamenilor de marketing. Asta înseamnă mai mult decât orice poleială aurită care se umple de praf pe un raft. Mulţumesc IQads, Reload Film şi colegilor Ştefănică, Semida, Neaţu, Radu şi Baciu”, a spus Liviu David, director de creaţie, Next Advertising.
Producţia spotului Gelozie, dar şi a celorlalte 2 spoturi din campanie, Refuz şi Murdărie, a fost realizată de Reload Film.
Despre importanţa calităţii producţiei spoturilor, Liviu adaugă: “Ideea ca ideea, dar de obicei execuţia ne omoară şi, după cum spunea cineva deştept, premiile se pierd în post-producţie. La noi în Romania, se pierd în tot ce inseamnă producţie. Spoturile trebuiau să iasă beton, şi asta cu foarte puţini bani. Acum trebuie să ne dăm pălăria jos, căci fără propunerile excelente de casting şi locaţii, fără pasiunea şi efortul de producţie Reload, nu am fi avut ocazia să vorbim de premii, cu atât mai puţin de aur. Am mai avut idei foarte bune, dar execuţiile mediocre le-au alungat de pe podium sau le-au ţinul pe locul doi, când locul unu era liber. În cazul campaniei IQads, producţia a avut un rol extrem de important şi a marcat bine. Mulţumim Reload Film”.
Clipurile au fost promovate şi pe Facebook, prin aplicaţia Brands+Friends, care livra pentru fiecare utilizator un mesaj special, construit din branduri, în funcţie de relationship status-ul completat în profilul său de Facebook. Clipurile au fost urcate apoi în pagina de Facebook IQads, de unde s-au răspândit în paginile fanilor IQads şi ale prietenilor lor. Astfel, clipurile din campania IQads – Totul despre publicitate au primit mii de share-uri şi de like-uri şi sute de comentarii.
Echipa care a lucrat la campanie:
Din partea Next Advertising: scenarii: Mihaela Neaţu, Mihaela Ştefănică, Radu Olteanu, Semida Duriga, Liviu David; idee scenarii: Mihaela Ştefănică; poziţionare, slogan: Semida Duriga; art director: Cătălin Baciu; director de creatie şi regizor: Liviu David.
Din partea casei de producţie Reload Film; DOP: Marius Ivaşcu; producător: Sebastian Tudor; producător executiv: Traian Ardac; post-producţie: Oana Răpeanu.