Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Nevoia de viteza:

45% dintre utilizatorii de internet din Europa doresc sa isi modernizeze conexiunea la internet sau sa isi schimbe furnizorul pentru a beneficia de o viteza de conexiune mai mare

Conform celui mai recent sondaj la nivelul UE privind modul în care europenii folosesc internetul, criteriul principal al utilizatorilor de internet se conturează a fi viteza de acces la internet. Aproape jumătate (45 %) din gospodăriile europene și-ar moderniza abonamentul de internet sau ar schimba furnizorul pentru a avea o viteză în bandă largă mai mare, criteriu care ajunge din urmă prețul în cursa celor mai importanți factori în alegerea serviciilor de internet.

Neelie Kroes, vicepreședintă a Comisiei Europene, a declarat: „Consumatorii vor din ce în ce mai mult ca internetul să fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmări materiale video. Pentru cei care desfășoară o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. În prezent, consumatorii sunt atenți atât la viteză, cât și la preț atunci când își aleg furnizorul.”

De asemenea, sondajul a relevat că peste jumătate (54%) din gospodării își limitează apelurile de telefonie mobilă, naționale și internaționale, din motive legate de costuri. Dna Kroes a declarat: „Suntem în era telefoanelor inteligente, în care serviciile mobile de înaltă calitate sunt o parte esențială a vieții de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumătate din populație să își limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor și este inacceptabil ca lipsa unei piețe unice conectate să încurajeze aceste limitări.” Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scădere de 11 % (de la 60 % la 49 %) a numărului de persoane preocupate de costul apelurilor în alte rețele decât propriile lor rețele naționale. Acest lucru arată clar că eforturile Comisiei de a reduce tarifele de terminare a apelurilor mobile au un efect pozitiv pentru consumatori.

Printre alte aspecte importante scoase în evidență de acest sondaj Eurobarometru se numără:

Viteza conexiunii contează din ce în ce mai mult
• Concurența dintre furnizori a reușit să ofere prețuri accesibile, dar va fi nevoie de o atenție sporită pentru a se răspunde cerințelor consumatorilor pentru viteze mai mari.
• Aproximativ 40 % dintre respondenți au afirmat că este greu să acceseze unele conținuturi și aplicații online din cauza vitezei sau a capacității de descărcare insuficiente.

Calitatea serviciilor
• 20 % dintre respondenți au declarat că uneori este dificil să acceseze conținut online sau că aplicațiile de pe telefoanele mobile se blochează (în creștere cu 4 puncte procentuale față de decembrie 2011). Această situație este mai des întâlnită atunci când respondenții încearcă să urmărească materiale video (42 %), să asculte muzică (22 %), să descarce conținut video gratuit (22 %), să urmărească evenimente transmise în direct (20 %) sau să joace jocuri online (19 %).
• Un motiv de îngrijorare îl reprezintă și calitatea sunetului. Numai 38 % dintre respondenți au afirmat că telefoanele lor mobile au o calitate a sunetului foarte bună, comparativ cu 49 % pentru telefoanele fixe și 25 % pentru apelurile efectuate prin intermediul internetului.

Un internet deschis și neutralitatea rețelei
• Blocarea materialelor video este cel mai deranjant aspect legat de neutralitatea rețelei/drepturile de autor.
• 34 % dintre adulți utilizează serviciile de apelare bazate pe tehnologia de voce prin internet (VoIP) (în creștere față de 27 % în 2012).

Tendințele în materie de achiziții
• 44 % dintre gospodării au cel puțin un abonament de internet mobil (în creștere față de 30 % în 2012).
• 45 % dintre gospodării cumpără un pachet de servicii de comunicații (de exemplu, o combinație de servicii de televiziune, telefonie, internet în bandă largă, mobile) de la același furnizor (45 % în anul anterior).
• 40 % (dintre cele 45 % de gospodării care cumpără un pachet de servicii) iau în calcul schimbarea furnizorului de servicii, dar 29 % sunt de părere că nu este ușor să compare condițiile pachetelor.

Context

Sondajul privind comunicațiile electronice la nivel de gospodării se efectuează anual începând din 2006 – raportul complet pe această temă va fi publicat în săptămânile viitoare.

Obiectivul sondajului este de a sprijini elaborarea de politici în domeniul comunicațiilor electronice, prin colectarea regulată de date și tendințe cu privire la atitudinea gospodăriilor și a persoanelor fizice față de furnizarea principalelor servicii de comunicații electronice.

Ancheta pe teren pentru acest sondaj s-a încheiat în martie 2013. Au fost intervievați la domiciliu 27 786 de respondenți din diferite grupuri sociale și demografice ale populației UE. Întrucât ancheta pe teren a avut loc înainte de data de 1 iulie 2013, când Croația a aderat la Uniunea Europeană, rezultatele sunt prezentate pentru UE 27 și Croația, iar mediile europene se referă doar la UE 27.

Pagini Utile

Bucuresti, 09.07.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.