Joi, 27 noiembrie 2008, Agora Media a organizat cea de-a patra ediţie SolePAD Iaşi, adresată oamenilor de afaceri din judeţele Iaşi, Botoşani şi Vaslui. Evenimentul a avut loc în sala de conferinţe Cuza a Hotelului Unirea din Iaşi.
Activitatea ASSI se bazează pe un set de principii specifice – acces centralizat, reutilizarea datelor şi furnizor unic. În deschiderea conferinţei, Daniel Gruia, Preşedintele Agenţiei pentru Serviciile Societăţii Informaţionale (ASSI), a prezentat strategia agenţiei pe care o conduce, prima strategie de business a unei instituţii publice. Scopul ASSI este de a unifica instituţiile din cadrul Guvernului într-o singură entitate, iar misiunea acesteia este creşterea confortului cetăţenilor prin creşterea performanţei administraţiei publice. Cum se va realiza această creştere? Prin reducerea cheltuielilor administraţiei, prin creşterea transparenţei şi eficienţei acesteia şi prin reducerea riscului TI. Soluţia ASSI pentru atingerea acestor deziderate o reprezintă cultura de business în e-guvernare.
Florin Vişoiu, Product Manager în cadrul Euroweb, a vorbit despre Eurovoice, noul serviciu de telefonie digitală propus de Euroweb. Bazat pe tehnologiile SIP şi ENUM, Eurovoice este primul serviciu de telecomunicaţii din România care a realizat convergenţa între mediile Internet şi PSTN (mediul telefoniei clasice). Principalele beneficii ale Eurovoice rezidă în securitate, prin funcţionare în medii IP private, şi în posibilitatea de customizare. În plus, telefonia VoIP este mai ieftină. De exemplu, în cazul serviciului Eurovoice Business, taxa de instalare este de 14 euro, iar abonamentul lunar de 4 euro, toate apelurile din interiorul reţelei fiind gratuite. Pe lângă apelurile de voce, Eurovoice suportă apeluri de fax, videotelefonie şi audio-conferinţă.
Compania IBM a indentificat un set de nevoi specifice ale IMM-urilor, ce se regăsesc în nevoia de colaborare, de gestiune a cunoştinţelor şi de management al ciclului de producţie. Ioana Costineanu, SWG Lead Development Representative la IBM, a prezentat la Iaşi soluţiile „la pachet” concepute de IBM pentru a răspunde acestor necesităţi ale IMM-urilor. Cele trei soluţii din pachet acoperă managementul stocării şi protejării datelor, colaborarea şi comunicarea şi soluţia de portal. Fiecare dintre acestea este o soluţie completă, hardware şi software, ce poate fi instalată imediat, fiind uşor de utilizat şi de încadrat în bugetul IMM-urilor. În plus, toate cele trei soluţii sunt finanţabile prin fonduri nerambursabile.
Ce ne dorim în prezent de la un notebook de business? Să fie productiv, să se conecteze oriunde şi să fie eficient din punct de vedere al bateriei. Mirabela Moroeanu, Account Manager în cadrul Dell, a prezentat gama Vostro, laptop-uri şi desktop-uri create specific de compania Dell pentru IMM-uri, precum şi noua gamă de notebook-uri business Latutide E. Noile laptop-uri Dell din gama business asigură o autonomie a bateriei de 19 ore, oferă opţiuni avansate de conectivitate şi sunt disponibile în trei variante de culoare a carcasei – negru, roşu şi albastru.
Soluţiile BitDefender oferă protecţie completă pe Internet, email, reţele LAN, telefoane inteligente şi PDA, prin gestiune centralizată. Ovidiu Berdilă, Senior Sales Specialist la BitDefender, a trecut în revistă soluţiile BitDefender Business, ce asigură protecţia şi administrarea staţiilor de lucru, protecţia serverelor de fişiere, a serverelor de mail şi protecţie Gateway, reducând în acelaşi timp costurile şi perioadele de nefuncţionare a echipamentelor. Ovidiu Berdilă a amintit în prezentarea sa şi noua tehnologie B-Have de protecţie proactivă avansată, aflată în curs de patentare.
Principalele provocări asociate tipăririi cu care se confruntă companiile în prezent sunt legate de productivitate, conectivitate, securitate şi costuri. Radu Crahmaliuc, Country Manager, Brother Intl’ Romanian Representative Office, a prezentat echipamentele Brother bazate pe tehnologia laser color – imprimante şi multifuncţionale – concepute pentru a rezolva cerinţele zilnice de productivitate, conectivitate şi securitate ale unei companii, oferind în acelaşi timp beneficii cheie pentru reducerea costurilor. Recomandările Brother pentru IMM-uri sunt dispozitivul multifuncţional MFC-9840CDW şi dispozitivul de etichetare P-Touch 2100.
După o scurtă pauză, Oana Muscalu, Director Marketing al Power Systems Rom, a prezentat la SolePAD Iaşi soluţiile profesionale pentru protecţia aplicaţiilor IT oferite de Power Systems în România, ce constau în UPS-uri produse de compania Socomec, grupuri electrogene Visa şi CTM, stabilizatoare de tensiune IREM şi echipamente de producţie proprie pentru outdoor, punând accent pe gama de UPS-uri NeTYS. Disponibilă în trei configuraţii tehnice diferite – PE, PL şi PR, gama NETYS răspunde cel mai bine necesităţilor companiilor de dimensiuni mici şi mijlocii.
Unul dintre secretele Intel constă în capacitatea de producţie. Florin Raclariu, Market Development Manager în cadrul Intel, a vorbit despre tehnologii noi ale Intel, despre management şi performanţă, punând accent pe tehnologia de producţie a procesoarelor bazată pe arhitectura de 45 nm. Intel produce în prezent procesoare mobile pentru notebook-uri, procesoare pentru desktop-uri şi procesoare pentru servere, acoperind toate gamele de aplicaţii şi nivele de performanţă. Florin Raclariu a vorbit şi despre tehnologia Intel vPro pentru managamentul PC-urilor şi al notebook-urilor, ce permite asigurarea securităţii la nivel de hardware.
Portofoliul Lenovo conţine în prezent desktop-uri, notebook-uri, staţii grafice şi servere. Misiunea companiei este de a creşte rapid în industrie, dar oferind produse de foarte bună calitate. Valentin Mateiaşi, Local Reseller Manager în cadrul Lenovo, a vorbit despre inovaţie şi calitate, două concepte esenţiale pentru Lenovo. De exemplu, în ceea ce priveşte notebook-urile, Lenovo a introdus carcasa rigidă pentru protecţia ecranului, cea mai bună performanţă wireless, propriile ventilatoare pentru reducerea căldurii şi a zgomotului, canale de drenare a lichidelor vărsate accidental pe tastatură, cip de securitate şi identificare biometrică şi facilităţi de recuperare care nu necesită pornirea sistemului de operare.
Florin Stoean, Authorized Partner Manager în cadrul Fujitsu Siemens Computers, a prezentat soluţia de înaltă disponibilitate x10sure, cea mai ieftină şi eficientă alternativă la soluţiile de tip cluster. Componentă a ofertei Dynamic Data Center a Fujitsu Siemens, x10sure monitorizează serverele şi sistemele de stocare, fiind recomandată pentru aplicaţiile de importanţă critică pentru afaceri, datorită unei disponibilităţi de 99,95%. Avantajul final al implementării acestei soluţii constă într-o infrastructură IT structurabilă şi fiabilă, cu beneficii în protecţia business-ului, consolidare şi virtualizare, integrarea aplicaţiilor şi productivitate.
În deschiderea sesiunii dedicate fondurilor nerambusabile, Narcis Tăbăcaru, Consilier la OTIMMC Iaşi, a prezentat instrumentele de finanţare pentru IMM-uri disponibile prin intermediul Axei prioritare I a Programului POS CCE, punând accent pe importanţa consultanţei în realizarea dosarului necesar pentru accesarea fondurilor nerambursabile puse la dispoziţie de Uniunea Europeană, în condiţiile în care un număr foarte mare de proiecte depuse la apelurile deschise în acest an au fost respinse din cauza conţinutului slab. Important de reţinut este faptul că serviciile de consultanţă pentru IMM-uri sunt considerate cheltuieli eligibile pentru finanţare din fonduri nerambursabile.
Adrian Susac, Consilier la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul MCTI, a prezentat în finalul conferinţei Domeniile majore de intervenţie ale Axei prioritare 3 din Programul POS CCE, punând accent pe Domeniul 3 – Dezvoltarea e-Economiei, dedicat IMM-urilor. Apelul de proiecte pentru acest domeniu este deschis până pe data 12 decembrie, toate apelurile de proiecte pentru cele două operaţiuni ale acestui domeniu – Suport pentru implementarea de sisteme informatice integrate şi alte aplicaţii electronice pentru managementul afacerilor şi Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi alte soluţii electronice pentru facilitarea operaţiunilor B2B urmând a fi redeschise în 2009.
SolePAD Iaşi a fost promovat cu sprijinul partenerilor TVR Iaşi, Radio Hit, Financiarul, Ziarul de Iaşi, Jurnalul de Est, Orasultau.ro, Antitepari.ro, Calendarevenimente.ro, Wall-street.ro, acasa.ro, ClubAfaceri.ro, PRwave, Comunicatedepresa.ro, PRdirectory şi al publicaţiilor Agora Media – eWeek, Channel Partner, PC Magazine şi Agora News. Partenel local: Media Advertising.
Conferinţa de la Iaşi a fost ultima ediţie SolePAD din acest an. Programul conferinţelor SolePAD din 2009 va fi disponibil în curând la adresa www.solepad.ro
{mosloadposition user10}