- Doi din trei români au ales dispozitivele mobile pentru a efectua tranzacții cu cardul de Black Friday
- În medie, românii au cheltuit online aproximativ 322 lei cu ocazia Black Friday 2022
Potrivit NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți online din România, în ziua de 11 noiembrie 2022, când majoritatea comercianților parteneri au desfășurat campania de Black Friday, numărul tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu aprox. 27% comparativ cu ediția precedentă. Suma medie cheltuită în ediția din acest an a evenimentului a fost de 322 lei, în ușoară scădere față de 2021, când s-a situat la circa 370 lei.
Din datele NETOPIA Payments, s-au procesat, în medie, 80 de tranzacții pe minut anul acesta de Black Friday, vârful de tranzacții s-a înregistrat la ora 14:15, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referință s-a ridicat la peste 35.000 lei, pentru un echipament de supraveghere.
În ceea ce privește categoriile de produse preferate de români cu ocazia Black Friday 2022, în topul achizițiilor online s-au aflat: încălțămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare și cosmeticele, urmate de aparatura foto și cărți.
„Am înregistrat o creștere importantă a tranzacțiilor online, ceea ce arată că românii sunt receptivi la ofertele optimizate la maxim de partenerii noștri din e-tailul autohton. Noi ne-am asigurat, ca de fiecare dată, că punem la dispoziția comercianților cele mai bune servicii de procesare, care să-i ajute să vândă fără sincope și în siguranță. Ne bucură faptul că apetența românilor pentru achiziții de pe dispozitive mobile este tot pe un trend ascendent, fapt care demonstrează o dată în plus eficiența acestei metode de plată”, a declarat Horia Grozea, Director Vânzări, NETOPIA Payments.
Mai mult de două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2022 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulți dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%). De asemenea, într-un procent mai mic au fost înregistrate achiziții realizate de pe dispozitive de tip smart tv.
Datele demografice de anul acesta ale procesatorului mai arată că majoritatea achizițiilor online au fost realizate de femei, în proporție de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaților a fost de 45,9%.
De asemenea, grupa de vârstă cu cele mai multe achiziții a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) și 65+ ani (6,83%).