Nestlé marchează a zecea aniversare a inițiativei Nestlé Needs YOUth, o inițiativă creată pentru a crește șansele de angajare ale tinerilor într-o perioadă când rata șomajului în rândul tinerilor din Europa atingea cote alarmante. După mai bine de un deceniu, inițiativa s-a extins la nivel global și a ajutat peste cinci milioane de tineri, inclusiv fermieri și antreprenori, să-și dezvolte abilitățile și să profite de oportunitățile de carieră.
În România, începând din 2013 și până în prezent, Nestlé a oferit peste 300 de oportunități de internship și traineeship și a organizat mai mult de 120 de evenimente de dezvoltare, cu participarea a peste 13.000 de tineri. Aceste inițiative au fost esențiale în echiparea tinerilor cu abilitățile și experiențele necesare pentru a reuși în carierele lor.
”De-a lungul acestor zece ani, zeci de specialiști Nestlé au contribuit anual la dezvoltarea a mii de tineri care au participat la workshop-urile noastre (marketing, finanțe, logistică), sesiuni de consiliere în carieră, seminarii pe tema leadership-ului, inteligenței emoționale și managementul timpului, precum și la foarte apreciatul program de internship Summer’s Cool. Suntem mândri că am jucat un rol în sprijinirea creșterii și dezvoltării profesionale a tinerilor din România. Pe măsură ce ne menținem angajamentul de a crește generația viitoare, vom continua să creăm și mai multe oportunități pentru a ajuta tinerii să se dezvolte, să crească și să reușească”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
Potrivit Organizației Internaționale a Muncii (OIM), în 2022, aproximativ 73 de milioane de tineri erau încă șomeri sau câștigau salarii foarte mici. În timp ce rata de angajare rămâne un aspect fundamental al programului, au apărut și alte provocări pentru tineri, pentru care Nestlé are expertiza necesară pentru a oferi sprijin.
„De la începutul programului de trainee, am fost încurajată să îmi exprim ideile și să contribui activ în proiecte relevante. Sunt recunoscătoare că am ocazia să lucrez alături de o echipă minunată, care îmi acordă încredere și mă susține de fiecare dată când am nevoie. Această încredere m-a motivat să îmi depășesc limitele și să îmi asum noi responsabilități. Experiența mea la Nestlé m-a ajutat să învăț și să cresc într-un mediu stimulant și să îmi dezvolt abilitățile necesare pentru a reuși în cariera mea. Sunt mândră de progresul meu și recunoscătoare pentru oportunitățile pe care le-am avut”, povestește Irina, Learning & Training Trainee.
Agricultura se află într-un moment de cotitură, tot mai puțini tineri o consideră o profesie atractivă. Nestlé depune eforturi active pentru a găsi noi abordări în agricultură ce pot genera venituri decente și, în același timp, promova practici regenerative. Prin intermediul Programului de Agripreneurship al Nestlé, compania oferă cursuri de formare care acoperă diverse subiecte referitoare la agricultura regenerativă, inclusiv agro-foresterie, sănătatea solului și bunăstarea animalelor.
Prin intermediul Platformei de Antreprenoriat pentru Tineret YEP, compania sprijină, de asemenea, tinerii creativi care doresc să-și creeze propriile afaceri sau să dezvolte soluții inovatoare pentru cele mai presante probleme ale lumii. Aceasta le oferă tinerilor posibilitatea de a dobândi cunoștințe și abilități, de a-și îmbunătăți capacitățile, de a testa o idee sau de a-și dezvolta afacerile, în domenii care variază de la știința și tehnologia alimentară la dezvoltarea de produse și servicii, practici de agricultură regenerativă și ambalaje durabile. La un an de la lansare, YEP a ajuns la o comunitate în continuă creștere de peste 10.000 de utilizatori înregistrați.
”De la momentul în care m-am alăturat companiei, am fost primit într-un un mediu de lucru dinamic, care promovează inovația și colaborarea, oferindu-mi oportunitatea de a învăța și de a mă dezvolta rapid. Echipa dedicată este o sursă constantă de inspirație și sprijin, contribuind în mod semnificativ la succesul meu personal și profesional. Unul dintre aspectele care se evidențiază cu adevărat la Nestlé este puternicul sentiment de scop și angajamentul de a crea un impact pozitiv. Mă bucur să fac parte dintr-o organizație care nu doar apreciază angajații săi, ci se străduiește să facă o diferență în lume”, spune Ciprian Devderea, Digital Lead & Brand Manager Nestlé Professional.
„Obiectivul nostru este să ajutăm 10 milioane de tineri să acceseze oportunități economice până în 2030 și sunt mândru de impactul pe care l-am avut până acum”, spune fondatorul inițiativei Nestlé Needs YOUth, Laurent Freixe, CEO Nestlé pentru Zona America Latină.
Puteți citi mai multe povești ale persoanelor care au beneficiat de program în raportul nostru de impact pentru tineret.