Una dintre problemele cu care se confruntă părinţii în mod regulat este să îi convingă pe cei mici să ia micul dejun înainte de a pleca la şcoală sau la grădiniţă. Micul dejun este într-adevăr cea mai importantă masă a zilei, iar un studiu recent1 citat de NESTLÉ Nesquik Plus şi realizat în Canada, Toronto, a demonstrat că un mic dejun hrănitor are beneficii directe asupra performanţei şcolare.
Studiul2 realizat pe o perioadă de 2 ani, la care au participat 6000 de elevi, a arătat că acei copii cu o alimentaţie echilibrată au obţinut note mai mari şi erau mai deschişi în relaţia cu ceilalţi copii. De asemenea, s-au observat îmbunătăţiri semnificative atât în rezultatele obţinute la citit, dar şi la matematică. Elevii care luau micul dejun au avut rezultate cu 10% mai bune la aceste materii faţă de cei care nu luau masa de dimineaţă. În plus, după perioada nopţii în care nivelul de energie scade, masa de dimineaţă îi ajută pe copii să se concentreze mai bine la activităţile şcolare.3
Un sumar al altor 47 de studii4 menţionate de NESTLÉ Nesquik Plus care au analizat relaţia dintre micul dejun, greutatea corporală şi performanţa şcolară, au demonstrat că în cazul copiilor care luau micul dejun în mod regulat s-a observat o stare de bine generală şi, de asemenea, un echilibru nutriţional la nivelul organismului.
Este recomandat ca părinţii să le ofere zilnic celor mici un mic dejun echilibrat ce conţine alimente diversificate precum fructe, legume, cereale, ouă sau lactate care sunt în special bogate în fibre, proteine, vitamine și minerale. De asemenea, un pahar de lapte preparat cu Nesquik Plus cacao instant poate fi inclus în meniul zilnic, fiind o gustare hrănitoare şi delicioasă, oferindu-le în acelaşi timp copiilor peste 30% din cantitatea zilnic recomandată de calciu şi minim 15% din doza zilnică recomandată din vitaminele C, E, B1, B3, B5, B6 si B9.
1 //www.cbc.ca/news/canada/toronto/story/2012/05/11/toronto-school-nutrition.html.
2 //www.cbc.ca/news/canada/toronto/story/2012/05/11/toronto-school-nutrition.html.
3 Breakfast Habits, Nutritional Status, BodyWeight, and Academic Performance in Children and Adolescents, GAIL C. RAMPERSAUD, MS, RD; MARK A. PEREIRA, PhD; BEVERLY L. GIRARD, MBA, MS, RD; JUDI ADAMS; //www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15883552.
4 Breakfast Habits, Nutritional Status, BodyWeight, and Academic Performance in Children and Adolescents, GAIL C. RAMPERSAUD, MS, RD; MARK A. PEREIRA, PhD; BEVERLY L. GIRARD, MBA, MS, RD; JUDI ADAMS; //www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15883552.