În calitate de semnatar al angajamentului ONU „Business Ambition for 1.5°C”, Nestlé este una dintre primele companii care își prezintă planul detaliat pe perioadă determinată, chiar înainte de termen.
Compania ia măsuri pentru a-și reduce emisiile la jumătate până în 2030 și pentru a atinge emisii nete zero până în 2050 – chiar și pe măsură ce compania se dezvoltă.
Acțiunile sprijină fermierii și furnizorii să implementeze practici agricole regenerative, prevăzând totodată plantarea a sute de milioane de copaci în următorii 10 ani și finalizarea tranziției companiei la energie verde în proporție de 100% până în 2025. În plus, Nestlé crește continuu numărul de branduri cu amprentă de carbon neutră.
Președintele Nestlé, Paul Bulcke, a declarat: „Consiliul recunoaște importanța strategică a luării de măsuri decisive pentru a aborda schimbările climatice. Acesta susține accelerarea și extinderea muncii noastre, pentru a asigura succesul pe termen lung al companiei și pentru a contribui la un viitor sustenabil pentru generațiile viitoare.”
Aceste măsuri sunt rezultatul unei evaluări complete a activităților și operațiunilor Nestlé, pentru a înțelege amploarea provocării și a genera acțiunile necesare pentru găsirea unor soluții eficiente și cu impact semnificativ. Compania a emis 92 de milioane de tone de emisii de gaze cu efect de seră în 2018, care vor servi drept nivel de referință pentru măsurarea progresului.
„Abordarea schimbărilor climatice nu poate aștepta, și nici noi. Este esențială pentru succesul pe termen lung al companiei noastre”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé. „Avem oportunitatea unică de a aborda schimbările climatice, având în vedere că operăm în aproape toate țările din lume și avem dimensiunea, amploarea și sfera de influență pentru a face diferența. Pentru a ne reduce amprenta ecologică, vom colabora cu fermieri, parteneri din industrie, guverne, organizații neguvernamentale și consumatori”.
Măsurile Nestlé pentru a atinge emisii nete zero se axează pe trei domenii principale:
- Compania lucrează deja cu peste 500.000 de fermieri și 150.000 de furnizori, sprijinindu-i sprijini în implementarea practicilor agricole regenerative. Astfel de practici îmbunătățesc sănătatea solului și mențin și refac diverse ecosisteme. Pentru stimularea acestora, Nestlé achiziționează materia primă rezultată din practici agricole regenerative la un preț peste nivelul pieței, cumpără cantități mai mari sau asigură co-investiția în cheltuielile de capital necesare. Nestlé se așteaptă să achiziționeze peste 14 milioane de tone de ingrediente prin agricultura regenerativă până în 2030, contribuind semnificativ la creșterea cererii pentru astfel de bunuri.
Nestlé își extinde și programul de reîmpădurire pentru plantarea a 20 de milioane de copaci în fiecare an, în următorii 10 ani, concentrându-se pe zonele de unde obține materia primă necesară în procesul de producție.
Mai mulți copaci înseamnă mai multă umbră pentru culturi, mai mult dioxid de carbon neutralizat, recolte mai mari și beneficii în ceea ce privește biodiversitatea sau sănătatea solului.
Până în 2022, compania și-a propus să se asigure că principalele lanțuri de aprovizionare ale companiei cu mărfuri esențiale, inclusiv ulei de palmier sau soia, vor fi asociate exclusiv cu practici sustenabile și nu vor cauza defrișări în mod direct sau indirect.
Prin eforturi precum acestea, Nestlé construiește parteneriate pe termen crescut și oferă comunităților agricole mai multă siguranță și venituri mai mari.
- În operațiunile sale, Nestlé preconizează să finalizeze tranziția la energie 100% regenerabilă a celor 800 de locații din cele 187 de țări în care operează, în următorii cinci ani. Compania își schimbă flota globală de vehicule, alegând alternative care generează emisii reduse și va reduce călătoriile de afaceri până în 2022, găsind soluții pentru compensarea amprentei de carbon a acestora. De asemenea, implementează măsuri de protejare și regenerare a apei și abordează în operațiunile sale risipa de alimente.
- În cadrul portofoliului de produse, Nestlé își extinde continuu oferta de alimente și băuturi pe bază de plante și reformulează produsele pentru a le face mai ecologice. În plus, crește numărul de branduri cu o amprentă de carbon neutră, pentru a le furniza consumatorilor posibilitatea de a contribui la lupta împotriva schimbărilor climatice. Alimentele pe bază de plante Garden Gourmet și suplimentele Garden of Life vor avea o amprentă de carbon neutră până în 2022, care se adaugă listei anunțate deja la nivel global pentru 2022 pentru brandurile Nespresso, S.Pellegrino, Perrier și Acqua Panna, restul brandurilor de apă îmbuteliată sub Nestlé Waters atingând același obiectiv până în 2025.
Magdi Batato, vicepreședinte executiv și șef operațiuni, a declarat: „Cu aproape două treimi din emisiile noastre provenite din agricultură, este clar că agricultura regenerativă și reîmpădurirea sunt punctele centrale ale traiectului nostru către emisii nete zero. Aceste eforturi vor reduce emisiile de carbon și vor îmbunătăți biodiversitatea la scară largă”.
Nestlé va investi 3.2 miliarde de franci elvețieni în următorii 5 ani pentru finanțarea acestor măsuri, inclusiv 1.2 miliarde de franci elvețieni destinați promovării agriculturii regenerabile de-a lungul lanțului de aprovizionare.
Aceste investiții vor fi făcute prin optimizări operaționale și structurale pentru a nu genera costuri suplimentare de-a lungului lanțului valoric.
Obiectivele Nestlé de reducere a emisiilor au fost aprobate de inițiativa Science Based Targets (SBTi), în concordanță cu nivelurile necesare pentru îndeplinirea obiectivelor ale Acordului de la Paris.
SBTi este o colaborare a organizațiilor non-profit considerată standard internațional de aur pentru evaluarea angajamentelor privind zero emisii. Nestlé va furniza actualizări anuale pentru a oferi transparență cu privire la progresele sale.