Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare pe primele nouă luni al anului 2022. Creșterea organică a ajuns la 8,5%, cu o creștere internă reală (RIG) de 1,0% și pricing de 7,5%.
Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat:” Am înregistrat o creștere organică puternică, pe măsură ce am continuat să ajustăm prețurile în mod responsabil pentru a reflecta inflația. Mediul economic provocator este o preocupare pentru mulți oameni și le afectează puterea de cumpărare. De aceea, ne propunem să menținem produsele accesibile, luând în considerare în același timp interesele tuturor părților interesate. Creșterea noastră internă reală a rămas rezilientă, în ciuda unei baze ridicate de comparație și a constrângerilor continue ale lanțului de aprovizionare, cu o elasticitate limitată a cererii. În același timp, continuăm să investim în inițiative de cercetare, marketing și sustenabilitate, după cum demonstrează lansarea recentă a Planului Nescafé 2030. Rămânem încrezători în puterea brandurilor noastre, în execuția operațională și în dinamica categoriilor subiacente care ne poziționează bine pentru creșterea viitoare”.
Rezultatele financiare în zona Europa
Creștere organică de 7,1%: 1,5% RIG; 5,7% pricing.
|
Vânzări la nouă luni 2022 |
Vânzări la 9 luni 2021 |
RIG |
Pricing |
Creștere organică |
Creșterea raportată |
Zona Europa* |
14,0 milarde CHF |
13,7 miliarde CHF |
1,5% |
5,7% |
7,1% |
1,7% |
* RIG, prețurile și cifrele de creștere organică exclud regiunea Rusiei, cu un impact corespunzător asupra M&A și a liniilor de schimb valutar
Creșterea organică a fost de 7,1%, cu un pricing de 5.7%. RIG s-a menținut la 1,5%, ca urmare a unei baze ridicate de comparație în 2021 și a constrângerilor lanțului de aprovizionare. Schimburile valutare au avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 7,5%, reflectând aprecierea francului elvețian față de euro. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 1,7%, la 14,0 miliarde CHF.
Într-un mediu economic dificil, Zona Europa a raportat o creștere organică de o singură cifră. Prețurile, dinamica continuă a canalelor externe și inovarea au sprijinit creșterea economică. Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață la categoriile de cafea, nutriție pentru sugari și alimente pe bază de plante.
Pe categorii de produse, principalul motor de creștere a fost PURINA PetCare, alimentată de mărcile premium Gourmet, PURINA ONE și PURINA Pro Plan. Vânzările Nestlé Professional au crescut într-un ritm puternic de două cifre, condus de băuturi.
Apa a înregistrat o creștere de două cifre, cu contribuții puternice din partea brandurilor internaționale și locale. Vânzările de la categoria nutriție pentru sugari au crescut într-un ritm de două cifre, pe baza impulsului puternic pentru produsele oligozaharidelor din laptele uman (HMOs). Categoria Dulciuri a raportat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KitKat și pentru ofertele sezoniere.
În al treilea trimestru, KitKat V a fost lansat în 15 țări europene. Cafeaua a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ și a continuat evoluțiile puternice ale vânzărilor pentru Starbucks de către Nespresso. Divizia Culinary a raportat o scădere a vânzărilor, afectată de creșterea negativă înregistrată de pizza și tăiței. Produsele pe bază de plante GARDEN GOURMET® au continuat să înregistreze o creștere puternică de două cifre, reflectând lansările de noi produse.
Nestlé în România
“Nestlé România a terminat primele nouă luni ale anului cu o creștere de 11.1%, creștere susținută de o evoluție de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale noastre, printre care Nutriție pentru copii, Hrană pentru animale de companie, Nespresso, Nestlé Health Science și Cafea. Așteptările noastre sunt să continuăm cu o performanță generală la fel de bună până la finele anului 2022. A fi solidari cu societatea și nevoile actuale este important pentru noi, iar produsele donate de către Nestlé România de la începutul anului depășesc 600.000 CHF și 90 de tone de alimente și băuturi. Într-o perioadă caracterizată de schimbări frecvente, mă bucur să conduc o echipă unită, puternică, ambițioasă, care a demonstrat flexibilitate și adaptabilitate pentru a dezvolta în continuare un business care aduce zi de zi în casele românilor produsele atât de îndrăgite de întreaga familie. Prin toate proiectele pe care le derulăm ne reconfirmăm angajamentul de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la bunăstarea societății în general”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
În trimestrul al treilea, în portofoliul Nestlé a apărut brandul OptiXpress și a lansat gama Nestlé LITTLE STEPS® 3, lapte pentru copiii de vârstă mică în ambalaj din carton proiectat pentru a fi reciclat și cu linguriță dozatoare confecționată din cel puțin 95% plastic din trestie de zahăr, o resursă regenerabilă. Pe ambalajele de JOE Mini, JOE Zi Bună, JOE Dreams, JOE Original Bar și JOE Noir Bar se pot regăsi deja simbolurile Rainforrest Alliance și Cocoa Plan. Nestlé comunică mesajul de 100% cacao din surse sustenabile pe 34% din portofoliul de Dulciuri.
Perspectivele la nivel de grup pentru întregul an 2022
Ne așteptăm la o creștere organică a vânzărilor în jurul valorii de 8%. Marja de profit operațional va fi în jurul valorii de 17,0%. Preconizăm creșteri ale profitului pe acțiune în monedă constantă și eficiența capitalului.
Mai multe detalii cu privire la rezultatele raportate de către Grup aici.
*Raportarea financiară actuală se supune normelor și standardelor financiare internaționale, la nivel de grup.