- Vânzările totale raportate au crescut cu 2,2% la 63,3 miliarde CHF (9M-2020: 61,9 miliarde CHF). Cursul valutar a redus vânzările cu 2,0%.
- Optimizarea continuă a portofoliului. La 9 august 2021, Nestlé a finalizat achiziția mărcilor de bază ale The Bountiful Company.
- Actualizarea proiecției pe întreg anul 2021: o creștere organică la nivel de an situată între 6% și 7%.
Compania Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pe primele 9 luni din 2021, raportând o creștere organică de 7,6%, cu o creștere internă reală (RIG) de 6% și pricing de 1,6%. Rezultatele financiare s-au bazat pe evoluția vânzărilor în retail, fiind susținute de recuperarea constantă în canalul out-of-home, pricingul îmbunătățit și cote de piață în creștere.
Mark Schneider, CEO Nestlé, a declarat: „Suntem mulțumiți de creșterea organică puternică a Nestlé în cele nouă luni, generată de contribuții la scară largă în majoritatea zonelor geografice și categoriilor de produse. Concentrarea neîncetată a echipelor noastre asupra execuției și agilității la nivel local ne-a permis să navigăm printre provocările generate de inflație și constrângerile lanțului de aprovizionare. Investițiile în inovare, digitalizare și sustenabilitate au susținut în continuare creșterea, sporind relevanța și diferențierea la nivel de ofertă. Nestlé continuă să ia măsuri în materie de sustenabilitate. Recent, ne-am prezentat planurile de a sprijini o tranziție către sisteme alimentare regenerative, care vor contribui la atingerea obiectivelor noastre climatice, lucrând îndeaproape cu comunitățile agricole din întreaga lume pentru a îmbunătăți sănătatea solului, a restabili ciclurile apei și a crește biodiversitatea pe termen lung”.
|
Total Grup |
Zona AMS |
Zona EMENA |
Zona AOA |
Nespresso |
Nestlé Health Science |
Alte Afaceri |
Vânzări 9M-2021 (CHFm) |
63 294 |
24 589 |
15 492 |
15 172 |
4 654 |
3 237 |
150 |
Vânzări 9M-2020 (CHFm)* |
61 912 |
24 991 |
14 952 |
15 251 |
4 180 |
2 421 |
117 |
Creștere internă reală RIG |
6.0% |
5.2% |
6.4% |
3.9% |
10.4% |
14.1% |
25.5% |
Pricing |
1.6% |
3.2% |
0.8% |
0.2% |
0.6% |
0.1% |
2.9% |
Creștere Organică OG |
7.6% |
8.4% |
7.2% |
4.1% |
11.0% |
14.3% |
28.5% |
Net M&A |
– 3.3% |
– 6.0% |
– 2.8% |
– 4.1% |
– 0.1% |
22.4% |
0.0% |
Schimb Valutar |
– 2.0% |
– 3.9% |
– 0.7% |
– 0.7% |
0.4% |
– 2.8% |
– 2.4% |
Creștere Vânzări |
2.2% |
– 1.5% |
3.6% |
– 0.6% |
11.3% |
33.8% |
26.0% |
* Cifrele din 2020 au fost reconsiderate, ca urmare a încadrării Nestlé Health Science și Nespresso, ca segmente independente începând cu 2021 (compuse anterior și prezentate în alte companii).
Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord (EMENA)
- 7,2% creștere organică: 6,4% RIG; Pricing 0,8%.
- În Europa de Vest s-a înregistrat o creștere organică de o singură cifră, cu RIG puternic și Pricing ușor negativ.
- În Europa Centrală și de Est s-a înregistrat o creștere organică de două cifre, cu RIG puternic și Pricing pozitiv.
- Orientul Mijlociu și Africa de Nord au raportat o creștere organică ridicată de o singură cifră, cu o contribuție echilibrată din partea RIG și Pricing.
|
Vânzări 9M-2021 |
Vânzări 9M-2020 |
RIG |
Pricing |
Creștere Organică |
Net M&A |
Schimb Valutar |
Creștere Vânzări |
Zona EMENA |
CHF15.5 bn |
CHF15.0 bn |
6.4% |
0.8% |
7.2% |
– 2.8% |
– 0.7% |
3.6% |
Creșterea organică a atins 7,2%, cu un RIG puternic de 6,4% susținut de volum și mix, cu un Pricing de 0,8%. Dezinvestițiile au redus vânzările cu 2,8%, acestea fiind strâns legate de decizia privind business-ul Herta. Cursul valutar a afectat negativ vânzările cu 0,7%. Vânzările raportate în zona EMENA au crescut cu 3,6%, până la 15,5 miliarde CHF.
Zona EMENA a raportat o creștere organică ridicată de o singură cifră, bazată pe inovații la nivel de produs și pe un impuls puternic și continuu în comerțul electronic și pe canalele de specialitate. Toate piețele au înregistrat o creștere pozitivă, cu evoluții puternice ale vânzărilor conduse de Rusia, Turcia, Regatul Unit și Italia. Zona a continuat să înregistreze câștiguri de cote de piață la scară largă, în special în segmentele hrană pentru animale de companie, cafea și produse pe bază de plante.
Pe categorii de produse, Purina PetCare® a înregistrat o creștere de două cifre, determinată de mărcile premium Felix®, Gourmet™ și Purina Pro Plan®, precum și de produsele veterinare. Vânzările de cafea au crescut cu aproape 10%, susținute de un impuls puternic pentru produsele Nescafé® și Starbucks® la domiciliu, pornind de la inovații continue pentru toate mărcile de cafea. Nestlé Professional a raportat o creștere puternică de două cifre, susținută de recuperarea constantă a canalului out-of-home.
Pe plan local, rezultatele financiare și principalele categorii care impulsionează creșterea în cazul Nestlé România sunt în linie cu cifrele ZEMENA.