Cafeaua solubilă este o băutură populară în România, fiind văzută de către consumatori ca un produs gustos şi aromat şi care energizează.
Un studiu contractat de Nestlé România pentru marca sa NESCAFÉ şi efectuat de agenţia 360Insights în 2009 pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia urbană a arătat că românii consideră consumul de cafea solubilă un foarte bun liant de socializare. Astfel, un procent de 67% dintre românii participanţi la studiu au afirmat că momentul ideal pentru a bea o cafea este atunci când sunt alături de persoanele apropiate.
În plus, românii preferă să consume cana de cafea acasă. 75% dintre respondenţi au afirmat că preferă ca acest moment să aibă loc în intimitatea propriei locuinţe, mai degrabă decât în spaţiul public.
Cafeaua oferă astfel o modalitate de revigorare şi este un foarte bun pretext de relaţionare cu cei dragi.
“Românii consideră consumul de cafea solubilă un foarte bun liant de socializare, majoritatea respondenţilor profitând de momentele în care savurează o cafea pentru a sta de vorbă cu cei mai buni prieteni. În comparaţie cu anii trecuţi, se remarcă şi faptul că din ce în ce mai mulţi români ştiu că şi cafeaua solubilă este naturală şi pură şi are un conţinut bogat de antioxidanţi.” declară Ana Maria Stanca, Group Manager Nestlé Beverages.
În ceea ce priveşte metoda de preparare, 87% din consumatorii de cafea solubilă folosesc doar apă, 22% adaugă şi lapte, iar un procent de 9% adaugă şi cola – un lucru specific pentru consumatorii români. De altfel, prepararea cafelei solubile cu lapte nu afectează în niciun fel calitatea cafelei, aşa cum arată şi un studiu1 citat de NESCAFÉ, realizat la Institutul de Reasearch Nestlé, care a demonstrat că adăugarea de lapte în cafea nu schimbă proprietăţile antioxidante ale cafelei. Până acum, existau puţine informaţii privind modul în care proteinele, în special cele conţinute de lapte, pot influenţa proprietăţie antioxidante ale cafelei, iar acest studiu recent a arătat că eficacitatea antioxidanţilor este aceeaşi atât în cazul cafelei negre, cât şi a celei cu lapte.
Studiul comandat de NESCAFÉ şi efectuat de agenţia 360insights la nivel urban la începutul lui 2009 a fost realizat pe un eşantion reprezentativ, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 64 ani.
1 Nestle Research Center, Mathieu Renouf, Philippe A.Guy, Cynthia Marmet, Anne-Lise Fraering, Karin Longet, Julie Moulin, Marc Enslen, Denis Barron, Fabiola Dionisi, Christophe Cavin, Gary Williamson and Heike Steiling., Measurement of caffeic and ferulic acid equivalents in plasma after coffee consumption: Small intestine and colon are key sites for coffee metabolism, 2010
{mosloadposition user10}