Gigantul de talie internaţională în irigaţii, venit în piaţa din România în mai 2010, consideră că problemele cu care se confruntă agricultura în acestă ţară sunt:
1. numărul prea mare de ferme de mici dimensiuni (1-5 ha), care reprezintă aprox. 85 % din suprafaţa cultivabilă
2. accesul limitat la fonduri
3. costurile mari la energie şi apă.
„NDJ a întâmpinat probleme similare cam în toate statele unde activează. Peste tot este prezentă tendinţa de a economisi resurse: apă, energie. În acest sens, NDJ propune sisteme de irigaţii cu presiune redusă pentru a economisi consumul de energie electrică şi soluţii diverse de irigare prin picurare, microaspersie pentru economia de apă. Teste ale companiei arată că, prin folosirea acelor tehnologii, consumul de apă şi energie este redus cu 50 %. Cu cât metoda de irigare este mai performantă, permiţând şi fertilizarea sau tratamentul culturii, cu atât recolta creşte, iar consumul de resurse şi forţă de muncă scade”. a declarat Ileana Stanciu director general al NaanDanJain România.
Potenţialul pieţei de agricultură din România este uriaş şi conform datelor oficiale avem în prezent 2,96 mil ha neirigate, comparativ cu 300 000 ha (irigate scriptic). O piaţă foarte puţin exploatată, cu investiţii încă la început şi absorbţia fondurilor UE în stadiu incipient.
„În prezent ajutorul oferit de stat şi subvenţiile pentru micii fermieri nu sunt suficiente şi indicat ar fi un program de creditare şi/sau subvenţie coerent pentru tehnologizare în domeniul irigaţiilor. În prezent suma pe care un femier român o primeşte sub formă de subvenţie este de aproape 4 ori mai mică decât suma primită de un fermier din Europa. (80 de EUR comparativ cu 300 EUR)” a continuat Ileana Stanciu.
NDJ investeşte anual 5% din cifra de afaceri pentru dezvoltarea de noi tehnologii. Studiile efectuate de companie la nivel internaţional, arată că sistemele tehnologice pentru microirigaţii oferite de NDJ îi asigură micului fermier o productivitate de 3 ori mai mare decât în mod normal.*
NDJ aduce pe piaţă soluţii optimizate pentru toate tipurile de culturi, adaptate condiţiilor particulare climatice şi de sol, în funcţie de regiune. Cel mai bine vândut produs al companiei în România este linia de picurare, care oferă soluţii optime pentru toate culturile din câmp deschis, viţă de vie, livezi sau sere, dar care are aplicaţii şi în zona rezidenţială. Acest produs a generat companiei încasări în valoare de 60% din totalul cifrei de afaceri pe anul trecut.
* arată un studiu efectuat de companie si postat pe www.naandanjain.com.