Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucători globali din online investește în eMAG, cea mai mare companie din România şi Europa de Est pe piaţa de comerţ online. Astfel, Naspers va deține 70% din acțiunile companiei eMAG, Iulian Stanciu 21,6% iar Radu Apostolescu va păstra 8,4% din acțiuni. Intrarea grupului Naspers în acționariat a fost determinată de poziția eMAG în retail-ul regional, intenția grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune.
Iulian Stanciu va asigura managementul companiei în calitate de Director General eMAG, în vreme ce Radu Apostolescu va ocupa poziția de Director de Dezvoltare.
eMAG se va extinde pe principalele pieţe din Estul Europei. Un prim pas va fi făcut anul acesta prin intrarea în Bulgaria, urmând ca în scurt timp să se demareze noi operațiuni pe alte piețe mari din regiune.
Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucători online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia şi Europa Centrală. Compania înregistrează o cifră de afaceri de 5,3 miliarde USD în ultimul an financiar și este evaluată la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde USD. În China şi Rusia grupul Naspers deţine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori înregistrați) şi Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia). La nivel local Naspers deţine PayU România, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro şi este unul dintre acţionarii Fashion Days.
Naspers este interesat de construirea unui parteneriat pe termen lung cu eMAG și actuala sa echipă de management. Cristina Berta, Head of M&A Naspers Europe, a declarat: “Suntem încântați să demarăm lucrul alături de echipa de la eMAG. Prin rezultatele și realizările pe care le-au avut până în prezent, eMAG s-a dovedit a fi un adevărat lider în inovație și implementare de comerț online. Suntem nerăbdători să lucrăm împreună în anii ce vor urma pentru dezvoltarea și extinderea operațiunilor pe piața de online din regiune”.
eMAG a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 145 mil EUR, echipa companiei numărând în prezent peste 450 de membri. Retailer-ul deține un portofoliu de peste 60.000 produse, dezvoltate de 400 de branduri internaționale.
„Pentru mine poate cea mai importantă componentă a tranzacției este recunoașterea valorii companiei și a rezultatelor echipei pe care am construit-o în toți acești ani. Am demonstrat că în România antreprenoriatul funcționează, că poți dezvolta o afacere solidă, suficient de puternică pentru a determina un gigant global în domeniul IT să te transforme în vârful de lance pentru dezvoltarea grupului în regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locală și un semnal că jucătorii români pot fi atrăgători pentru marii investitori internaționali”, declară Iulian Stanciu, Director General eMAG.
„Acum 11 ani plecam la drum pe o piață inexistentă și adaptam un model de comerț ce părea rupt din filme pentru România. Fără planuri clare și fără să știm unde vom ajunge. După toți acești ani, unul dintre giganții online mondiali vine în Romania și vrea să continue și să replice în regiune toate planurile noastre. Mai are cineva îndoieli că visul american se poate trăi la noi acasă?” a declarat Radu Apostolescu, co-fondator eMAG și Director de Dezvoltare.
Tranzacția va deveni efectivă după primirea acordului de la Consiliul Concurenței.
Despre eMAG
Lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, eMAG se numără printre creatorii pieţei de comerţ online din România. Adaptarea permanentă a serviciilor la realităţile pieţei şi orientarea către client au propulsat şi au menţinut eMAG în poziţia de lider constant al pieţei, ajungând în prezent cel mai mare retailer naţional de produse IT. eMAG are un portofoliu în care se regăsesc atât produse şi soluţii IT şi de comunicaţii, cât şi echipamente electronice şi electrocasnice. Oferta eMAG se extinde permanent cu noi categorii atât în portofoliul propriu, cât şi în eMAG Marketplace, prima platformă online din România care grupează mai mulţi retaileri. Compania operează magazinul www.emag.ro precum şi şapte showroom-uri în Bucureşti, Iaşi, Ploieşti, Cluj, Timişoara, Constanţa şi Craiova.
Despre Naspers și MIH Allegro
Naspers Ltd (JSE: NPN) este un grup media lider pe piețele emergente, cu operațiuni în 133 de țări și venituri anuale ce depășesc 5,3 miliarde $. Naspers este listat la Johannesburg Securities Exchange (JSE) și listat cu certificate American Deposit Receipt (ADR) pe London Stock Exchange. Principalele operațiuni ale grupului se desfășoară în domeniul internetului (cu focus pe comerț online și platforme de social media), televiziune cu plată și furnizarea de tehnologii conexe, precum și print media. Naspers este recunoscut pentru numeroasele investiții în companii lider în mediul online, cu operațiuni pe piețele emergente, precum Tencent – cel mai mare provider de internet și servicii mobile cu valoare adăugată din China, Mail.ru – cea mai mare companie de internet din Rusia și MIH Allegro, o companie cu un portofoliu diversificat de ecommerce și operațiuni în peste 15 țări din Europa Centrală și de Est. Pentru mai multe informații vizitați www.naspers.com.