Modelul de curse îşi sărbătoreşte premiera mondială în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, pe varianta Nordschleife.
Motorsportul este parte integrantă din esenţa MINI. Acum producătorul de automobile adaugă un nou capitol la povestea pe care a scris-o în lumea curselor prin apariţia modelului MINI John Cooper Works Coupé Endurance. Modelul de curse, în fapt o nouă dezvoltare, va participa la cursa de 24 de ore de la Nürburgring care va avea loc pe legendara Nordschleife şi constituie o avanpremieră a versiunii de serie a automobilului care va fi prezentat publicului în toamna acestui an.
Prin participarea MINI John Cooper Works Coupé Endurance, cursa de 24 de ore de la Nürburgring va fi scena debutului unui nou model pentru prima dată în istorie. Cerinţele deosebite ale acestui eveniment clasic în calendarul curselor de anduranţă reprezintă o garanţie a faptului cu noul model MINI va avea parte de un botez de foc.
Prin participarea la cursa de 24 de ore de la Nürburgring, obiectivul declarat MINI este experimentarea aventurii "Infernului Verde", aşa cum este supranumită varianta Nordschleife a circuitului Nürburgring. Iar marca britanică a făcut apel, printre altele, la experienţa acumulată în MINI Challenge de-a lungul anilor pentru a dezvolta această nouă maşină de curse pentru acest eveniment unic.
Un pachet de curse cât se poate de autentic va echipa MINI John Cooper Works Coupé Endurance pentru a parcurge, pe parcursul unei zile întregi, combinaţia între varianta Nordschleife şi circuitul Grand Prix, totul la viteză maximă. Puterea este furnizată de o versiune special pregătită a motorului de serie MINI John Cooper Works. Propulsorul cu patru cilindri şi capacitate de 1,6 litri – echipat cu un turbocompresor twin-scroll şi injecţie directă pe benzină – oferă 250 CP, iar funcţia Overboost duce vârful curbei de cuplu la 330 Newton metri. Viteza maximă depăşeşte pragul de 240 km/h.
MINI John Cooper Works Coupé Endurance face ca experienţa la volan specifică mărcii, cu inconfundabilul „go-kart feeling”, să fie dusă la un nou nivel. Suspensia rigidă de curse asigură o ţinută de drum impresionantă şi oferă pilotului un reacţie constantă şi directă din partea căii de rulare. Amortizoarele reglabile permit ca setarea suspensiei să fie adaptată la condiţiile fluctuante ale pistei, o particularitate extrem de utilă pe varianta Nordschleife.
Parbrizul mult înclinat faţă de silueta de coupé a automobilului se diferenţiază clar de versiunea Hatch şi contribuie la minimizarea rezistenţei aerodinamice, un factor pozitiv pentru liniile drepte lungi. Pachetul aerodinamic John Cooper Works sporeşte suplimentar comportamentul superior al modelului Coupé; eleronul faţă, difuzorul spate şi eleronul spate reglabil generează forţă de apăsare, ceea ce optimizează echilibrul între puntea faţă şi cea spate.
MINI John Cooper Works Coupé Endurance dispune de un nivel al siguranţei care este foarte ridicat datorită dotărilor, printre care se numără rollbarul sudat de caroserie, scaunele sport tip "scoică" cu centuri de siguranţă cu şase puncte de prindere şi dispozitiv HANS (Head And Neck Support) precum cel utilizat în Formula 1. Când vine vorba de siguranţa activă, maşina adoptă sistemul de frâne cu Race ABS deja testat din cursele MINI Challenge, la care se adaugă sistemul de control dinamic DSC reglat special, dar şi ecartamentul optimizat pentru curse. În plus, în folosul securităţii – şi pentru pit stopuri mai scurte -, MINI John Cooper Works Coupé Endurance este echipat cu un cric pneumatic integrat.
Specificaţii tehnice
|
MINI John Cooper Works Coupé Endurance |
Motor |
Versiune preparată a motorului de la modelul de serie MINI John Cooper Works cu gestiune adaptată a propulsorului. Motor cu patru cilindri dispuşi în linie (montat transversal în faţă) cu turbocompresor twin-scroll şi injecţie directă pe benzină. Sistem de evacuare pentru curse |
Capacitate |
1.598 cmc |
Putere |
aproximativ 184 kW / aproximativ 250 CP |
Cuplu maxim |
aproximativ 330 Nm (inclusiv Overboost) |
Viteză maximă |
peste 240 km/h |
Transferul puterii |
Tracţiune faţă, cutie de viteze secvenţială cu şase trepte, cu diferenţial controlat electronic |
Suspensie |
Suspensii independente de curse (KW Suspension) cu reglaj al compresiei şi al detentei, braţe faţă ajustabile |
Pneuri |
Pneuri de curse (Dunlop) / slick: 215/45 R17, ploaie: 205/620 R17, jante de curse, de 17 ţoli (Borbet) |
Caroserie |
Pachet aerodinamic John Cooper Works, eleron spate ajustabil, difuzor spate în conformitate cu regulamentul, cric pneumatic |
Securitate |
Sistem de frânare MINI Challenge cu Race ABS, DSC adaptat pentru curse, rollbar sudat, centuri de siguranţă cu şase puncte de prindere, scaun de curse (Recaro) cu dispozitiv HANS, concept de întrerupere generală cu extinctor operat electronic |
Interior |
Volan de curse (Sparco), Drive Data Display cu afişarea punctului de schimbare a vitezelor |
Masă |
965 kg |
Ampatament |
2.467 mm |
Capacitatea rezervorului |
100 litri |