Din noiembrie 2023, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” propune publicului o nouă experiență de vizitare interactivă și distractivă cu aplicația de realitate augmentată „Touch My Hair”, parte a proiectului cultural „Atinge-mă Umbră”.
Proiectul cultural „Atinge-mă Umbră” are ca scop redefinirea modului în care publicul se poate comporta în muzeu în relație cu obiectele de patrimoniu expuse.
Majoritatea publicului dorește să atingă obiectele cu care interacționează, lucru firesc dacă ne gândim la nevoia de învățare prin atingere. În ceea ce privește obiectele de patrimoniu, acestea trebuie protejate, iar contactul cu ele este explicit interzis.
Muzeul Antipa pune la dispoziția vizitatorilor obiecte de decor muzeal (replici din material textil ale unor obiecte reale din muzeu) care POT fi atinse fără restricții, numite „Umbre”, și o modalitate suplimentară de interacțiune cu acestea prin intermediul REALITĂȚII AUGMENTATE (AR).
Folosirea „Umbrelor” în spațiul expozițional, precum și folosirea AR pentru a imortaliza interacțiunea publicului cu acestea, reprezintă soluții inovatoare de promovare și protejare a patrimoniului Muzeului Antipa. După informațiile de care dispunem, „Umbrele” ar reprezenta o premieră europeană.
Așadar, lansăm un concept inedit de educație culturală, o abordare mai relaxată de vizitare, în care învățarea prin atingere este permisă și încurajată prin utilizarea „Umbrelor”. În acest sens, publicul vizitator și în special publicul tânăr, adolescenții, vor descoperi un muzeu nou, interactiv, prietenos.
„Atinge-mă umbră”, proiectul cultural realizat de Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, este co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Aplicația Touch My Hair – produs al proiectului „Atinge-mă Umbră!” a fost dezvoltată de Augmented Space Studio.
Sponsor: MOL România
Parteneri: Fundația Cărturești, Agenția Fish&Bricks.