Agenția de publicitate Leo Burnett semnează o nouă campanie pentru Muzeul Național de Istorie Naturală “Grigore Antipa” cu ocazia lansării proiectului “Muzeul Tuturor”, care își propune să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități la patriomoniul cultural al Muzeului. Sub conceptul “Pentru unii, Muzeul Antipa se deschide acum pentru prima oară”, campania a demarat anul acesta pe 1 octombrie cu un eveniment cu totul special, gândit să trezească reacții și să popularizeze mesajul în rândul opiniei publice. Proiectul este realizat cu ajutorul Orange România.
Anul acesta, Muzeul Antipa s-a adaptat pentru a fi vizitat și de persoanele cu dizabilități locomotorii, auditive și de vedere. 20 de basoreliefuri în braille create de artiști plastici, covoare tactile și ghiduri ale muzeului în Braille îi vor ajuta pe cei nevăzători, ghizi instruiți în limbajul mimico-gestual îi vor însoți pe cei cu deficiente de auz, iar pentru cei cu dizabilități locomotorii s-au instalat rampe exterioare și interioare.
Pentru a marca importanța și sugera semnificația momentului prin care muzeul își deschide practic porțile pentru prima oară pentru cei cu dizabilități, echipa Leo Burnett a venit cu ideea de a reedita evenimentul de deschidere de acum 100 de ani. Astfel, Grigore Antipa a ținut un discurs de deschidere, regele Carol l și regina Elisabeta au lăudat realizările muzeului, iar publicul a trăit pe viu un eveniment care s-a întâmplat acum mai bine de 100 de ani.
“Pentru mulți dintre noi, Muzeul Antipa este o prezență atât de familiară și pare greu de imaginat că până astăzi alți oameni pur și simplu nu au avut acces la colecțiile muzeului. Așa că ni s-a părut firesc să anunțăm că, odată cu dotările create special pentru persoanele cu dizabilități, e ca și când muzeul s-ar deschide pentru prima oară pentru ei. De aici a reieșit ideea evenimentului, replicat în detaliu, onoarea de a-l readuce pe Grigore Antipa printre noi, alături de Carol I, în atmosfera acelor ani frumoși. Iar senzația trăită în momentele în care acești oameni au descoperit pentru prima dată exponatele muzeului ne-a făcut să simțim că nu am exagerat cu nimic atunci când am creat conceptul.” a declarat Irina Becher, copywriter Leo Burnett.
”Compania Leo Burnett este partenerul nostru de tradiție, care a sprijinit întotdeauna Muzeul Antipa prin campanii de publicitate probono, multe premiate la festivalurile din domeniu. Încă o dată, campania creată de Leo Burnett a susținut ideile proiectului inițiat de Muzeul Antipa, comunicând mesajul dorit către toate categoriile de public. Lansarea proiectului, prin recreerea deschiderii Muzeului din 1908, a oferit persoanelor cu dizabilități șansa de a lua parte la o scenă din istoria instituției, de a se simți oaspeți de onoare ai doctorului Grigore Antipa.” a declarat Diana Ion, coordonator proiectului în cadrul Muzeul Național de Istorie Naturală Grigore Antipa.
Din partea Leo Burnett&Target, echipa care s-a implicat în acestă campanie: Carmen Tiderle (Director Creație), Tudor Cuciuc (Director Creație), Irina Becher (Copywriter), Ina Moisi (Art Director) și Danina Arsene (Account Manager), iar din partea Muzeului: Diana Ion (Muzeograf și Coordonator proiecte).