Irina Budrina
Editura Tritonic
În zilele noastre interacționăm mult mai des cu alte culturi. Iar acest lucru se întâmplă pe teren propriu, fără a fi musai nevoie să plecăm în vizite peste mări și țări. Avem companii multinaționale, există oameni din alte țări care se mută în România.
Cum interacționează românii cu alte culturi? Iată un subiect amplu și o întrebare la care nu se poate răspunde tocmai ușor. Pentru că sunt atât de multe tipuri de interacțiune și întrucât culturile diferă și ele, unele fiind mai apropiate de a noastră, altele foarte diferite.
Irina Budrina a studiat, timp de 14 ani, interacțiunea culturii noastre cu alte culturi. Propria ei experiență în situații diverse este inclusă în carte. Cele 33 de capitole supun atenției cititorilor elemente esențiale ale comunicării interculturale.
Dintre subiectele atinse amintim: Motivația în diverse culturi: ce îi determină pe români să muncească; dezvoltarea afacerilor turcești în România; petrecerile de sărbători în corporațiile din țara noastră; diferențe culturale în publicitate: România și Brazilia; umorul românesc: de la metodă de supraviețuire în timpul comunismului la modalitate de a sparge gheața în afaceri; diferite stereotipuri despre România.
Capitolele sunt scurte şi ușor de urmărit. Informaţia este oferită în mod concis, iar exemplele furnizate s-ar putea să vă amuze ori să vă aducă aminte de situaţii prin care aţi trecut. Nu veţi găsi lecţii ori sfaturi, însă veţi vedea România şi românii dintr-o altă perspectivă: aceea a modului în care interacţionează cu străinii. Multiculturalism – United in Diversity: A Romanian Perspective este o carte interesantă (scrisă în engleză), care poate deschide noi perspective asupra comunicării interculturale si a inteligenţei culturale.