Piața de publicitate online din România a crescut cu aproximativ 30% în 2021, iar canalele principale de digital marketing în care au investit brandurile s-au diversificat. Peste 70% din bugetele de marketing online sunt direcționate către Facebook și Google Ads, astfel canale precum YouTube, TikTok, Pinterest, WhatsApp încep să câștige din ce în ce mai mult teren. De asemenea, brandurile încep să nu mai abordeze digitalul doar ca pe un canal de achiziție clienți, ci să privească din ce în ce mai mult prezența lor în mediul online ca pe un tot unitar și să investească etapizat în obținerea de trafic și clienți noi, creșterea engagement-ului cu baza de date existentă, conversia și loializarea clienților existenți.
În acest context de piață, MTH Digital – agenție de digital marketing full-service, care a înregistrat anul trecut o creștere a cifrei de afaceri de peste 70%, lansează un nou departament de Customer Engagement. Noul departament va fi alcătuit din specialiști deja formați în MTH Digital și va acoperi serviciile de email marketing, content marketing și social media.
“Noul departament a apărut natural, ca o divizare a eforturilor echipei MTH digital între etapa de Customer Acquisition, achiziție de trafic și clienți noi din mediul digital, și etapa de Customer Engagement, care are ca scop creșterea interacțiunii cu vizitatorii și clienții existenți. Departamentul de Customer Engagement se va focusa pe strategia de social media, email marketing și content marketing, în timp ce departamentul de Customer Acquisition va rămâne concentrat pe segmentul de performance marketing și campanii de Google, Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest și TikTok Ads. În același timp, lucrăm la extinderea suitei de servicii oferite clienților noștri în zona de strategie și Data Analytics și urmează să revenim aici cu noutăți cât de curând. Momentan, echipa MTH Digital are peste 30 de specialiști care se ocupă, pentru clienții noștri, de strategie de digital marketing, grafică, concepte de campanii, performance marketing, social media și email marketing”, declară Robert Dumitru, Managing Partner MTH Digital.
Rata de penetrare a Internetului în România a depășit 70% în prezent conform Eurostat, iar piața de e-commerce din România a depășit 6 miliarde de EUR în 2021 conform ARMO și GPeC. Canalele de media digitale pe care utilizatorii de Internet sunt activi în mod curent s-au diversificat, astfel că brandurile trebuie să aibă în vedere tot mai multe medii de promovare integrate într-o strategie de comunicare online tot mai complexă.
“În condițiile în care costurile per click și costurile de achiziție client sunt în creștere și în mediul digital, iar colectarea de cookie-uri third party va dispărea aproape complet din 2023, o mare provocare în campaniile de promovare online va fi măsurarea impactului pe care fiecare canal de digital îl are în conversia finală. Ca urmare, la MTH Digital am lansat recent ceea ce noi numim Multi Touch Marketing Blueprint, un nou mod de a privi strategia de digital marketing segmentat pe profiluri de buyer persona și pe stadii de achiziție a clientului, urmărind parcursul fiecărui vizitator de la primul contact cu brandul până la decizia de achiziție. În acest proces am realizat, totodată, și cât de important este ce se întâmplă după conversie și anume partea de fidelizare și de creare a unei relații cu fiecare client. De aici am ajuns la nevoia unei abordări separate și a unui focus mai mare pe social media, email marketing și content marketing”, spune Raluca Radu, Founder & Managing Partner MTH Digital.