Dezvoltările tehnologice din ultimii 2 ani au impactat treptat diverse arii ale domeniului de digital marketing. De la intervenția tot mai semnificativă a machine learning în optimizarea campaniilor de performance marketing până la modul în care sunt colectate și procesate datele utilizatorilor de Internet, schimbările au dus la accentuarea nevoii de date corecte, care să reprezinte cât mai fidel realitatea vânzărilor înregistrate de fiecare business online în parte.
În plus, odată cu lansarea noului serviciu Google Analytics 4, care va înlocui începând cu 1 iulie 2023 actualul Universal Analytics folosit de majoritatea deținătorilor de website-uri din România, aceștia vor trebui să se adapteze rapid la un nou mod de raportare a datelor.
Agenția de digital marketing full-service MTH Digital deschide, în acest context, un departament dedicat de Digital Analytics prin care oferă servicii de auditare, setare, testare și optimizare a modului în care afacerile cu prezență online colectează și interpretează datele. Noul departament va fi condus de Anca Toma, Director of Digital Strategy & Analytics.
“Lucrând cu business-uri din diferite verticale în cadrul agenției, am descoperit de-a lungul timpului probleme și totodată soluții la nivel de setup în conturile Google Analytics precum și conturile din platformele de advertising – Google Ads, Facebook Business Manager, Pinterest Ads, Tik Tok Ads. Ne aflăm acum cu siguranță într-un moment în care acuratețea datelor transmise către aceste platforme nu este opțională, ci 100% necesară pentru a avea rezultate. Mai ales dacă luăm în considerare faptul că utilizatorii de Internet, peste 70% dintre români, au la dispoziție o suită tot mai generoasă de canale prin care să ia contact cu magazinele online sau business-urile care oferă servicii. Odată cu trecerea la noul Google Analytics 4, accentul în raportarea datelor și optimizarea campaniilor pe baza datelor va cădea pe interacțiuni calitative cu website-urile. Ne dorim, așadar, să contribuim la dezvoltarea interesului pentru date relevante, înregistrate corect și cred că e nevoie ca oamenii de business să ia decizii pe baza lor”, declară Anca Toma, Director of Digital Strategy & Analytics MTH Digital.
Prin divizia de Digital Analytics, MTH Digital va oferi servicii de implementare precum setarea conturilor Google Analytics 4, auditarea conturilor de advertising și implementările necesare pentru optimizarea rezultatelor generate de campaniile de performance marketing, precum și crearea de rapoarte customizate în GA4 sau Google Data Studio.
“Lansăm acest departament atât ca suport pentru clienții noștri, pentru care găsim întotdeauna soluții astfel încât să beneficieze de update-urile algoritmilor platformelor de digital advertising, cât și pentru că nivelul de conștientizare a nevoii acestor servicii este în creștere, cu siguranță. Ne vom adapta cu toții unei piețe de publicitate online fără cookies third party în curând, vom interpreta și folosi datele cu totul diferit în noul GA4, astfel că upgrade-ul echipei noastre în această direcție a venit firesc” , spune Raluca Radu, Founder & Managing Partner MTH Digital.