Johana Gustawsson
Editura Tritonic
Mör, cel de-al doilea thriller din seria Emily Roy și Alexis Castells, este un carusel.
Un carusel de emoții și trăiri diferite generate de personaje, situații, întâmplări și dialog.
Descrierile crude ale scenelor unor crime, replicile uneori amuzante schimbate de personaje, modul în care s-au purtat unele persoane în anumite situații deloc ușoare și comode, toate sunt menite a genera o reacție din partea cititorului (care nu poate rămâne indiferent).
Romanul este, de asemenea, un carusel de locuri și momente de desfășurare a acțiunii. Din Anglia în Suedia și din 2015 până în 1988 veți păși alături de personaje în medii diferite, fiecare cu elemente specifice și relevante pentru acțiune.
Mör este și un carusel de personaje – din prezent și din trecut, din Anglia și din Suedia, din medii variate, toate având locul și rolul lor în poveste.
În sfârșit, Mör este un carusel de situații dintre cele mai diverse, situații care par a nu avea o legătură între ele, dar care, asemenea unor piese de puzzle, compun împreună tabloul final imaginat de autoare.
Titlul și fragmentul de poezie cu care începe romanul sunt revelatorii pentru acțiunea ce urmează.
Mör este un thriller care începe cu un cadavru găsit în Suedia. Urmează o vizită în trecut, în Londra anului 1988, iar mai apoi o cunoaștem pe Julianne Bell care este răpită.
Curând se descoperă că există o legătură între noile cazuri și unele din trecut, pentru care făptuitorul fusese condamnat și închis într-un spital psihiatric.
Cum se face însă că noile crime sunt identice cu cele din trecut ținând cont că unele dintre detalii nu fuseseră dezvăluite niciodată presei?
Și care poate fi legătura dintre Londra din 1988 și ceea ce se întâmplă în 2015 în Suedia și Anglia?
Johana Gustawsson merge dincolo de intriga polițistă pentru a pune sub lupă influența mediului și a părinților asupra comportamentului copiilor, anumite de dorințe deviante ale unor oameni și legăturile de familie uneori mai puternice decât legăturile de sânge.
Mulțimea de personaje, situații și locuri de desfășurare a acțiunii pare a fi la început greu de urmărit, însă meritul autoarei este acela că a scris folosind capitole scurte, ușor de citit. Johana Gustawsson mânuiește cu dibăcie crearea suspansului astfel încât odată început romanul nu vrei să-l lași din mână până nu vezi cum se încheie povestea.