mediaTRUST, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de monitorizare, prezintă topul candidaților la europarlamentare cu cea mai mare vizibilitate în online, pe parcursul campaniei electorale din perioada 25 aprilie – 24 mai 2014.
Monica Macovei, membru PDL, ocupă primul loc în topul vizibilității europarlamentarilor cu 1.488 de articole înregistrate în online, pe parcursul campaniei electorale. Locul doi este ocupat de președintele Forței Civice, Mihai Răzvan Ungureanu cu 1.466 de articole înregistrate. Dan Diaconescu, fondatorul partidului PPDD, ocupă locul trei în clasament cu 1.292 de articole.
Mircea Diaconu, candidat independent la europarlamentarele din acest an, este pe locul patru în top, cu 1.202 de articole înregistrate. Daciana Sârbu (PSD) a înregistrat în perioada 25 aprilie-24 mai 2014, 862 de articole, ocupând locul cinci în clasament. Corina Crețu (PSD) este prezentă în top cu 782 de articole, urmată de Dan Cristian Preda, membru al partidului Mișcarea Populară, cu 740 de articole. Ramona Mănescu (PNL) a înregistrat 719 de articole, fiind urmată în clasament de Ecaterina Andronescu (PSD) cu 641 de articole. Din clasament mai fac parte Norica Nicolai (PNL) cu 531 de articole, Theordor Stolojan (PDL) cu 521 de articole, Adina Vălean (PNL) cu 449 de articole. Maria Grapini (PC) a înregistrat în timpul campaniei electorale 433 de articole, fiind urmată de Ruxandra Dragormir (PMP) cu 424 de articole. Teodor Baconschi membru al partidului Mișcarea Populară a fost menționat în 419 articole.
Candidatul independent Petre Costea este prezent în clasament cu 415 articole, urmat de Ioan Mircea Pascu (PSD) cu 380 de articole. Pericle-Iulian Capsali, candidat independent, a înregistrat 346 de articole. Daniel Funeriu (PMP) a înregistrat 319 articole, în timp ce Traian Ungureanu (PDL) și Mihai Turcanu (PNL) se află la egalitate cu câte 291 de articole fiecare. Un alt candidat independent prezent în clasament este Corina Ungureanu cu 290 de articole. Din top mai fac parte Renate Weber (PNL) cu 287 articole, Eduard Raul Hellvig (PNL) cu 283 articole și Paul Purea, candidat independent, cu 281 articole.
În ceea ce privește vizibilitatea partidelor în funcție de mediatizarea primilor zece candidați de pe listele proprii, PSD-ul este primul loc cu 3.857 de articole înregistrate. Candidații independenți au înregistrat în perioada 25 aprilie – 24 mai 2014, 3.084 de articole. PNL este următorul partid din clasament, cu 3.070 de articole. PDL a înregistrat 2.944 de articole, urmat de PMP cu 2.482 articole. Forța Civică a înregistrat 1.772 de articole, iar PPDD este în top cu 1.688 de articole. PNÞCD a înregistrat pe parcursul campaniei 402 articole, urmat de PER cu 309 articole. Din clasament mai fac parte UDMR cu 279 articole, NR cu 272 articole, PV cu 242 articole, PDS (Partidul Dreptății Sociale) cu 176 articole, ANA (Alianța Națională a Agricultorilor) cu 170 de articole, PAS (Partidul Alternativa Socialistă) cu 163 articole și PRM cu 113 articole.
Sursele care au publicat cele mai multe articole despre candidații la europarlamentare au fost adevărul.ro cu 378 de articole, agerpres.ro cu 361 de articole și romaniatv.net cu 347 materiale. Nu au fost luate în considerare agregatoarele de știri.
Despre raport
Raportul a urmărit mediatizarea primilor zece candidaţi prezenti pe listele de europarlamentare a fiecărui partid participant, în perioada 25 aprilie – 24 mai 2014. Analiza a luat în calcul peste 2000 de surse de ştiri on-line, peste 20.000 de bloguri şi forumuri (fără reţele de socializare), monitorizate de mediaTRUST. Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.