- Snacking-ul global este în creștere, deoarece tot mai mulți consumatori optează pentru gustări în locul meselor
- Snacking-ul se întâlnește cu nevoile stilurilor de viață moderne, conexiunea la comunitate și ajută la obținerea stării de bine funcționale și emoționale
- Raportul este lansat la un an după ce Mondelēz International a anunțat noua strategie pe termen lung și a introdus un nou scop al companiei, de a oferi oamenilor snack-urile potrivite
Mondelēz International a anunțat lansarea primului său raport State of Snacking ™, un studiu global privind tendințele consumatorilor în ceea ce privește rolul pe care snacking-ul îl joacă în întreaga lume, pentru a răspunde nevoilor în creștere ale consumatorilor: stilul de viață modern, dorința din ce în ce mai mare de conectare la comunitate și un sentiment din ce în ce mai holistic al stării de bine. Studiul dezvăluie creșterea snacking-ului la nivel mondial, în paralel cu cel regional, demonstrând modul în care gustările contribuie la regândirea viitorului alimentelor, prin adresarea întregii game de nevoi care există în viața noastră de zi cu zi.
Raportul privind starea snacking-ului, elaborat în parteneriat cu specialiștii în domeniul sondajelor pentru consumatori de la The Harris Poll, completează cunoștințele globale de snacking ale Mondelēz International cu noi cercetări efectuate pe mii de consumatori din douăsprezece țări. Raportul arată că obiceiul de a lua gustări (snackingul) este un comportament în creștere la nivel mondial. În special, 6 din 10 adulți din întreaga lume spun că preferă să mănânce multe mese mici pe parcursul zilei, spre deosebire de câteva mai mari (59%), consumatorii mai tineri alegând în special gustări, 7 din 10 în rândul Millennials (70%).
Date cheie din raportul (complet disponibil pe www.stateofsnacking.com) privind starea snacking-ului din 2019 includ:
Relația noastră cu mâncarea se schimbă fundamental.
- Pentru consumatorii din întreaga lume, rolul pe care alimentele îl joacă în sănătate și starea de bine este din ce în ce mai important; oamenii au în vedere din ce în ce mai mult modul în care porțiile mai mici – gustările – le influențează starea de bine, precum și sănătatea fizică.
- Pentru mai mult de 8 din 10 persoane, comoditatea (87%) și calitatea (85%) sunt printre factorii de top care influențează alegerea gustării.
- 80% dintre consumatori caută gustări sănătoase și echilibrate.
- 71% dintre adulți spun că gustarea îi ajută să își controleze foamea și să-și gestioneze caloriile pe parcursul zilei.
- Cu toate acestea, momentele de răsfăț continuă să aibă un loc important în rutinele zilnice.
- 80% dintre adulții din întreaga lume spun că sunt preocupați de un stil echilibrat luând în calcul ambele opțiuni, sănătatea și răsfățul, în funcție de nevoia de moment.
- 77% dintre consumatori sunt de acord că există un timp și un loc pentru o gustare sănătoasă și un timp și un loc pentru o gustare care te răsfață.
- Majoritatea oamenilor spun că gustările sunt la fel de importante pentru starea lor de bine mentală (71%) și emoțională (70%), cât și pentru starea lor de bine fizică.
Snacking-ul este cu mult mai mult decât ceea ce mâncăm.
- Snackingul este o modalitate cheie pentru oamenii din întreaga lume să se conecteze la cultura lor și să-și împărtășească sentimentul de identitate cu comunitățile și familiile lor.
- 71% spun că snacking-ul este o modalitate de a-și aminti de acasă.
- 7 din 10 adulți depun eforturi pentru a împărtăși gustările preferate ale copilăriei cu alții (70%).
- În întreaga lume, mai mult de 8 din 10 părinți folosesc timpul gustării ca o modalitate secundară de conectare cu copiii lor (82%).
- 76% dintre părinți folosesc gustările pentru a transmite ritualuri culturale de gustare către copiii lor.
- Mai mult de trei din patru părinți (78%) spun că gustările pe care le aleg pentru copiii lor reflectă cine sunt ca părinți.
„Pe măsură ce piața de snacking continuă să crească la nivel mondial, rămânem fideli scopului nostru de a oferi oamenilor snack-urile potrivite, învățând constant despre numeroasele moduri diferite în care consumatori din întreaga lume își iau gustările și își dezvoltă relația cu alimentele”, a spus Dirk Van de Put, Președinte și CEO al Mondelēz International. „Vedem că adultul de vârstă medie la nivel global mănâncă acum mai multe gustări decât mese într-o zi, lucru determinat de din ce în ce mai mare de condiționări, asociate în mare măsură cu modul în care trăim astăzi, incluzând aici o nevoie tot mai mare de comoditate, dorința de a împărtăși experiențe nostalgice și culturale extinse, preferințe de stare de bine și dorința de alegeri care variază de la sănătos la răsfăț.”
Mondelēz International lansează raportul privind starea snackingului la un an după ce a anunțat o nouă strategie și planul de business. În ultimul an, compania a înregistrat progrese importante în misiunea sa de a oferi consumatorilor gustarea potrivită, pentru momentul potrivit, în modul potrivit. Aceasta include cunoașterea din ce în ce mai aprofundată a factorilor care îi motivează pe oameni să ia gustări, în timp ce continuă să răspundă abordării holistice a stării de bine a oamenilor, oferind ingredientele principale din surse sustenabile și extinzând portofoliul de produse cu noi opțiuni și inspirând consumatorii în obiceiurile de gustare.
„Suntem conștienți că obiceiurile de snacking din întreaga lume sunt la fel de diverse ca și consumatorii cărora le plac”, a continuat Van de Put. „Oamenii care preferă gustările nu ar trebui să aleagă între a gusta și a mânca corect sau să se îngrijoreze de impactul pe care îl au alegerile lor în lume și în comunitățile lor. Acesta este motivul pentru care ne-am angajat să oferim oamenilor snack-urile potrivite.”
Despre metodologia de cercetare
Acest sondaj a fost realizat online de The Harris Poll, pentru Mondelēz International, în perioada 16 – 27 septembrie 2019, pe un eșantion la nivel global de 6.068 adulți cu vârste de peste 18 ani. Cercetarea a cuprins 12 piețe, inclusiv: Statele Unite (n = 504), Canada (n = 506), Mexic (n = 505), Brazilia (n = 515), Franța (n = 501), Germania (n = 503 ), Regatul Unit (n = 501), Rusia (n = 515), China (n = 503), India (n = 508), Indonezia (n = 504) și Australia (n = 504). Alte grupuri cheie analizate includ: Centennials cu vârste între 18-22 ani (n = 602), Millennials cu vârste între 23-38 ani (n = 2404), Gen Xers cu vârste între 39-54 ani (n = 1702), Boomers cu vârste între 55-73 ani (n = 1236) și Generația Tăcută cu vârsta de peste 75 ani (n = 124). Datele sunt ponderate acolo unde este necesar pentru a le alinia proporțiilor reale ale populației. A fost aplicată o post-pondere globală pentru a asigura o pondere egală a fiecărei țări din totalul global.