• Grupul MOL a înregistrat un rezultat operațional (CCS EBITDA) de 514 milioane USD în primul trimestru al anului 2019
• Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream s-a menținut la nivel similar celui din trimestrul întâi al anului 2018, de 283 milioane USD (HUF 79,4 mld)
• Rezultatul (Clean CCS EBITDA) generat de segmentul Downstream a fost mai slab comparativ cu perioada similară a anului trecut, ridicându-se la 138 milioane USD (HUF 38,6mld)
• Rezultatul EBITDA înregistrat pe segmentul Consumer Services și-a continuat ritmul de creștere de două cifre, înregistrând un nou nivel record aferent primelor 3 luni ale anului
• Profitul net a fost de 174 milioane USD (HUF 48,6bn)
Budapesta – Astăzi, Grupul MOL a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul întâi al anului 2019. În primele trei luni ale anului, Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari, în linie cu obiectivele anuale ale companiei.
Rezultatul EBITDA generat de segmentul Upstream s-a menținut la un nivel similar celui din anul precedent, fiind de 283 milioane USD (HUF 79,4miliarde), în condițiile în care nivelul crescut al producției a compensat alți factori negativi. Producția a crescut în primul trimestru la 116.000 barili echivalent petrol pe zi, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii 7 ani, pe fondul performanței solide a activelor din Regatul Unit al Marii Britanii.
Segmentul Downstream a raportat un prim trimestru mai slab, generând un rezultat operațional (clean CCS EBITDA) de 138 milioane USD (HUF 38,6 mld), cu 37% sub nivelul aferent perioadei similare a anului trecut, în contextul deteriorării segmentului rafinare, parțial atenuată de performanța internă solidă.
Segmentul Consumer Services și-a continuat ritmul de creștere de două cifre, generând un rezultat EBITDA cu 10% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 89 milioane USD (HUF 24,9mld) s-a datorat volumelor mai mari de vânzări de carburanți și a contribuției mai mari a segmentului non-fuel. Consumul de carburanți a crescut cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut în regiunea Europei Centrale și de Est (cu o creștere de 5%, atât în Ungaria, cât și în Croația), asigurând un mediu favorabil.
Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 66 milioane USD (HUF 18,4mld) în primul trimestru, în scădere cu 23% față de perioada similară a anului trecut.
Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a comentat rezultatele: “Am generat un rezultat EBITDA de peste 500 milioane USD și fluxuri de numerar liber pozitive simplificate în primul trimestru, poziționându-ne astfel pe calea corectă pentru a ne atinge țintele fixate pentru 2019 și pentru a finanța investițiile noastre transformaționale. Câștigurile au scăzut pornind de la o bază ridicată, deoarece marjele de rafinare au fost substanțial mai slabe și acest lucru a fost doar parțial compensat de performanța internă solidă a tuturor segmentelor de business. Segmentul Consumer Services a continuat să înregistreze o creștere cu două cifre a rezultatului EBITDA, în condițiile în care am marcat implementarea Fresh Corner în 700 de stații, iar în segmentul Upstream producția a ajuns la cel mai înalt nivel din 2012. ”
În România, pe segmentul retail, vânzările de motorină ale Grupului MOL au înregistrat o creștere de 2.5 % comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 121kt în Q1, 2018, la 124 kt în primul trimestru al acestui an. Vânzările de benzină au înregistrat o ușoară scădere în volum, situându-se la nivelul de 35 kt, față de 36 de kt în primul trimestru al anului trecut.