● BMW Group Classic îşi demonstrează angajamentul în calitate de sponsor principal al competiţiei youngtimer ● Două coupé-uri emblematice, BMW M1 şi BMW 3.0 CSL, referinţa anilor ’70 pentru BMW, vor conduce flota colorată de automobile ● În premieră, a 17-a ediţie a evenimentului touring cult va include şi două clasice BMW Motorrad ●
Bucureşti/München. Ori de câte ori vezi gupe mari de modele de youngtimer şi oldtimer undeva în Germania sau într-o ţară vecină, şi oameni implicaţi în competiţii de aruncare a pliculeţelor de ceai sau jocuri de societate ciudate, aceasta înseamnă un singur lucru: “Creme 21” revine. Competiţia de automobile youngtimer şi oldtimer, majoritatea având o vârstâ de cel puţin 21 de ani, se va desfăşura în acest an între Essen şi Luxembourg în perioada 12-16 septembrie. Din nou, BMW Group Classic este sponsorul principal al celei de-a 17-a ediţii şi este reprezentat de şapte automobile în platoul de concurs ce numără aproximativ 250 de echipe participante. Pentru prima dată vor fi aliniate la start două clasice de la BMW Motorrad.
“Creme 21” este botezat după o serie de produse cosmetice foarte populare în Germania anilor ’70, care se remarcă prin recipienţi portocalii strălucitori. Denumirea “21” reflectă „vârsta legală” la acel moment şi transmitea faptul că acea cremă de piele era recomandată atât pentru vârstinci, cât şi pentru tineri. Competiţia celebrează într-un mod unic perioada 1970-1990 şi elementele de pop culture din acea vreme care au definit Germania. “Creme 21” continuă să aibă grijă de piele, este un brand care încă este disponibil pe piaţă – dar acum este la fel de popular sub forma unei competiţii de automobile.
Punctul de plecare al turului cult din acest an va fi în zona complexului industrial Zollverein Mine Coal din Essen. După inspecţia tehnică a vehiculelor din curtea de manevră a fostei mine de cărbune, care va avea loc miercuri, 12 septembrie, turul va începe în ziua următoare. Ca un omagiu special adus trecutului, se va termina seara cu un film prezentat la un cinematograf drive-in din Essen. Nu numai echipele şi autovehiculele lor se vor aduna acolo: sunt bineveniţi şi alţi vizitatori la reuniunea din faţa marelui ecran.
Următoarea etapă a raliului – vineri, 14 septembrie – va duce caravana la Muzeul Zinkhütter Hof, care prezintă istoria industrială, comercială şi socială a regiunii Aachen. Apoi va merge la Centrul de Testare Aldenhoven, un centru de testare interdisciplinară a mobilităţii gestionat de Universitatea RWTH Aachen, unde, printre altele, vor exista oportunităţi ample pentru teste dificile, dar distractive pe pista de ovală de doi kilometri, trasee de teren dificil, condus dinamic, bandă de frânare şi traseu de manevrabilitate. În ziua următoare, participanţii se vor bucura de o escală la fabrica de bere Vulkan din Munţii Eifel, după care se vor îndrepta spre ţara vecină, Luxemburg, unde BMW Group Classic va organiza un eveniment de seară. Finalul şi punctul culminant al raliului “Creme 21” este ceremonia de decernare a premiilor, care va avea loc, după ultima etapă, în poligonul de teste Goodyear din Colmar-Berg.
În acest an, BMW Group Classic trimite cinci automobile şi, pentru prima dată, două motociclete la “Creme 21”. Cel mai vechi automobil este modelul BMW 3.0 CSL, care în versiunea sa originală a dominat şoselele din 1971. Propulsat iniţial de un motor de 180 CP, iar din 1973 de unul de 206 CP, coupé-ul uşor a fost foarte rapid. O trăsătură curioasă care încă atrage privirile este spoilerul spate supradimensionat, care nu era aprobat pentru utilizare pe şosea şi era livrat nemontat în portbagajul maşinii. Această soluţie a permis echiparea omologarea maşinii de curse cu un spoiler similar şi a făcut ca BMW 3.0 CSL să domine cursele de turisme. Printre altelele, a cucerit titlu în Campionatul European pentru Turisme pentru BMW în 1973, şi apoi în fiecare an între 1975 şi 1979.
BMW M1 îşi sărbătoreşte cea de-a 40-a aniversare. Prezentat în 1978, a fost prima maşină de curse a BMW Motorsport care nu era bazată pe o platformă de producţie. Printre alte evenimente, BMW M1 a provocat senzaţie în ediţiile 1979 şi 1980 ale Campionatului Procar, care a fost creat special pentru el. Versiunea de serie a fost primul automobil care a purtat faimosul “M” în nume. BMW M1, care dezvolta 277 CP, a fost cel mai scump automobil al mărcii la acel moment, cu un preţ de 100.000 de mărci. Iar datorită vitezei maxime de 260 km/h a fost cea mai rapidă maşină sport de serie germană din acea perioadă. Încă reuşeşte sprintul 0-100 km/h în 5,6 secunde.
Un veritabil youngtimer este BMW 323i din cea de-a treia generaţie a modelului de clasă medie (BMW E36), produsă din 1990. BMW 323i, propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie care genera 170 CP, a fost disponibil din 1994. În total, BMW a produs peste 1,5 milioane de unităţi ale sedanului. Având numeroase variante de caroserie, au fost produse peste 2,3 milioane de unităţi din această generaţie – o întreagă flotă de viitoare clasice.
Un young timer printre clasici este BMW Z3, care completează prezenţa mărcii la Creme 21. Roadsterul a fost prezentat în 1995 şi a fost construit la uzina BMW din Spartanburg (Carolina de Sud). Motoarele cu patru şi cu şase cilindri au asigurat performanţele sportive. Modelul BMW M roadster cu două locuri a generat până la 325 CP.
Marca MINI este reprezentată la raliul “Creme 21” de un exemplar unic. Decorat cu multă imaginaţie, modelul clasic Mini a fost creat pentru ediţia din acest an a International Mini Meeting (IMM) din Portugalia. Este unul dintre ultimele din modelele Mini clasice care a părăsit linia de asamblare din Longbridge (Marea Britanie) în 2000. Artistul Nic Nagel a împodobit caroseria automobilului cu motive şi slogane colorate specifice surferilor. Datorită acestui design atractiv, clasicul Mini a stârnit valuri de entuziasm la IMM, în paradisul surferilor din Praia de Mira.
În premieră, BMW Group Classic a ales şi două motociclete pentru raliul “Creme 21”. Modelul BMW K1, care sărbătoreşte 30 de ani în 2018, este considerat una dintre primele motociclete supersport. Specificul ei este carena integrală din fibră de sticlă, compusă din şapte piese. Un motor cu patru cilindri dispuşi în linie, cu 16 supape, ce dezvoltă 100 CP propulsează BMW K1 la o viteză maximă de 240 km/h. Aproape 7.000 de unităţi ale acestui model au fost produse la uzina de motociclete BMW din Berlin-Spandau.
Cel de-al doilea clasic cu două roţi din caravana raliului este BMW R80 G/S. A fost prima motocicletă enduro cu motor multicilindru şi primul model de serie al BMW Motorrad cu o singură basculă. Motorul boxer, cu o capacitate de 797 centimetri cubi, oferă 50 CP. BMW R 80 G/S a stârnit entuziasm pentru sportul enduro la începutul anilor ’80. Până în 1987 au fost fabricate peste 33.000 de unităţi ale modelului. Ea a pus bazele pentru povestea de succes GS la BMW Motorrad şi a creat gama enduro touring ale mărcii care prezintă caracteristici remarcabile, off-road şi all-round, motoare boxer cu capacitate mare – un design care, printre alte succese, au condus la patru victorii în clasamentul general al Raliului Dakar.