de parteneriat BMW si Festivalul de Muzica de Camera SoNoRo
BMW marchează cinci ani de asociere cu Festivalul SoNoRo printr-o prezență de gală – un model clasic BMW Isetta 300 a fost „limuzina“ care l-a adus pe directorul festivalului, Răzvan Popovici, la concertul de la Ateneul Român.
Duminică, 11 noiembrie, pasionații de muzică de cameră au fost luați prin surprindere de o prezență inedită. Dacă anul trecut 1326 cai putere au fost puși la dispoziția SoNoRo pentru transportul invitaților în elegante limuzine BMW Seria 7, acum au fost suficienți 13 cai putere pentru o apariție de gală: un BMW Isetta 300 l-a adus pe directorul festivalului, Răzvan Popovici, la concertul de la Ateneul Român.
BMW Isetta la SoNoRo este și o poveste a sunetelor. Sunetul este un element important în formarea identităţii de marcă a BMW. Astfel, sunetul specific al motorului cu şase cilindri în linie este marca performanţei BMW, în timp ce asocierea cu artişti renumiţi de jazz sau proiecte culturale dedicate muzicii clasice a întărit imaginea de rafinament şi exclusivitate a mărcii. BMW este printre puținele mărci care utilizează un „sound logo” pentru a marca sonor clipurile publicitare pe radio și TV. De această dată însă, sunetul inconfundabil al motorului de un singur cilindru al BMW Isetta a fost în centrul atenției. Este cel mai mic motor BMW care a echipat un automobil și propulsorul care a dispus de cei mai puțini cai putere. Sunetul unui BMW Isetta este la fel de inedit precum imaginea specială a mașinii, una dintre cele mai bine vândute și mai apreciate modele din era bubble-car-urilor.
Dacă duminică seară BMW Isetta a întors privirile, în celelalte zile o flotă de modele Seria 7, alături de alte mașini de suport, a asigurat statutul BMW de mașină oficială a evenimentului. „BMW Isetta întoarce toate privirile și este întâmpinat peste tot de zâmbete largi. Numai un bubble-car putea să vorbească atât de bine despre prietenia între BMW și SoNoRo, un festival care a crescut atât de mult și a transformat așa de spectaculos scena muzicii românești,“ a declarat Alex Șeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România
Despre SoNoRo
În 2013, Festivalul SoNoRo sărbătoreşte opt ani de existenţă printr-o ediție triumfală, la înălțime, care dezvăluie o altă latură a personalității festivalului – „Up!“. Publicul bucureștean a avut doisprezece ocazii înlănțuite să simtă atmosfera festivalului, începând cu spectacolul de deschidere de la Palatul Cotroceni și continuând în frumoasele săli de spectacol din Palatul Cercului Militar Național, Banca Națională a României, ArCuB, Palatul Bragadiru, Muzeul Național de Artă al României, Ateneul Român și la Catedrala Sf. Iosif. Seria de concerte din capitală se va încheia marți, 12 noiembrie, la Cinema „Elvira Popescu”, printr-o lansare dedicată colecționarilor de frumos: albumul foto de artă SoNoRo Conac, semnat de Șerban Mestecăneanu, cu texte scrise de Luiza Zamora și un concept grafic realizat de Corina Duma. SoNoRo „UP” va continua apoi în Cluj-Napoca și în Iași, până pe 19 noiembrie.
Anul acesta, SoNoRo lansează și un nou CD oficial al festivalului, în interpretarea Ansamblului Raro. Acesta reunește trei capodopere ale repertoriului muzicii de cameră din spațiul central-european, printre care cvintetul cu pian al lui Ernst von Dohnányi și cvartetul cu pian al lui Antonín Dvořák. Ansamblul Raro, ensemble in residence al Festivalului SoNoRo, este binecunoscut pentru interpretările intense și pline de exuberanță. Din aceste motive ansamblul a fost caracterizat de New York Concert Review drept "unul dintre cele mai bune şi mai adaptabile grupuri de tineri muzicieni care au apărut vreodată în faţa publicului".
Producția noului CD este o altă dovadă a anverguri SoNoRo. Festivalul a adus muzica de cameră în prim planul vieţii culturale româneşti şi a inclus scena muzicală românească într-o reţea de festivaluri europene de înaltă ţinută. Pe lângă parteneriate regulate cu festivaluri din Italia, Letonia, Germania, Anglia, Israel şi Japonia, SoNoRo a concertat în unele dintre cele mai renumite săli din lume, cum ar fi Wigmore Hall din Londra, Konzerthaus din Viena, YMCA din Ierusalim şi Carnegie Hall din New York.
Ediția SoNoRo „Love Unlimited” de anul trecut a însemnat peste 8.000 de spectatori, 17 concerte în patru orașe și peste 35 de artiști internaționali, o nouă ediție SoNoRo Arezzo și debutul SoNoRo la Atena și la Istanbul.
Despre BMW Isetta
Fabricată între 1955 și 1962, BMW Isetta a fost răspunsul mărcii de adaptare la declinul pieței de motociclete. Modelul a fost construit sub licență de la producătorul italian Iso, BMW înlocuind propulsorul în doi timpi cu unul în patru, mai rafinat. A fost disponibilă cu două motorizări – Isetta 250 (monocilindru, 245 cc, 12 CP) și Isetta 300 (monocilindru, 298 cc, 13 CP) şi două versiuni – „standard” și „export”. BMW Isetta a fost astfel modelul cu cel mai mic propulsor și care dispunea de cei mai puțini cai putere. Cu toate acestea s-a bucurat de un succes considerabil, în total au fost fabricate peste 160 000 exemplare.
BMW Isetta a marcat un moment de tranziție pentru BMW în producția de automobile, între luxoasa gamă 502, 503 sau 507 și “Noua Clasă”, gama de modele care a stat la baza liniei moderne a mărcii și la poziționarea actuală a BMW.
Isetta este acum o dovadă a puterii de transformare continuă a mărcii BMW – care a trecut de la motoare de avion la statutul de cel mai de succes producător de automobile premium din lume. Și momentul nu poate fi mai potrivit, într-un alt moment de reinventare al mărcii care înseamnă soluții de mobilitate electrică, utilizarea pentru prima oară la scară industrială a materialelor ultra-ușoare precum fibra de carbon și deschiderea unor noi nișe de modele, precum BMW Seria 3 Gran Turismo sau BMW X4.