Peste 29% creştere medie în primul semestru
Vânzările Mobexpert, la nivel regional, au înregistrat în primul semestru al anului 2007 o creştere medie de 29% faţă de perioada similară din 2006.
Noile colecţii au fost un motor important al creşterii în această perioadă, reprezentând peste 50% din vânzări. Se păstrează şi în acest semestru proporţia preferinţelor între stilul contemporan – care reprezintă 80% din opţiunile clienţilor şi cel clasic – 20% din preferinţe. Şi pe segmentul de mobilier de birou, vânzările din acest semestru au crescut cu 17% faţă de aceeaşi perioadă din 2006. Galeria Mobexpert din Băneasa continuă performanţele privind volumele, acestea fiind pe întregul semestru cu mai mult de 50% peste aşteptări.
Creşterile obţinute depăşesc pentru întreaga activitate de retail valorile anterior prognozate de companie pentru această perioadă.
Estimările privind creşterea generală a pieţei în acest semestru rămân, conform datelor deţinute la acest moment, la nivelul anterior prognozat, de 10%.
Portofoliu sistematic înnoit, producţie în acord cu cererea – principalii susţinători ai creşterii
„Privim rezultatele obţinute ca fiind o validare a deciziilor de înnoire sistematică a portofoliului, de control al lanţului producţie-distribuţie şi de monitorizare continuă a dorinţelor clienţilor noştri. Faptul că noile colecţii au generat peste jumătate din vânzări, confirmă de asemenea profilul clienţilor Mobexpert: persoane atente la tendinţe, care văd spaţiile ca expresie a propriului stil, informate, sofisticate, cu timp puţin”, spune Dan Şucu, Preşedintele Grupului Mobexpert.
În 2007, 30% din colecţia Mobexpert a fost înnoită cu produse cu design deosebit, inspiraţionale, ce urmează tendinţele internaţionale actuale. Noile linii de mobilier care pun în valoare lemnul de nuc, uneori chiar în combinaţie cu pielea naturală, oferă un plus de stil ultimelor colecţii Mobexpert. Canapelele lansate anul acesta îmbină căldura formei cu stilul materialelor utilizate, oferind o imagine proaspătă şi actuală în orice locuinţă.
Un alt factor ce a propulsat volumul de vânzări a fost, conform analizelor Mobexpert, creşterea gradului de acoperire cu stoc, fapt care a permis ca produsele principale ale magazinelor Mobexpert să poată fi găsite în depozite în proporţie de peste 90%.
Exporturile către pieţele occidentale au înregistrat o scădere de aproximativ 4% faţă de semestrul I al anului 2006 şi se înscriu în tendinţa descrescătoare moderată înregistrată în ultimii 2-3 ani.
Strategia de dezvoltare a Grupului Mobexpert se concentrează în continuare pe consolidarea la nivel regional a brandului Mobexpert ca marcă dedicată stilului de viaţă.
Pentru semestrul doi, Mobexpert a planificat deschiderea primului hipermagazin din afara graniţelor ţării, la Sofia, şi va continua procesul de extindere a reţelei la nivel regional. Până în 2011, Mobexpert îşi propune să opereze 25 de hipermagazine la nivelul întregii regiuni. De asemenea, investiţiile vor continua să se desfăşoare pe liniile programate: relocarea fabricilor de la Târgu-Mureş în noul parc industrial, restructurarea logistică, tehnologie şi design.
{mosloadposition user10}