instalat pe tramvaie se încheie cu succes
Lucrând cu Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV – operator de transport metropolitan – tramvaie şi autobuze – în regiunea Neckar, Germania), Bombardier Transportation a dotat, începând cu septembrie 2003, un tramvai aparţinând operatorului MVV Verkehr AG cu sistemul de reducere a consumului de energie – BOMBARDIER MITRAC Energy Saver. Experimentul tehnic realizat în Mannheim s-a convertit într-un success în săptămînile recente iar vehiculul îşi urmează acum ruta sa în reţeaua RNV ca şi un tramvai "normal". Odată cu terminarea testului practic, recuperatorul de energie – ataşat de acoperişul tramvaiului – poate fi privit ca şi o tehnologie demonstrată. De aceea va fi folosit ca şi bază tehnologică pentru noua generaţie de tramvaie eficiente din punct de vedere energetic dotate cu sistemul MITRAC Energy Saver, pe care RNV l-a comandat companiei Bombardier în ianuarie anul acesta. Vehiculele vor funcţiona pe linii cum ar fi noua rută planificată pentru districtul Neuenheimer Feld din Heidelberg, Germania.
Pentru realizarea experimentului, un sistem MITRAC Energy Saver a fost instalat prima dată pe un vehicul prototip pentru a furniza, la orice oră , măsurători comparative luate de la un boghiu ce folosea sistemul de recuperare a energiei şi un “vehicul normal” fără acesta. După o extinsă perioadă în Mannheim, sistemul de recuperare a energiei a arătat că poate oferi două avantaje majore. În primul rând vehiculul chiar economiseşte 30% din energie în comparaţie cu tramvaiele convenţionale .Consumul total energetic al vehiculului – i.e. incluzând "unităţi secundare" cum ar fi uşi, iluminare şi aer condiţionat – ajunge la aproximativ 20%. În al doilea rând a fost demonstrat că sistemele MITRAC Energy Savers testate pe reţeaua RNV network pot fi folosite pe o perioadă mare de timp şi de aceea ideale pentru întreaga reţea a operatorului RNV.
Mai mult decât atât, demonstraţii specifice au fost realizate în mod repetat, testând vehiculul în "operaţiune autonomă" cu pantograful coborât. Cu toate că vehiculul a fost dotat doar cu unul din cele două sisteme de recuperare a energiei, planificate, (echivalent cu 1kWh), acesta, cu pantograful coborât a fost capabil să meargă pe o secţiune suplimentară de 500 de metrii fără nici o altă sursă suplimentară externă de curent. Mai mult, multiplele opriri interimare au putut fi demonstrate când vehiculul opera cu pantograful coborât.
"Cu toate că experimentul cu prototip a fost planificat iniţial să dureze un an, în final vehiculul s-a atestat pe sine însăşi în operaţiunile zilnice cu pasageri de peste patru ani," a declarat Martin in der Beek, Director Tehnic la RNV, la concluzille testării. "Acesta ne dă o bună bază tehnică pentru operaţiuni viitoare cu vehiculele SuperCap pe care le-am comandat în ianuarie la cerinţa primăriei din Heidelberg."
Michael Buscher, Preşedinte al Diviziei de Propulsie şi Control , Bombardier Transportation, a adăugat, "Toate părţile interesate sunt încântate că încheierea cu success a testului pe termen lung al sistemului MITRAC Energy Saver ne-a dat o dovadă impresionantă a potenţialului său real de reducere a consumului de energie. Fiabilitatea excelentă a acestei tehnologii revoluţionare a fost deasemenea demonstrată de-a lungul a mai mult de patru ani în Mannheim. Acest lucru va permite operatorilor să îşi aranjeze vehiculele feroviare într-un mod mai prietenos cu mediul înconjurător şi să facă transportul public local mai atractiv."
{mosloadposition user10}