Daca, in anii ’90, succesul unei firme era asigurat de nivelul de subdezvoltare a pietei, acum, cei care viseaza la propria afacere au tot mai multe provocari de infruntat intr-o piata competitiva. Batalia dintre jucatori pentru clienti si cote de piata este din ce in ce mai acerba. In acest context, 7 specialisti analizeaza in noul numar al revistei BIZ sansele de reusita si motivele de esec in cazul start-upurilor.
Pietele in continua dezvoltare permit infiintarea unui start-up cu doar 10.000 de euro, doi clienti si un concept bun. Abordarea conceptului, forta financiara si a pietei tinta pot fi cheia succesului sau esecului unei afaceri iar elementul vital este diferentierea.
Specialistii considera ca unul dintre cele mai profitabile domenii pentru un start-up il reprezinta constructiile. Deasemenea, investitiile in comertul electronic, cat si cel traditional, precum si pietele aflate in crestere precum turismul sau serviciile personalizate prezinta oportunitati de crestere.
In ceea ce priveste profilul tanarului antreprenor, Dan Clement, Managing Partner la Business Machine considera ca acesta “este reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 27 si 30 de ani care au 3-4 ani de experienta in cel putin doua companii solide, in cadrul carora si-au identificat propriile valori, dar au fost frustrati de lipsa de recunoastere, inadaptabili la sistemul de functionare corporatist, cu obligatii familiale minime si cu mult curaj si incredere in propriile forte”.
Principalele avantaje competitive pe care le are un start-up fata de companiile mature sunt reprezentate de flexibilitatea in relatiile cu partenerii comerciali, rapiditatea luarii deciziilor manageriale si gestionarea eficienta a relatiilor interumane din cadrul echipei.
In acelasi timp, un start-up trebuie sa faca fata amenintarilor la care sunt expuse toate firmele prezente pe piata in ceea ce priveste dinamica mediului de afaceri, schimbarile comportamentului consumatorilor, lipsa de informatii cu privire la reglementarile europene si numarul ridicat de jucatori straini care intra pe piata.
In plus, in noul numar al revistei Biz, Shah Rouf, CEO la Aviva, vorbeste despre strategia pe care compania Aviva o va adopta pe piata din Romania in contextul integrarii europene si al concurentei in continua crestere din domeniul asigurarilor. Iar pentru cei care au uitat cat de importanta este comunicarea interna, Biz aduce o analiza care subliniaza aportul ei la cresterea brandului, in sprijinul acestei idei venind si articolul Harvard Business Review, “Cum sa iti intelegi clientii”.
{mosloadposition user10}