În cadrul primei ediții Employer Branding Awards organizate în 29 septembrie 2022, la București, agenția de creație strategică Minio Studio și BAT România au primit 4 premii pentru campaniile derulate în acest an. Employer Branding Awards a fost lansat anul acesta în cadrul celei de-a noua ediție a celui mai important eveniment despre brandul de angajator din România, Employer Branding Conference. Employer Branding Awards își propune să ofere recunoaștere proiectelor, campaniilor și persoanelor care au susținut dezvoltarea brandului de angajator în cadrul companiilor cu activitate pe piață locală și să răsplătească eforturile depuse de companii pentru a îmbunătăți experiența angajaților și a crește satisfacția la locul de muncă pentru salariați.
Premiile obținute de Minio Studio și BAT România vin ca o continuare firească a unei colaborări solide între cei doi parteneri de peste 4 ani și vizează campaniile BAT Global Graduate și BAT Internship Finance.
BAT Global Graduate a obținut premiul 2 la categoria Best Use of Social Media in an Employer Branding Campaign & premiul 3 la categoria Best Employer Branding Campaign Targeting Gen Z.
BAT Internship Finance a fost recompensat cu premiul 2 la Best Employer Branding Campaign Targeting Gen Z, respectiv premiul 3 la categoria Best Use of Employee Generated Content in an Employer Branding Campaign.
„BAT a desfășurat continuu în mod susținut programe destinate celor aflați la început de carieră și care își doresc să avanseze rapid într-un mediu de lucru brazat pe diversitate, colaborare, spirit de echipă și efortul de a deveni mai buni în fiecare zi. Premiile primite ne confirmă încă o dată că ceea ce facem este bine, la fel cum o face și desemnarea recentă a BAT drept cel mai apreciat angajator din segmentul local FMCG, conform studiului global Randstad Employer Brand 2022. De asemenea, un motiv de mândrie pentru noi este faptul că circa 50% dintre colegii noștri lucrează în companie de cel puțin 10 ani și aproape 80 dintre colegi au fost angajați în urmă cu 25 de ani și continuă să lucreze într-una dintre entitățile noastre din România”, a declarat Diana Diaconu, Senior HR Business Partner, BAT România.
În cadrul Employer Branding Conference, Ioana Mucenic, CEO Minio, alături de Crina Ardeleanu, Employer Branding Manager, și Ana-Maria Vasile, Talent Executive în cadrul BAT România, au susținut o prezentare despre recrutarea angajaților din generația Z, cum reacționează aceștia la anunțurile de recrutare și ce le atrage atenția în cadrul unei astfel de campanii.
La baza prezentării a stat un studiu realizat exclusiv pentru acest eveniment, folosind eye-tracking și facial decoding, tehnologii de care Minio Studio dispune în propriul laborator. Studiul arată felul în care tinerii aparținând GenZ (relevant 18-25) se uită la anunțurile de angajare, ce impact emoțional au acestea, ce puncte de interes. Studiul prezentat poate fi văzut aici.
„Apreciem mult deschiderea BAT de a folosi o tehnologie inovatoare pentru a afla informații relevante, pe care nu le poți obține altfel. Suntem printre puținele agenții din regiune care oferă acest serviciu de testări biometrice”, a declarat Ioana Mucenic, CEO Minio Studio.
Despre proiectele câștigătoare:
Global Graduate – Accelerator de Carieră
BAT derulează anual un program de recrutare pentru cei aflați la începutul carierei, numit Global Graduate. Procesul de evaluare și recrutare este complex și include etape adaptate nevoilor specifice ale business-ului, oferind în același timp candidaților o privire asupra unei posibile cariere în cadrul companiei.
Deoarece există însă zeci de programe pentru cei aflați la începutul carierei, derulate de toți marii angajatori, BAT România și-a propus să-și diferențieze prezentarea ofertei profesionale, iar soluția dezvoltată alături de Minio a fost traducerea în beneficii clare și simple ceea ce înseamnă programul Global Graduate, cu Social Media ca suport strategic în promovarea acestui mesaj.
Succesul a venit din modul în care obiectivul programului a fost tradus pentru publicul local, anume ca un accelerator de carieră care îți oferă șansa de a deveni manager în 18 luni, plătit din prima zi, învățând zi de zi. Conținutul creativ a combinat utilul cu un sentiment de mândrie, a stârnit interesul tinerilor și a stimulat participarea, datorită abordărilor creative și strategice din Social Media. În același timp, campania a urmărit viziunea BAT de a deveni un partener de învățare, un susținător al tinerilor aflați la începutul carierei lor.
BAT Internship Finance
La nivelul BAT, posturile de internship sunt importante, deoarece oferă o bază pentru posturile de juniori. Pe de altă parte, tinerii GenZ doresc un proces simplu și multă autenticitate în comunicare, vor să știe ce se întâmplă cu adevărat în companie și detectează imediat limbajul impersonal. Ne-am propus să le arătăm într-un mod real cum este viața de intern la BAT, prin intermediul unei persoane ca ei, și anume Raluca, care a trecut exact prin același proces și care poate spune povestea în mod natural, evitând sentimentul de stânjeneală al personajului pus în fața camerei de filmat pentru replici regizate.
Campania include 8 videoclipuri inedite cu bloopers din partea personajului principal, care oferea testimonialele despre jobul la BAT. Fiecare videoclip a început și s-a încheiat cu aceste bloopers absolut sincere ale Ralucăi, despre teme relevante pentru viitorul candidat, precum: ce presupune programul, dacă este plătit, cum funcționează; cum decurge procesul de recrutare; care este sistemul de suport în cadrul companiei; cum sunt colegii.