La începutul anului 2022, Minio Studio, agenție de creativitate strategică, a câștigat pitch-ul organizat de SOCAR cu o abordare 360 pentru lansarea unei noi platforme de comunicare: SOCAR – Motorul Proiectelor Tale. Acesta a fost începutul unei colaborări care și-a propus repoziționarea lanțului de benzinării pe piața românească printr-o serie de proiecte care să transmită mesajul brandului atât în online, cât și în offline.
„Felicităm echipa Minio pentru viziunea strategică și integrată a conceptelor propuse. Am demarat acest proces de selecție a unei agenții de creație având obiective clar definite pentru poziționarea și comunicarea de viitor a brandului SOCAR. Au fost și alte propuneri bune primite în pitch care au răspuns briefului, facând procesul de selecție dificil, însă Minio, agenția selectată, ne-a convins prin propunerea creativă de poziționare a brandului și platforma de comunicare, că e capabilă să susțină eforturile SOCAR de a-și atinge obiectivele ambițioase pe care le are, demonstrând o strategie de comunicare și brand bine articulată”, a declarat Ramin Aliyev, SOCAR Chief Operating Officer.
Campania de brand SOCAR – Îți facem plinul cu bucuria de a-ți pune planurile pe roate
Campania de brand SOCAR – Îți facem plinul cu bucuria de a-ți pune planurile pe roate, care a înglobat și o componentă promoțională, s-a adresat oamenilor întreprinzători, mereu puși pe treabă și pentru care mașina este mijlocul principal de care au nevoie ca să-și poată duce planurile la bun sfârșit. Pentru ei, SOCAR și-a propus să devină locul în care pot găsi carburant de calitate și produse auto premium, dar și un loc unde pot face o pauză de alimentare și pot bea o cafea în liniște, într-o pauză binemeritată.
Campania a acoperit toate mediile: de la radio, TV, OOH până la digital și influenceri. Spotul TV, care a rulat și în digital, și-a propus să ilustreze momente din viețile oamenilor puși pe treabă, pentru care SOCAR este locul care îi alimentează cu energia de a-și pune planurile în mișcare.
Componenta promoțională a fost comunicată separat în TV și digital, dar și printr-o campanie de influencer marketing cu Anca Serea, Paul Mateș, Mădălina Merca & Alexandru Don și Alin Ionescu (Mașinistul), aceștia reprezentând tipologiile de clienți SOCAR identificate în cadrul dezvoltării strategiei de brand.
Campania de vară SOCAR – Îți facem plinul cu dor de ducă!
Pe durata verii, s-a desfășurat campania promoțională Îți facem plinul cu dor de ducă, prin care participanții la campanie au intrat în cursa pentru două excursii cu autorulota. Campania a fost comunicată printr-un spot TV și digital și amplificată de o colaborare cu Mariciu și familia sa, împătimiți ai vacanțelor cu autorulota, care au relatat timp de o săptămână experiența călătoriei prin conținut foto și video pe canalele lor de Social Media.
Promoții în stațiile SOCAR
Minio Studio a comunicat și campanii punctuale de loializare, promoționale sau deschideri de stații. Printre acestea, se numără campaniile Happy Days în diverse stații din țară prin care s-a oferit 5% discount la carburant în anumite zile; deschiderea de noi stații în țară precum SOCAR Mioveni și SOCAR Sibiu; campania Drumuri de 10 cu obiectiv de loializare, dedicată stațiilor Tunari, Chiajna și Jilava, prin care s-au oferit 10 litri de carburant gratuit la 5 alimentări de minimum 30 litri.
Comunicarea brandului în Social Media
Începând cu luna aprilie a acestui an, Minio Studio a preluat partea de strategie, creație și community management pentru conturile de Facebook și Instagram SOCAR, abordând o strategie de comunicare digitală în linie cu noul mesaj de brand. În luna octombrie, SOCAR a intrat și în topul ZeList al celor mai vizibile branduri de benzină & petrochimie din online.
„Ne bucurăm tare mult de colaborarea cu SOCAR, de oportunitatea de a poziționa brandul în România și de campaniile pe care le-am implementat împreună pe noua platformă – Motorul Proiectelor Tale. Facem echipă frumoasă cu clientul și avem libertatea de a ne pune în valoare expertiza strategică și creativă pe multiple arii – de la digital, Social Media, TVC-uri și până la activări”, spune Ioana Mucenic, CEO Minio Studio.