Regândirea coexistenţei în oraşe: accelerator start-up URBAN-X, iniţiat de MINI, se confruntă cu provocări urbane în noua sa campanie video şi prezintă soluţii inovatoare de la specialişti în creaţie.
Bucureşti/München. Dacă am putea păstra cele mai bune părţi ale vieţii oraşului şi le putem schimba pe cele mai rele? În campania video “Love the City x Hate the City” (#LTCxHTC), MINI prezintă diferite aspecte ale vieţii în oraş, precum şi provocările asociate şi prezintă proiectele ale seriei actuale a acceleratorului start-up URBAN-X. Ca parte a acestei promovări a antreprenorilor aspiranţi, MINI lucrează cu lideri de gândire creativi pentru a găsi noi soluţii pentru oportunităţi mai mari de echitate, participare şi proiectare.
“Cu #LTCxHTC, sărbătorim pasiunea noastră pentru oraşe şi oamenii care locuiesc în ele. Oferim o scenă fondatorilor de companii start-up şi paşii lor curajoşi pentru a aborda cele mai presante provocări din oraşele noastre – cum ar fi mobilitatea, securitatea, infrastructura urbană şi energie”, declară Bernd Körber, directorul mărcii MINI.
MINI operează acceleratorul start-up URBAN-X împreună cu fondul de risc american Urban Us. Programul a fost fondat de MINI în 2016. De la lansare, peste 70 de companii start-up din diferite ţări au trecut deja prin accelerator. O nouă serie de până la 10 companii start-up urbantech este reunită la fiecare şase luni – selectată din peste 1.000 de aplicaţii pe an.
Într-un schimb creativ cu designeri, ingineri şi dezvoltatori ai MINI, fondatorii companiilor start-up selectate sunt susţinuţi în dezvoltarea în continuare a modelului lor de afaceri. Inovaţiile create în acest proces abordează unele dintre cele mai presante provocări urbane, de la construirea de tehnologii şi infrastructură la mobilitate şi aprovizionare cu energie, până la sănătate publică şi servicii civice. Ei creează oraşe pe care le putem iubi cu toţii.
“În mijlocul pandemiei, oraşele din întreaga lume se confruntă cu probleme de echitate, acces şi oportunităţi, abordând în acelaşi timp rezilienţa şi durabilitatea. Odată cu redescoperirea a ceea ce le place în oraşele lor şi noile soluţii pentru abordarea schimbărilor climatice şi îmbunătăţirea calităţii vieţii care se extinde pe tot globul, acum este momentul perfect pentru a reimagina viaţa oraşului şi pentru a sprijini inovatorii care îşi propun să facă acest lucru”, a declarat Micah Kotch, director general al URBAN-X.
Ca parte a campaniei #LTCxHTC, vor fi prezentate şi patru companii start-up inovatoare din seria actuală. De exemplu, compania start-up Circuit, care oferă curse gratuite la cerere în oraşele pline de viaţă, ca serviciu pe distanţe scurte fără emisii. Circuit intermediază pasagerii prin intermediul aplicaţiei, contribuind la reducerea aglomeraţiei şi eliminarea necesităţii de parcare enervantă.
Platforma de comunicare OneRoof ajută oamenii care locuiesc în aceeaşi casă să se conecteze, să se cunoască şi să se simtă mai susţinuţi. Obiectivul lor este de a transforma un grup de oameni care trăiesc sub acelaşi acoperiş într-o comunitate de case.
Datorită capsulelor modulare, personalizabile pentru biciclete, Oonee oferă depozitare sigură pentru scutere şi biciclete în zonele metropolitane din interiorul oraşului. Capsulele uşor de instalat facilitează mobilitatea urbană durabilă şi sporesc spaţiul public prin aşezarea şi acoperirea ecologică.
Compania start-up Thrilling face parte, de asemenea, din actuala serie URBAN-X. Fondată în Statele Unite, compania este prima platformă de comerţ electronic specializată în sprijinirea magazinelor mici, independente de epocă şi second-hand. Prin comunicarea acestor oferte, clienţii au posibilitatea de a-şi minimiza amprenta ecologică atunci când îşi aleg hainele.
În susţinerea companiilor start-up urbantech, MINI rămâne fidel şi ideii sale fondatoare: să conteste statu quo-ul şi astfel să dezvolte noi soluţii de mobilitate durabilă pentru locuitorii oraşelor. Cu URBAN-X, MINI sprijină antreprenorii, inginerii şi designerii în dezvoltarea oraşelor vibrante şi durabile.
La Salonul Internaţional al Automobilului IAA Mobility 2021 de la München, vizitatorii pot afla despre URBAN-X la standul expoziţional de la Summit din complexul expoziţional, precum şi în pavilionul MINI din Lenbachplatz în perioada 7-12 septembrie 2021 şi pot afla mai multe despre echipele start-up promiţătoare şi proiectele lor. În plus, acceleratorul start-up va fi prezentat şi în BMW Welt.