Directorul de management al mărcii MINI, Sebastian Mackensen, şi directorul de management al gamei MINI, Peter Wolf, prezintă în avanpremiera primului model hybrid plug-in al mărcii premium din Marea Britanie.
Bucureşti/München. Plăcerea condusului tradiţională pentru MINI combinată cu emisii zero: prin prezentarea primului model hybrid plug-in al mărcii premium din Marea Britanie, acest lucru va deveni realitate în curând. Procesul de dezvoltare de serie pentru acest automobil este aproape complet. Automobilul dispune de un motor termic şi un motor electric care, în premieră pentru un model MINI de serie mare, permite propulsie exclusiv electrică. Aceasta marchează începutul unei noi ere pentru marcă.
“Prin acest model, vrem să convingem clienţii cu privire la beneficiile propulsiei hibrid”, spune Mackensen, “şi să impresionăm pe toţi cei care au experimentat deja condusul unui hibrid prin sentimentul go-kart specific MINI”. Cheia pentru a reuşi acest lucru stă în gestiunea inteligentă a energiei, care este folosită pentru a controla modul în care motorul termic şi motorul electric cooperează. Din acest motiv, primul model MINI hybrid plug-in nu este axat exclusiv pe eficienţă, ci caută plăcerea condusului fără compromisuri.
La prima vedere, nu ai recunoaşte automobilul ca un model hibrid. Priza de încărcare pentru bateria de înaltă tensiune este integrată discret în semnalizatorul lateral de pe partea stângă. De asemenea, totul arată familial în cockpit. Butonul start/stop din centrul bordului luminează galben în loc de roşu. Ca de obicei, doar trebuie să apeşi butonul pentru a porni automobilul – totuşi, maşina rămâne silenţioasă pentru că un model hibrid porneşte întotdeauna în modul electric. Turometrul din tabloul de bord de pe coloana de direcţie a fost înlocuit cu un afişaj de energie. Menţinerea sub observaţie a acestui afişaj este deosebit de utilă în primii kilometri pentru că informează conducătorul despre rezervele de energie ale motorul electric înainte de pornirea motorului termic. Momentul exact în care motorul termic porneşte depinde de viteza automobilului şi intensitatea cu care conducătorul apasă pedala de acceleraţie.
“După scurt timp, conducătorul primeşte un semnal pentru aceasta”, promite Wolf. Iar această nouă experienţă a condusului promite multă plăcere a condusului. Modelul MINI hibrid foloseşte pe deplin întregul cuplu al motorului electric, care este valabil din prima clipă, ceea ce permite o acceleraţie impresionantă. Chiar şi după ce părăseşte ritmul redus din oraş, acest automobil îşi menţine nivelul zero al emisiilor şi la viteză de croazieră. Bateria de înaltă tensiune de sub scaunele din spate oferă energia pentru un condus în regim electric de durată. Modul AUTO eDRIVE standard permite viteze de până la 80 km/h, în timp ce în modul MAX eDRIVE sunt posibile viteze de până la 125 km/h. Pentru Mackensen, aceasta este o chestiune de caracter: “La un model MINI hibrid, condusul în regim electric trebuie să fie şi o experienţă antrenantă. Cu alte cuvinte, condusul în regim exclusiv electric nu este limitat la viteze de 30 sau 40 km/h, ci şi la viteze dincolo de ritmul traficului urban”.
Cu puterea combinată a celor două propulsoare, primul model MINI hibrid demonstrează o acceleraţie de neegalat atunci când este comparat cu versiunile echipate doar cu motor termic. Cu toate acestea, caracteristicile de condus go-kart ale MINI înseamnă mai mult decât doar o acceleraţie rapidă. Mai presus de toate acestea, acest MINI hibrid trebuie să dovedească cât de precis se manevrează la abordarea virajelor pe cele mai interesante drumuri virajate. Aceasta este situaţia în care conceptul hybrid plug-in de la MINI îşi joacă următorul atu. “În ceea ce priveşte şasiul şi suspensia, nimic nu se schimbă faţă de variantele de model cu propulsie convenţională”, spune Wolf, “iar reglajul beneficiază foarte mult de pe urma conceptului hibrid”. Datorită componentelor eDrive, care sunt poziţionate foarte jos în spate, centrul de greutate al automobilului este coborât, iar masa este distribuită egal între puntea faţă şi cea spate – ideal pentru obţinerea unui nivel şi mai mare al agilităţii tradiţionale pentru MINI.
Conceptul Hybrid oferă şi un alt beneficiu: motorul electric îşi transmite puterea spre roţile spate, iar motorul termic spre puntea faţă. Cum gestiunea inteligentă a energiei este conectată la sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), tracţiunea şi stabilitatea sunt optimizate prin intermediul acestui sistem de propulsie. “Imediat ce există riscul ruperii aderenţei, a doua unitate propulsoare este activată pentru a oferi tracţiune suplimentară la plecare şi pentru a asigura un nivel ridicat de precizie a direcţiei în viraje”, explică Wolf.
Gestiunea inteligentă a energiei oferă o oportunitate suplimentară pentru ca cele două surse de putere să conlucreze eficient. La condusul pe autostradă, se poate activa un al treilea mod cu ajutorul comutatorului eDrive: SAVE BATTERY. În acest mod, motorul termic propulsează automobilul şi, în acelaşi timp, bateria de înaltă tensiune poate menţine încărcarea la un nivel constant sau se poate încărca prin intermediul unui generator. Extinderea condusului în modul SAVE BATTERY permite generarea unei cantităţi suficiente de energie care să fie utilizată ulterior pentru condus pur electric.
După ce a rulat în modul SAVE BATTERY, MINI revine silenţios în oraş la finalul acestui drive test. Afişajul de stare din cockpit aminteşte conducătorului să reîncarce bateria prin intermediul unui panou (wallbox) sau a unei surse de curent. Realimentarea nu este încă necesară pentru că modelul MINI hybrid plug-in a consumat foarte puţin din rezervor. O nouă dimensiune a MINIMALISM.