MINI îşi continuă startul excelent în motorsport în 2012, după victoria în Raliul Dakar obţinută de echipa privată X-raid Team. La finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC Team, Dani Sordo (Spania) – Carlos del Barrio (Spania) şi Pierre Campana (Franţa) – Sabrina de Castelli (Franţa), au urcat pe rampa de sosire din zona portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al şaptelea. Acesta a fost doar al şaptelea raliu în care echipa a concurat în Campionatul Mondial de raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcând pentru a treia oară pe podium.
Soarele a strălucit şi traseul a fost uscat pentru proba specială Power Stage de închidere a raliului – în lungime de 5,16 kilometri, între Ste Agnès şi Col de la Madone -, dar acest lucru nu a însemnat că a fost un tronson uşor. Drumurile au fost virajate şi înguste şi toate echipajele ştiau că va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, în timp ce Campana a fost al zecelea, în ciuda faptului că modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirecţie. Proba specială a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat şi o distanţă totală de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasaţi s-au oprit în Place du Palais Princier, la intrarea în Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfinţit încheierea competiţiei.
Podiumul obţinut de echipajul Dani Sordo – Carlos del Barrio este cu atât mai valoros, cu cât MINI a sărbătorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat în Raliul Monte Carlo. În 1967, finlandezul Rauno Aaltonen şi navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat în competiţia monegască, cei doi aflându-se în cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai câştigase în 1964 şi 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit că marca MINI s-a reîntors în acest raliu legendar şi a înregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci şi prin Pierre care a făcut o treabă foarte bună pentru un pilot lipsit oarecum de experienţă. La fel de reconfortat a fost pentru noi să vedem şi rezultatele pe care le-au obţinut şi alţi membri ai familiei MINI Motorsport, privaţii reuşind câteva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziaşti ca întotdeauna şi au creat o atmosferă unică de-a lungul întregului raliu. Ne-au primit cu căldură acolo unde MINI s-a simţit mereu ca acasă şi suntem mândri că le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu în calitate de director al echipei, aşa că obţinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu toţii suntem foarte mulţumiţi. Toţi cei din echipă au ţinut pumnii pentru echipaje astfel încât acestea să treacă de Power Stage fără a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe această specială, ceea ce a fost bine, deşi am sperat că vom putea obţine ceva bonificaţii în clasamentul piloţilor – dar nu tot ceea ce îţi doreşti se şi întâmplă. Suntem foarte fericiţi pentru rezultatul obţinut atât de Dani, cât şi de Pierre, ambii făcând o treabă excelentă pentru echipă. Cu toţii am muncit din greu pentru acest rezultat şi am meritat această recompensă."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele în Power Stage. Ieri (n.a. sâmbătă) a fost un pic cam «somnoros» pe probele speciale, aşa că am pierdut ceva din avansul pe care îl aveam faţă de Petter, dar sunt mulţumit de rezultat. Este unul deosebit atât pentru mine, cât şi pentru echipă. Cred că decizia crucială a fost în privinţa alegerii pneurilor pe care le-am utilizat în ziua a treia, când am întâlnit zăpadă pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp în comparaţie cu mine pe acel tronson şi acest lucru a fost foarte important, pentru că trebuie să fim corecţi şi să recunoaştem că nu am fost mai prudenţi, iar el era rapid. Fără acea probă specială, situaţia ar fi fost mult mai strânsă. Să termin pe locul al doilea pentru a doua oară, pentru noua noastră echipă, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a plăcut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine şi am reuşit ca evoluţia mea să crească de la o zi la alta. Maşina este excelentă şi sunt foarte fericit de performanţă, care este cel mai bun rezultat la meu în Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu îngust şi virajat, iar faptul că am avut acele probleme cu servodirecţia maşinii a fost un ghinion. După cum vă puteţi da seama, acest lucru a făcut un pic dificilă virarea maşinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutăţi. Reintroducea Raliului Monte Carlo în calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alături de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: În conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima secţiune, apoi în funcţie de clasamentul zilei anterioare, piloţii prioritari P1 şi P2 fiind grupaţi împreună.
Ordinea de start pe macadam şi în Suedia: pilotul cu cel mai bun timp în "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care îşi alege poziţia de start din prima secţiune şi aşa mai departe. În zilele următoare, piloţii prioritari P1 şi P2 vor lua startul în ordine inversă a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Între orele 8.00 şi 10.00, fiecare pilot poate efectua două treceri necronometrate pentru recunoaşterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singură trecere cronometrată pe traseu, în ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleaşi reguli de asistenţă tehnică precum restul raliului (opt mecanici, marcaţi cu banderolă pe braţ, pentru cele două maşini). La finalul QS, maşini sunt duse în parcul închis (Parc Fermé).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu această regulă, care permite revenirea în concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a funcţionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o maşină poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie să aleagă trei combinaţii de trei raliuri şi una de două raliuri în care transmisia, subcadrul, braţele direcţiei şi turbocompresorul sunt limitate.