MINI E Race, model propulsat electric fără emisii poluante, a devenit primul automobil electric care a parcurs Nürburgring-Nordschleife la viteză maximă.
Abordarea celebrului circuit Nordschleife de la Nürburgring la viteză de cursă cu un automobil electric este un proiect ambiţios, dar BMW Group a devenit primul producător de automobile care a reuşit acest lucru. Astăzi, MINI E Race, o versiune modificată pentru competiţii a modelului standard MINI E, a parcurs un tur, în lungime de 20,8 kilometri, al faimosului "Green Hell", cu un timp de 9 minute şi 51,45 secunde. De-a lungul acestui tur, MINI E Race a atins o viteză maximă de 187 km/h.
"Lungimea şi profilul variantei Nordschleife solicită la extrem tehnologiile înglobate de automobilul electric. Dar MINI E Race a îndeplinit provocările considerabile cu o siguranţă fantastică", a declarat Peter Krams, cel care a fost directorul acestui proiect în cadrul BMW Group. "Obiectivul acestei abordări unice a fost să oferim o demonstraţie impresionantă a potenţialului uriaş de care dispune MINI E şi conceptul său de transmisie ce protejează mediul înconjurător."
Pentru acest tur, la volanul automobilului electric de curse s-a aflat fostul pilot din DTM, Thomas Jäger, originar din München. "Am parcurs de mai multe ori acest circuit, dar niciodată nu am făcut-o la bordul unui automobil aşa extraordinar", a declarat Jäger, campion în MINI Challenge în 2006. "Puterea motorului electric are un efect incredibil, pentru că poţi face uz în orice moment de rezervele de cuplu de care dispune. Un alt element al acestei experienţe unice este lipsa oricărui zgomot din partea sistemului de transmisie. Fără îndoială, acesta a fost cel mai ecologic şi cel mai silenţios tur de circuit pe care l-am parcurs vreodată."
Pregătirile intense au trebuit încheiate înainte ca automobilul să poată rula pe varianta Nordschleife a circuitului de la Nürburgring. MINI E Race a fost echipat cu o caroserie uşoară specială şi cu o celulă de protecţie pentru a putea asigura performanţe optime şi siguranţă maximă pe pistă. Şi alte componente diferite, cum ar fi suspensiile, frânele şi pneurile, au fost în specificaţie de curse. În afară de acestea, automobilul s-a bazat exclusiv pe echiparea tehnică standard a modelului MINI E. De exemplu, a beneficiat de acelaşi motor electric ce dezvoltă 150 kW/204 CP, alimentat cu tensiune de la cele 5.088 de celule ale acumulatorului litiu-ion. Electronica de control şi pachetul software au fost reprogramate pentru a atinge performanţe optime de pilotaj pe bucla Nordschleife. Puterea motorului este transmisă către roţile faţă prin intermediul unei cutii de viteze într-o singură fază, cu angrenaj elicoidal, cu rapoarte mai lungi ale treptelor.
{mosloadposition user10}