Noul model crossover de la MINI a primit calificativ maxim la testul de impact Euro NCAP.
MINI Countryman intră într-o nouă dimensiune în ceea ce priveşte plăcerea condusului – spaţiu pentru cinci pasageri. Primul model MINI cu patru uşi şi un hayon larg a primit calificativul maxim, cinci stele, la ultimele teste de impact Euro NCAP şi este primul model al gamei testat după noile standarde Euro NCAP (mai stricte, intrate în vigoare în 2009). Cu un rating de 84% pentru protecţia pasagerilor, 83% pentru protecţia copiilor, 63% pentru pietoni şi 71% pentru sisteme de siguranţă, noul model poate fi considerat cel mai sigur MINI din istorie.
În cadrul acestui program de verificări recunoscut la nivel internaţional, MINI Countryman a reuşit o performanţă convingătoare prin gama largă de echipamente de siguranţă aflate în dotarea standard, concepute pentru a asigura pasagerilor, adulţi sau copii, o protecţie maximă în diferite tipuri de coliziuni. Pe lângă nivelul ridicat de siguranţă activă şi pasivă care are rolul de a reduce riscul accidentărilor în habitaclul MINI Countryman, măsurile de protecţie a pietonilor au jucat şi ele un rol important în asigurarea calificativului maxim.
În cazul unei coliziuni frontale la o viteză de până la 64 km/h, una dintre etapele principale ale testului de impact Euro NCAP, celula pasagerilor de la MINI Countryman s-a dovedit a fi extrem de stabilă. Indiferent de dimensiunile pasagerilor sau de poziţia ocupată, deformările au prezentat un risc deosebit de mic de accidentare. MINI Countryman a primit numărul maxim de puncte pentru protecţia pasagerilor la coliziune din lateral, în timp ce comisia de verificare a considerat că este foarte redus şi riscul de accidentare a vertebrelor cervicale în situaţia unui impact din spate. Rezultatele testului de impact au fost la fel de bune şi când s-a luat în discuţie utilizarea sistemelor de prindere a scaunelor pentru copii cu vârsta de până la 18 luni, respectiv până la trei ani. Atât în cazul unei coliziuni frontale, cât şi al uneia din lateral, senzorii au înregistrat o poziţie stabilă şi o mişcare minimă a capului în momentul impactului.
La MINI Countryman gradul ridicat de protecţie a pasagerilor se bazează pe conceptul de securitate accentuată care se aplică tuturor modelelor mărcii. Structurile robuste de susţinere a sarcinilor şi zonele de deformare definite cu precizie asigură că forţele de impact în cazul unui accident sunt absorbite eficient şi păstrate la distanţă de compartimentul pasagerilor, extrem de rigid. Structurile de susţinere a sarcinilor din secţiunea podelei, părţile laterale, peretele despărţitor şi faţa, respectiv spatele automobilului, sunt coordonate într-un mod care face ca forţa de impact să fie disipată prin cât mai multe elemente ale caroseriei şi să nu ajungă la celula pasagerilor.
Printre echipamentele care asigură protecţia pasagerilor aflaţi în interiorul unui MINI Countryman se numără airbagurile frontale şi laterale, airbagurile cortină pentru cap care acoperă ambele rânduri de scaune, centurile de siguranţă cu trei puncte de prindere pentru toate scaunele şi sistemul ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii la locurile din spate.
Scaunele faţă au centuri pretensionate şi limitatoare de forţă, în timp ce coloana de direcţie de la MINI Countryman dispune şi ea de un element de deformare. Structura caroseriei, sistemele de prindere şi electronica de securitate sunt coordonate perfect pentru a minimiza consecinţele oricărui tip de coliziune.
Tehnologia care contribuie la siguranţa activă a modelului MINI Countryman include Dynamic Stability Control (DSC / Control Dinamic al Stabilităţii) ca echipare standard. Acest sistem cuprinde nu doar ABS, ci şi distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD), Cornering Brake Control (CBC / Control al Frânării în Viraje), Brake Assist (frânare asistată) şi Hill Assist (asistare la plecarea din rampă). Ca dotare standard MINI Countryman dispune şi de indicator runflat. Acest sistem monitorizează pneurile şi utilizează un semnal vizual pe afişajul computerului de bord pentru a avertiza conducătorul cu privire la orice defecţiune a roţilor.
Procedura de testare NCAP (New Car Assessment Programme / Programul de Evaluare a Automobilelor Noi) este considerată, la nivel mondial, una dintre cele mai riguroase care se aplică noilor autovehicule. Guverne, cluburi auto şi asociaţii ale consumatorilor de pe teritoriul Europei recunosc testul de impact Euro NCAP ca standard pentru siguranţa automobilelor. Procesul de testare include o coliziune frontală, un impact lateral şi unul lateral cu un stâlp de oţel. În 2009 s-au introdus noi criterii cu privire la siguranţa electronică, precum şi la riscul altor contuzii într-un spectru larg de coliziuni.
Pe lângă aceste consideraţii, testul de impact Euro NCAP acordă o importanţă deosebită şi protecţiei pietonilor. MINI Countryman a luat în calcul aceste cerinţe prin forma elaborată a elementelor caroseriei cu structuri flexibile la partea frontală care contribuie la reducerea riscului accidentării pietonilor şi a bicicliştilor. Cei care au efectuat testele au acordat punctaj maxim pentru bara faţă şi elementele frontale cu privire la riscul accidentării la cap a copiilor în cazul unei coliziuni.
MINI Countryman este cel de-al doilea model din actuala gamă a mărcii care este supus testului de impact Euro NCAP şi primeşte calificativul cinci stele. Anterior, MINI Cooper a reuşit să obţină punctajul maxim de la comisia de verificare NCAP datorită gamei largi de echipamente de siguranţă aflate în dotarea standard şi comportamentului exemplar la impact într-o serie diversă de coliziuni.