MINI UK anunţă revenirea MINI CHALLENGE în 2018, care aduce grile complete şi curse spectaculoase pentru fanii motorsportului
Bucureşti/Londra. Cu un total de 49 de curse pasionante în cele patru clase diferite, de-a lungul a 13 weekenduri de cursă, MINI CHALLENGE va vizita încă o dată circuite legendare precum Silverstone, Brands Hatch şi Donington Park. Confirmând statutul MINI CHALLENGE ca una din principalele competiţii monomarcă din Marea Britanie, categoria supremă John Cooper Works va susţine campionatele British GT şi BRDC British Formula 3 pentru al doilea an la rând şi, în premieră, va apărea în programul etapei DTM de la Brands Hatch, la 11-12 august 2018.
Acum, în cel de-al 17-lea an, MINI CHALLENGE se bucură de o popularitate ridicată prin combinaţia de accesibilitate, grile complete, competiţie strânsă şi factorul fan ridicat în conformitate cu specificul MINI. Pentru 2018 se menţine sistemul cu patru categorii, ceea ce asigură curse accesibile pentru o varietate de bugete, anumite componente standard garantând competitivitatea. Dimensiune confirmată a grilelor pentru 2018 se apropie de nivelurile-record din 2017, rămânând încă două luni până la începerea sezonului.
Versiunile MINI supreme concurează în categoria John Cooper Works cu amortizoare Nitron reglabile în trei etape, unitate centrală de control (ECU) SCS Delta pentru motorsport şi cutie de viteze secvenţială Quaife pentru o experienţă tipică turismelor. Motorul TwinPower de doi litri, derivat din versiunea de serie de la MINI John Cooper Works, este împins la 265 CP, în timp ce anvelopele Dunlop slick şi de ploaie contribuie la un sentiment inegalabil de distracţie pentru pilot, oferind în acelaşi timpi pe tur comparabili cu ai maşinilor considerabil mai scumpe.
Noutate pentru 2018: sponsorul competiţiei, Dunlop, va înscrie propria maşină John Cooper Works cu pilot invitat, în al cărei cockpit se vor afla, de-a lungul anului, nume mari din lumea sporturilor cu motor.
Şi la categoria Cooper PRO se utilizează anvelope slick şi de ploaie pentru o experienţă de maşină de curse autentică. La acestea se adaugă amortizoare AST ajustabile într-o singură etapă, motor atmosferic de 1,6 litri, ce dezvoltă 130 CP, şi cutie de viteze Cooper S cu ambreiaj de competiţie pentru un echilibru între performanţe, accesibilitate şi fiabilitatea ridicată.
În tandem cu categoria PRO se desfăşoară clasa Cooper AM, la care se utilizează acelaşi motor de 1,6 litri. În schimb, masa minimă este mărită cu 30 de kilograme, anvelope au banda de rulare profilată şi se pot alege amortizoarelor ajustabile într-o singură fază. Toate acestea minimizează costurile şi permit o actualizare ieftină pentru a trece la clasa Cooper Pro superioară.
Tot mai populară, categoria Open continuă în 2018, permiţând automobilelor MINI construite conform altor specificaţii să concureze în condiţii egale. Utilizarea anvelopelor Dunlop Direzza şi a unui raport putere-masă fix de 180 CP/tonă menţine competiţia strânsă, în timp ce regulamentul relativ liber în alte secţiuni permite piloţilor şi echipelor să îmbunătăţească performanţele prin inginerie şi dezvoltare.
Charlie Butler-Henderson revine în campionat pentru al treilea an în calitate de ambasador MINI, concurând în categoria John Cooper Works, după ce în ediţia 2017 a competiţiei a ocupat un impresionant loc al patrulea. Aducând experienţa pe care a acumulat-o în Campionatul de Turisme al Marii Britanii (BTCC), Cupa Ginetta G50 şi Trofeul Abarth 500 Marea Britanie, precum şi unul dintre cele mai faimoase nume din motorsportul britanic, Butler-Henderson îşi doreşte câştigarea titlului general, trofeu obţinut şi în 2015.
Printre piloţii noi care i se alătură lui Butler-Henderson în sezonul 2018 al competiţiei se numără Jordan Collard, care va concura pentru titlul MINI Challenge Rookie, destinat piloţilor de viitor care sunt noi în campionat. Collard, care este printre cei mai tineri competitori la doar 17 ani, a început cu karting, după care în 2017 a trecut în Campionatul de Juniori Ginetta cu echipa HHC Motorsport. Jordan a declarat: “Aştept cu nerăbdare să ajung la volan şi să încep pregătirea pentru sezonul 2018. Trecerea de la tracţiune spate la tracţiune faţă este o provocare interesantă, iar maşina de curse MINI John Cooper Works CHALLENGE este distractivă pentru pilot – în special în viraje”.
Fiecare pilot are o motivaţie de a lupta în fiecare cursă, indiferent de clasă sau buget, iar MINI CHALLENGE este un lider în oferirea de oportunităţi pentru piloţii talentaţi de a urca în ierarhii. Fiecare cursă acordă premii primilor trei clasaţi din fiecare categorie, precum şi celui mai bine clasat debutant, la finalul sezonului fiind premiaţi primii trei din clasamentul general MINI CHALLENGE şi câştigătorii claselor. Rookies Cup (Cupa Debutanţilor) este acordată celui mai bine clasat debutant din fiecare categorie, Ladies Cup (Cupa Doamnelor) recompensează cea mai bună femeie din fiecare clasă, iar piloţii cu vârsta de peste 40 de ani primesc puncte în Directors Cup.
Piloţii John Cooper Works şi Cooper PRO sunt eligibili pentru Sunoco 240 Challenge, pilotul câştigător bucurându-se de lansa de a pilota un muscle car în design Sunoco în cursa de anduranţă de patru ore ce are loc pe Daytona Raceway în vinerea dinaintea Rolex 24 Hours.
Categoria John Cooper Works are programate curse pe parcursul a opt week-enduri, inclusiv două Festivaluri MINI la Brands Hatch şi Oulton Park. Calendarul provizoriu al clasei John Cooper Works din 2018 este la finalul comunicatului de presă.
Zona de ospitalitate John Cooper Works a fost reînnoită complet în vederea sezonului 2018 prin adăugarea de noi spaţii impresionante pentru piloţi, echipele de susţinere, sponsori şi fani, astfel încât să se relaxeze în timpul week-endurilor de cursă. Pachetele pentru week-endurile de cursă, care includ acces VIP în zona de ospitalitate şi acces personalizat în culise cu ambasadorul MINI Charlie Butler-Henderson, sunt disponibile direct la dealerii MINI din Marea Britanie sau direct la MINI CHALLENGE.
Vorbind despre sezonul 2018 din MINI CHALLENGE, Nicolas Griebner, director de produs la MINI Marea Britanie, a declarat: “Marca MINI a început anul prin anunţarea noii game MINI Hatch – ce mod mai bun de a demonstra calităţile sportive decât încă un an de curse captivante în sezonul 2018 din MINI CHALLENGE. AM colaborat îndeaproape cu Antony Williams şi echipa MINI CHALLENGE pentru a introduce o serie de îmbunătăţiri pentru acest an, inclusiv o investiţie semnificativă în noua unitate de ospitalitate, care va îmbunătăţi atmosfera atât pentru piloţi, cât şi pentru fani”.
Calendar preliminar al MINI CHALLENGE 2018, categoria John Cooper Works
Etapa 1 | 31 martie – 2 aprilie | Oulton Park International |
Etapa 2 | 28-29 aprilie | Rockingham |
Etapa 3 | 26-27 mai | Snetterton |
Etapa 4 | 9-10 iunie | Silverstone GP |
Etapa 5 – Festivalul MIN | 21 iulie | Oulton Park Island |
Etapa 6 | 4-5 august | Brands Hatch GP |
Etapa 7 – Festivalul MINI | 25-26 august | Brands Hatch Indy |
Etapa 8 | 22-23 septembrie | Donington Park |