Având la bază una dintre școlile cu cea mai mare tradiție din lume, handbalul este cel mai premiat sport de echipă din România. Totuși, în ultimii 25 de ani, în școlile românești s-a predat din ce în ce mai puțin acest sport, micșorându-se astfel șansele de a forma viitoarele echipe de aur ale handbalului românesc.
Motivul principal este acela că instituțiile școlare nu au suficiente mingi de handbal. Astfel, Federația Română de Handbal, în parteneriat cu Henkel Beauty Care România, lansează campania „Mingi în școli”, proiect menit să crească accesul copiilor la acest sport și să susțină viitoarea generație de campioni ai handbalului românesc.
„La ultimele meciuri ale echipei naționale, sălile au fost pline până la refuz cu suporteri extraordinari, printre care foarte mulți copii care au încurajat jucătorii. Tocmai de aceea, avem încredere că dorința noastră de a face din handbal un sport popular în rândul copiilor are mari șanse de reușită. Primul și cel mai important pas este să le oferim acestora condiții să joace și încurajăm, astfel, școlile să se înscrie în campania noastră pentru a primi mingi”, spune Alexandru Dedu, Președintele Federației Române de Handbal.
„Obiectivul acestei campanii este de a susține mii de elevi să înceapă să joace acest sport minunat. Suntem convinși că numai așa, în următorii ani îi vom cunoaște pe viitorii campioni ai handbalului românesc, gata să cucerească lumea”, declară și Gabi Barbu, General Manager Henkel Beauty Care.
Campania ”Mingi în școli” va fi susținută prin intermediul platformei www.mingiinscoli.ro, precum și în magazinele din comerțul modern (IKA) din întreaga țară. Astfel, în perioada 24.06 – 7.08, oricine achiziționează produse din gamele FA (cu excepția săpunului solid), Schauma, Gliss, essence Ultime și Taft va contribui la campania de susținere a handbalului românesc, prin dotarea a sute de școli din întreaga țară cu mingi de handbal.
Henkel operează la nivel global cu mărci și tehnologii grupate în trei divizii: Laundry & Home Care, Beauty Care și Adhesive Technologies. Companie fondată în 1876, Henkel deține în prezent poziții de lider global atât pe piețele de bunuri de larg consum, cât și pe cele industriale, printre cele mai importante mărci numărându-se Persil, Schwarzkopf și Loctite. Henkel are cca 47.000 de angajați la nivel global și a înregistrat în anul fiscal 2013 vânzări de 16,4 miliarde euro și un profit operațional ajustat de 2,5 miliarde euro. Acțiunile preferențiale Henkel sunt listate la bursa germană DAX.