de Euro 2008 la TVR 1
Campionatul European de Fotbal 2008 a debutat în forţă în ceea ce priveşte audienţele înregistrate de programele dedicate competiţiei, plasând postul TVR 1 în poziţia de lider absolut. Primul meci de la Euro 2008, Elveţia-Cehia, transmis în direct de TVR 1 sâmbătă, 7 iunie, în intervalul orar 19:01-20:52, a înregistrat, la nivel naţional, un rating mediu de 9,2% (1.813.000 de telespectatori) şi o cotă de piaţă medie de 29,3%, conform datelor furnizate de GfK România şi prelucrate de Colectivul Analiză şi Cercetare al TVR (copyright: ARMA). Minutul „de aur” a fost înregistrat la ora 20:52, când nu mai puţin de 2.479.000 de telespectatori urmăreau meciul de la TVR 1 (rating 12,6%, share 34,3%). La nivel urban, meciul a avut un rating mediu de 11,3% (1.280.000 de telespectatori) şi un share mediu de 31,8%, conform aceleiaşi surse. Minutul „de aur” pentru segmentul de public urban a fost atins la ora 20:48, când meciul era urmărit de 1.691.000 de telespectatori (rating 14,9%, share 38,2%).
Partida Portugalia-Turcia, difuzată de TVR 1 sâmbătă, 7 iunie, în intervalul orar 21:47-23:38, a atras în faţa televizoarelor un număr mediu de 1.951.000 de telespectatori la nivel naţional (rating mediu de 9,9%, share mediu de 25,7%). Minutul „de aur” a fost înregistrat la ora 22:29, când meciul era privit de 2.466.000 de telespectatori (rating de 12,5% şi share de 30,2%). La nivel urban, meciul a avut un rating mediu de 11,6% (1.321.000 de telespectatori) şi o cotă de piaţă medie de 29,7%. Minutul „de aur” la nivel urban a fost atins la ora 22:31, când TVR 1 era urmărit de 1.603.000 de oameni (rating 14,1%, share 34,2%).
Primul meci de duminică, 8 iunie, Austria-Croaţia, difuzat de TVR 1 în intervalul orar 19:00-20:51, a fost urmărit, la nivel naţional, de 1.640.000 de telespectatori (rating mediu de 8,3% şi cotă de piaţă medie de 25,8%). Minutul „de aur” a fost înregistrat de TVR 1 la ora 20:47, când meciul era urmărit de 2.240.000 de telespectatori (rating 11,4%, share 30,9%). Publicul din mediul urban a fost, de asemenea, foarte interesat de meci, transmisiunea fiind urmărită de 1.160.000 de telespectatori (rating mediu 10,2%, share mediu 27,4%). Vârful pe segmentul urban a fost atins la ora 20:47, când partida era urmărită de 1.550.000 de telespectatori (rating 13,6, share 32,2).
Şi al patrulea meci din cadrul Euro 2008 s-a bucurat de interesul major al publicului român. Germania-Polonia, transmis de TVR 1 în intervalul orar 21:45-23:35, a adus în faţa televizoarelor un număr mediu de 1.773.000 de telespectatori la nivel naţional (rating mediu 9%, cotă de piaţă medie 22,8%). Vârful de audienţă a fost atins la ora 22:05, când 2.294.000 de oameni la nivel naţional urmăreau meciul (rating 11,6%, share 26,8%). La nivel urban, TVR 1 s-a impus în faţa televiziunilor concurente cu un rating mediu de 11,3% (1.286.000 de telespectatori) şi un share mediu de 27%. Minutul „de aur” la nivel urban a fost înregistrat la ora 22:05, când 1.644.000 de telespectatori urmăreau TVR 1 (rating 14,5, share 31,6).
Şi emisiunea Euro Show de duminică seara, transmisă în direct de la ora 23.45 şi moderată de Tudor Furdui, a plasat TVR 1 în poziţia de lider de audienţă. La nivel naţional, principalul canal al televiziunii publice a înregistrat, pe parcursul acestei emisiuni, un rating mediu de 2,4% (471.000 de telespectatori) şi o cotă de piaţă medie de 11,7%. Programul e fost lider de audienţă şi la nivel urban, înregistrând un rating mediu de 2,9% (325.000 de telespectatori) şi un share mediu de 12,5%.
{mosloadposition user10}