al doilea weekend de Euro 2008
Al doilea de weekend de meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal 2008 a fost urmărit la TVR 1 de mai multe milioane de telespectatori. Ziua de vineri, 13 iunie, a debutat în forţă, cu audienţe uriaşe la meciul România-Italia, conform datelor furnizate de GfK România şi prelucrate de Colectivul Analiză şi Cercetare al TVR (copyright: ARMA). Al doilea meci al naţionalei noastre a fost urmărit de peste 4,2 milioane de telespectatori la nivel naţional şi de aproape 3 milioane la nivel urban. Partida Olanda-Franţa, transmisă de TVR 1 vineri, în intervalul orar 21:45-23:34 a avut peste 2,4 milioane de telespectatori la nivel naţional (rating mediu 12,2%, cotă de piaţă medie 30,9%), iar la nivel urban, peste 1,6 milioane de telespectatori (rating mediu 14,1%, share mediu 34,3%). Vârful de audienţă al transmisiunii a fost înregistrat la ora 22:19, când, la nivel naţional, aproape 3 milioane de oameni urmăreau TVR 1, iar la nivel urban, aproape 2 milioane.
Emisiunile de analiză şi dezbatere Euro Staruri şi Euro Show, transmise în direct de TVR 1 pe 13 iunie, după meciul României şi, respectiv, după al doilea meci al zilei, au stârnit, de asemenea, interesul publicului telespectator. Euro Staruri (21:02-21:26) a avut, la nivel naţional, peste 2 milioane de telespectatori (rating mediu de 10,5%) şi o cotă de piaţă medie de 27,5%, iar la nivel urban, aproape 1,5 milioane de telespectatori (rating 12,8%) şi share de 30,1%. Emisiunea Euro Show (23:45-00:50) a avut, la nivel naţional, o audienţă medie de 3,3% şi o cotă de piaţă de 17%, iar la nivel urban, un rating de 4,2% şi un share de 19,4%.
Primul meci al zilei de sâmbătă, 14 iunie, Suedia-Spania, transmis de TVR 1 în intervalul orar 19:00-20:51, a fost urmărit de aproape 1,5 milioane de oameni la nivel naţional, înregistrând un rating mediu de 7,4% şi un share de 26,2%. La nivel urban, partida a avut peste 1 milion de telespectatori (rating 9,2%, share 27,5%). Minutul „de aur” al transmisiunii a fost 20:51, când, la nivel naţional, peste 2,2 milioane de telespectatori urmăreau TVR 1, iar la nivel urban, peste 1,5 milioane.
Grecia-Rusia, meciul transmis sâmbătă, în intervalul orar 21:45-23:34, a avut o audienţă de aproape 1,4 milioane de telespectatori la nivel naţional (rating mediu 6,9%, share mediu 18,7%) şi aproape 1 milion de telespectatori la nivel urban (rating mediu de 8,1%, share mediu de 20,9%). Cel mai urmărit minut a fost 22:24, când, la nivel naţional, 1.761.000 de telespectatori urmăreau partida, iar la nivel urban, 1.214.000 de telespectatori.
Emisiunea Euro Staruri, difuzată în direct de TVR 1 între cele două meciuri (21:00-21:26), a avut, la nivel naţional, o audienţă medie de 4,1% şi o cotă de piaţă medie de 11,9%. La nivel urban, emisiunea a avut un rating mediu de 5,3% şi un share mediu de 13,8%.
Iubitorii de fotbal au urmărit cu interes şi primele meciuri transmise în direct simultan, de TVR 1 şi de TVR 2. Cele două partide de duminică, 15 iunie, au avut, în total, peste 1,5 milioane de telespectatori la nivel naţional şi peste 1 milion la nivel urban. Turcia-Cehia, transmis de TVR 1 în intervalul orar 21:49-23:43, a avut, la nivel naţional, o audienţă medie de 6,3% (peste 1,2 milioane de telespectatori) şi o cotă de piaţă medie de 16,2%. La nivel urban, meciul a avut un rating de 7,6% şi un share de 17,9%. Cel mai urmărit minut al partidei incendiare a fost, la nivel naţional, 23:43, când TVR 1 avea 1.826.000 de telespectatori, iar la nivel urban, 23:41, când 1.382.000 de oameni se uitau la principalul post al televiziunii publice.
Elveţia-Portugalia, meciul transmis de TVR 2 între 21:46 şi 23:36, a fost urmărit de aproape 300.000 de telespectatori la nivel naţional (rating 1,4%, share 3,6%) şi de aproape 200.000 de telespectatori la nivel urban (rating 1,6%, share 3,6%). Minutul „de aur” al meciului a fost 23:16, când TVR 2 a avut un rating de 2,4% şi un share de 6,9%, la nivel naţional, şi un rating de 3,3% şi un share de 8,6% la nivel urban.
{mosloadposition user10}