Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Mihai Ghyca, fostul director general al InBev: Nu mai vreau viata de corporatist!

Dupa ce a condus timp de doi ani filiala locala a colosului belgian InBev si a avut grija ca “berea de la munte” Bergenbier sa urce si pe culmile preferintelor consumatorilor, Mihai Ghyca a spus “La revedere” colegilor pentru a-si vedea de propria ascensiune.

Fostul executiv de la InBev a stat de vorba cu redactorii TARGET, raspunzand intrebarilor incomode legate de “motivatiile ascunse” ale plecarii de la InBev, in urma cu 5 luni.
Desi au fost lansate o serie de ipoteze ale plecarii sale de la InBev (printre care si aceea ca InBev a avut o evolutie sub asteptari in 2007), Ghyca isi motiveaza decizia, pentru cititorii TARGET, prin aceea ca doreste “un an salbatic, in care sa nu mai duc viata de corporatist care isi strecoara timpul personal printre proiecte si deplasari.”

Descendent al ultimului domn al Moldovei, Mihai Ghyca este omul din spatele Bergenbier, a treia si cea mai vanduta marca de bere din Romania si totodata brandul care s-a pozitionat ca “berea fotbalului romanesc”.

“In Elvetia a fost pentru prima oara cand am vazut jumatate de stadion 100% galben – 10.000 de oameni imbracati din cap pana in picioare in galben. Atunci mi-am dat seama ca toata campania Bergenbier nu a fost degeaba”, spune Ghyca.

Pe langa actiunile la InBev, in care si-a investit bonusurile “generoase” primite in calitate de manager al companiei si cateva investitii razlete in imobiliare, are si alte idei de business pe care le analizeaza acum, ca si fostul sau coleg de la InBev, Liviu Irimia (fostul director de marketing al InBev Romania), cu care Ghyca nu exclude posibilitatea unei colaborari in viitor.

“Sunt in momentul de fata in tatonari, pentru a face cateva proiecte impreuna cu cativa fosti colegi, dar mai degraba ca actionari decat in calitate de consultanti sau fondatori ai unei companii de sine statatoare. Nu cred ca imi voi deschide in curand compania mea, in care sa lucrez zi de zi si de care sa ma ocup de unul singur. Voi reveni fie cu un business, fie in alt domeniu, dar nu printr-un proiect inventat de mine”.

Chiar daca ofertele de angajare nu au ezitat sa curga imediat de la publicarea demisiei sale, iar domenii variate, de la consultanta, FMCG, distributie sau chiar presa, i-au facut cu ochiul, Ghyca spune ca cea mai tentanta oferta nu a venit inca: “Ar trebui sa fie o provocare mai mare decat cea pe care am avut-o, suficient de mare incat sa ma faca sa las departe planurile actuale.”. 

Editia august – septembrie a revistei TARGET apare pe piata luni, 4 august. Lansata in urma cu 2 ani, TARGET este singura revista lunara de business din Romania care exploreaza povestile de succes si stilul de viata al liderilor, executivilor de top si exponentilor lumii de business.

 Bucuresti, 04.08.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.