Patria Credit IFN SA a organizat in perioada noiembrie – decembrie 2010 o serie de evenimente desfasurate ca mese rotunde intitulate ,,Microfinantarea in contextul actual”, conduse de Domnul Ilie Serbanescu, Analist Economic si Domnul Bogdan Merfea, Directorul General al Patria Credit.
Evenimentele s-au desfăşurat la Brasov, Reghin, Cluj, Deva, Arad si Izbiceni cu participarea coordonatorilor unitatilor Patria Credit si a unor grupuri de reprezentanţi ai comunităţiilor de afaceri sau ai agricultorilor, din localitatile mentionate, impreuna cu clienti activi/potentiali si reprezentanti ai presei locale.
,,Microfinantarea in contextul actual” si-a propus sa identifice aspecte de real interes pentru microcompanii si agricultori: bariere si provocari in contextul economic actual, precum si oportunitati de dezvoltare. Într-o lume dinamică, în care consumatorii şi pieţele trec prin transformări radicale, Patria Credit a pus la dispoziţia participantilor la evenimente soluţii concrete şi servicii care raspund nevoilor reale de finanţare pentru dezvoltărea micilor afaceri.
Prioritatea noastra este acordarea de servicii financiare unor categorii de clientelă cu acces limitat la serviciile financiare, datorită profilului de risc mai ridicat sau a limitărilor geografice. Deservim peste 9.000 de clienţi, cu precadere microintreprinderi si producatori agricoli, precum si persoane fizice; volumul creditelor acordate este de cca. 58 milioane EUR (echivalent), din care 38 de milioane EUR (echivalent) o reprezinta valoarea creditelor din sold.
,,Organizarea acestor evenimente ne-a permis sa fim mai aproape de clientii nostri, sa le identificam problemele de business, sa le cunoastem activitatea si, specific microfinantarii, sa le oferim produse adaptate nevoilor. Noi acordam credite microintreprinderilor cu o cifra de afaceri de pana la 500.000 euro si agricultorilor, sectoare foarte dinamice. Vrem sa devenim in foarte scurt timp institutia financiara de prima optiune pentru acestia. Cum vrem sa realizam acest lucru? Oferind valoarea acestui parteneriat atat prin produse adaptate, prin prezenta noastra in zone geografice unde alte institutii financiare sunt mai putin prezente, cat si prin intelegerea nevoilor clientilor nostri. Am creat un model de business in cadrul institutiei noastre care sa ia in considerare ca principal target segmentul de clienti mai putin bancarizati, exclusi financiar si geografic. ”– a declarat Bogdan Merfea, Director General Patria Credit.