Michelin publică versiunea a doua în limba română a Ghidului Verde Michelin pentru România, la 8 ani de la lansarea primei ediții. Acest ghid face parte din prestigioasa colecţie Michelin Guide şi continuă să ajute călătorii români iubitori de cultură şi autenticitate să-şi pregătească mai bine vacanța şi să descopere diversitatea şi bogăţia ţării lor.
Cea de-a doua ediție aduce un număr mare de locaţii noi, printre care: Maramureș oferă două obiective noi care au primit distincția de 3 stele, Valea Marei și Valea Maramureșului, Parcul Național Retezat a primit 2 stele, Castrul Porolisum a obținut 2 stele, de la o stea în prima ediție, Ulpia Traiana a primit 2 stele, Salina Turda și Cascada Bigăr, ambele nou intrate în ghid, au primit fiecare câte 2 stele.
TU CÂT DE BINE ÎȚI CUNOȘTI ȚARA?
A doua ediție a Ghidului Verde Michelin România este împărţit în trei secțiuni sugestive. În prima parte,
SĂ DESCOPERIM ROMÂNIA, iubitorii de călătorie sunt purtați prin 7 regiuni importante ale țării, ca mai apoi, în cea de a doua parte,
SĂ ÎNȚELEGEM ROMÂNIA, să afle atât tainele artei și tradițiilor populare, cât și istoria țării, iar partea a treia,
ORGANIZAREA CĂLĂTORIEI, să ofere informații practice și foarte utile pentru planificarea în detaliu a excursiilor.
În deschiderea ghidului, autorii întâmpină cititorii cu o selecție a celor mai frumoase locuri adunate în 3 mini-capitole:
► De neocolit: 10 cele mai impresionante destinații și obiective turistice
► Locuri care-ți merg la suflet: cele mai frumoase amintiri din călătorie adunate în Top 5 Biserici și Mănăstiri, Piețe, Muzee și Comori ascunse
► Itinerare turistice: recomandări de 4 intinerarii de 8 până la 21 de zile
În sectiunea SĂ DESCOPERIM ROMÂNIA autorii sugerează șapte regiuni ce permit călătorilor să descopere peisajul unic al României, pornind din capitală, București și împrejurimile sale, și urcând spre Țara Românească (Valahia), urmată de Transilvania, Banat și Crișana, înaintând spre Maramureș și Moldova și coborând în Dobrogea și Delta Dunării. Fiecare regiune este atent descrisă cu detalii obiectivele turistice propuse de editorii Michelin, cu recomandări de cazare, restaurant, pentru toate tipurile de bugete, hărți și chiar detalii istorice.
În secțiunea SĂ ÎNȚELEGEM ROMÂNIA sunt prezentate repere sociale, culturale și religioase în 6 sub-capitole, de la România astăzi, la Arta și tradiții populare, la Gastronomie, Artă și cultură, Istorie și până la descrierea țării prin Natură și peisaje.
A treia secţiune a ghidului ORGANIZAREA CĂLĂTORIEI oferă informaţii detaliate necesare organizarii vacanței, împărțite în 4 sub-capitole relevante, despre Cum ajungem în România, ce trebuie pregătit Înainte de plecare, adrese, numere de telefon, indicații utile în Practic de la A la Z și Memo la final cu recomandări ale celor mai importante evenimente din fiecare regiune, sugestii de filme, muzică și cărți.
Ghidul Verde Michelin pentru România are 508 de pagini şi include 26 de hărţi, 92 de fotografii, peste 300 de recomandări pentru hoteluri și restaurante şi peste 500 de locuri de vizitat în Romania. Ghidul a fost pus în vânzare în decembrie 2018 în rețeaua de distribuţie, emag.ro, cu preţ recomandat de 50 RON+TVA.
Prima variantă în limba franceză a Ghidului Verde Michelin pentru România a fost lansată în septembrie 2008, urmată în 2011 de prima variantă în limba română. De altfel, România este singura țară în care Ghidul Verde este lansat în limba locală, în majoritatea țărilor europene fiind în limba franceză sau engleză.
Ghidul Verde Michelin pentru România a fost creat de către experţii Grupului Michelin cu sprijinul Departamentului de Cartografie a Michelin România pe o perioadă de 1 an de zile.
DESPRE GHIDURILE DE CĂLĂTORIE MICHELIN
Compania Michelin este dedicată îmbunătăţirii mobilităţii durabile. La sfârşitul anilor 1800, compania a brevetat anvelopele auto pneumatice şi cele umplute cu aer. Acesta a fost un moment istoric şi o piatră de temelie pentru mobilitate; a permis proprietarilor de automobile să călătorească la drum lung într-o singură călătorie. Apoi, pentru a-i ajuta pe călători să se bucure de mobilitatea dobandită şi să se ghideze în drumul lor, compania a creat ghiduri şi hărţi detaliate.
Michelin a creat primul ghid de călătorie cu peste 100 de ani în urmă pentru a promova călătoriile rutiere şi pentru un condus mai sigur. Astăzi, divizia Michelin Travel & Lifestyle oferă călătorilor o gamă largă de ghiduri turistice, hărţi, resurse on-line de călătorie si aplicatii telefonice– viamichelin.com, voyage.michelin.com, accesorii auto şi încălţăminte.
Aceste produse oferă aceeaşi promisiune Michelin de calitate şi consitenţă pe care consumatorii o aşteaptă de la una din mărcile cele mai de încredere din lume.
Sinonime cu plăcerea descoperirii, într-o epocă în care sejururile scurte se înmulţesc din ce în ce mai mult, stelele Ghidului Verde Michelin constituie o adevărată etichetă care permite călătorului să descopere, dintr-o privire, siturile ce nu trebuie ratate într-o călătorie, fie că este vorba de comori culturale sau de minuni create de natură. Indiferent de ghid sau de destinaţie, stelele sunt întotdeauna acordate în conformitate cu aceleaşi criterii Michelin: impresia pe care i-a făcut-o vizitatorului la sosire, renumele site-ului, patrimoniul său cultural, comoditatea şi confortul oferit vizitatorului, autenticitatea şi farmecul sau, calitatea de primire precum şi de alţi factori. Anual, sunt vândute în jur de 1 milion de exemplare din Ghidurile de Călătorie Michelin, ghidul fiind prezent în peste 38 de tari.