In august Metromind a lansat WebIQ, o unealta automata gratuita de masurare a calitatii unui site. Cu ajutorul lui WebIQ, oricine va putea sa afle in cateva secunde cat de bun este site-ul sau folosind o abordare stiintifica, fara a avea cunostinte prea multe din domeniul Internetului.
In august 2007, Metromind a lansat WebIQ (disponibil la www.webiq.ro), o unealta care masoara stiintific calitatea unui site. WebIQ vine in intampinarea celor interesati cat de “inteligent”este un site de prezentare sau de continut, si este ideal pentru companiile prezente pe internet cu siteuri proprii. Pana la lansarea WebIQ, analiza performantelor unui site se facea prin masurarea unor elemente precum traficul pe site sau locul in ierarhia motoarelor de cautare pentru anumite cuvinte cheie. Metromind a considerat ca asemenea elemente sunt superficiale si nu reprezinta corect calitatea unui site din toate punctele de vedere.
Din aceasta cauza, dupa ce utilizatorul introduce numele site-ului si cuvintele cheie asociate acestuia, WebIQ aplica o formula ce ia in considerare peste 20 de factori, de la continutul site-ului, traficul si pozitia in Google, pana la existenta cuvintelor cheie, prezenta unui newsletter sau conversatiile de pe bloguri in legatura cu acel site. La finalul calculului site-ul primeste o nota care reflecta “IQ”-ul sau. Totul are loc automat, in cateva secunde.
Abordarea lui WebIQ este probabil cea mai completa din punct de vedere al masurarii automate a calitatii unui site. Vizitatorii pot vedea punctajul desfasurat pe categorii si la sfarsit le sunt indicate zonele din site care necesita imbunatatiri. Astfel WebIQ poate fi definit drept o unealta de audit automat al unui site.
“Intrebarea <<De ce credeti ca site-ul X este mai bun decat site-ul Y?>> ne-a fost pusa de nenumarate ori de clienti sau de cititorii articolelor noastre. Ne-am dat seama ca procesul de evaluare al unui site nu are o structura precisa pentru cineva care nu este in domeniu. Majoritatea privesc un site foarte subiectiv. Asa ca ne-am decis sa dam posibilitatea tuturor sa isi evalueze site-urile gratuit, folosind criterii stiintifice masurabile. Acum oricine va putea sa vada cum se descurca site-ul sau, chiar daca nu are cunostinte in domeniul Internetului.” a declarat Dragos Ilinca, Director de Marketing la Metromind.
{mosloadposition user10}