METRO Cash & Carry România aniversează anul acesta 25 de ani de la deschiderea primului magazin de tip cash & carry pe piața locală. Pionier al comerțului modern, compania deservește astăzi peste 500.000 de clienți profesionisti în toată țara, revânzători, HoReCa si alte companii, operează unul dintre cele mai mari centre logistice din România la Stefanestii de Jos, și a dezvoltat cea mai mare comunitate de antreprenori din comerțul de proximitate, care numără astăzi peste 1470 de magazine sub franciza LaDoiPași.
METRO Cash & Carry a intrat pe piața locală în octombrie 1996, fiind primul comerciant care a adus în România sistemul de vânzare cash&carry, singura formă de comerț cu ridicata de la noi din țară la vremea respectivă.
Compania s-a impus ca lider al comerțului cash & carry din România cu deschideri de magazine în toate orașele cheie și inovații care au influențat decisiv traiectoria pieței. METRO a rămas de-a lungul timpului același partener asumat al afacerilor independente, investind resurse, tehnologie și know how de ultimă generație pentru a asigura un comerț local profesonist.
Pentru a marca cei 25 de ani de prezență pe piața locală, compania va demara campania Povestea Metro esti TU. De 25 de ani. Declinată atât pe canale interne, cât și externe, campania este un manifest de mulțumire dedicat tuturor celor care au construit, de-a lungul timpului, METRO Cash & Carry România – angajați, clienți, furnizori.
Fără o componentă promoțională, Povestea Metro esti TU. De 25 de ani își propune să activeze sentimentul de mândrie și apartenență pe care compania l-a insuflat tuturor, mulți dintre ei alegând să rămână parte din poveste și după un sfert de secol. In prezent, peste 1500 de clienți, 20 furnizori și 17 angajați sunt alături de companie de la bun început, din 1996.
”Iată că am ajuns să împlinim un sfert de secol de când suntem același suporter dedicat al afacerilor independente din România. Rămânem partenerul de încredere al clienților noștri profesioniști, al antreprenorilor români, ai colegilor și furnizorilor care ne ajută și ne ambiționează să fim mai buni, în fiecare zi. Mulți dintre ei sunt alături de noi chiar de la început, de 25 de ani, așa că povestea METRO sunt ei și le suntem recunoscători. Vom continua să performăm, avem planuri ambițioase, iar investițiile noastre vor merge mai departe cu atât mai mult în contextul pandemic și post pandemic, care a schimbat modele de business, obiceiuri de consum și ne-a recalibrat pe toți”, declară Adrian Ariciu, CEO METRO Cash & Carry România.
De-a lungul celor 25 de ani de prezență pe piața locală, toți partenerii și clienții METRO au beneficiat de același nivel de competență și profesionalism. Astfel au luat naștere proiecte inovative, care au trasat trenduri și direcții de business pe piața locală. Un exemplu este inaugurarea primului centru educațional pentru industria HoReCa din România, în 2008. Ceea ce era cunoscut atunci ca Centrul de Formare în Gastronomie, este astăzi Gastronometro, un centru de instruire la cele mai înalte standarde și un simbol al excelenței culinare.
De la mărcile proprii, la evenimente precum Ziua Afacerii Tale, o inițiativă globală aflată deja anul acesta la a șasea ediție în România, care pune în lumină antreprenorii locali și le oferă noi perspective de evoluție, la programe precum Cumperi mai mult, platești mai puțin – care cuprinde mii de produse și numeroase sortimente la cele mai bune prețuri, menținând profitabile afacerile independente, sau METRO Plus, programul de bonusare prin care clienții primesc puncte bonus la cumpărături pe care le pot folosi la următoarea vizită în magazine, toate acestea sunt o parte din soluțiile METRO Cash România dedicate business-urilor locale.
Certificarea DEKRA în toate locațiile din țară și cea mai mare comunitate de antreprenori din România
De la debutul Pandemiei Covid 19, care a afectat profund mediul de afaceri local, METRO Cash & Carry România a implementat imediat toate măsurile necesare pentru a-și sprijini clienții, partenerii, angajații și pentru a continua fără sincope planul investițional.
Pentru a oferi un exemplu de responsabilitate și prevenție pentru angajații și clienții săi în ceea ce privește măsurile de siguranță Covid 19, METRO a obținut certificarea DEKRA, implementând cele mai înalte standarde de siguranță în magazinele sale, respectiv centrul logistic One Roof. DEKRA, Trusted Facility este un certificat internațional de siguranță acordat de una dintre cele mai importante organizații de experți din lume, care confirmă respectarea strictă a standardelor de sănătate și siguranță împotriva răspândirii COVID-19.
Și rețeaua de francize LaDoiPași a continuat să se extindă într-un ritm alert. Astfel, anul trecut a reușit să atragă sub brandul LaDoiPași un total de 360 de noi antreprenori independenți, și numără în prezent peste 1,470 de unități LaDoiPași în toată țara.
După ce în 2019 a finalizată platforma One Roof, de la Stefaneștii de Jos, în valoare de peste 40 de milioane de euro, METRO Cash & Carry și, automat, toți clienții și partenerii săi, au beneficiat imediat de eficientizarea operațiunilor și a fluxului de marfă către magazine.
Digitalizarea și focus pe angajați, priorități în 2021
În fața schimbărilor majore provocate de contextul pandemic, METRO Cash & Carry a adoptat imediat abordarea de tip ,,digital first” și a dezvoltat soluții optime pentru partenerii săi. Astfel a luat naștere DISH, o platformă care oferă soluții digitale dezvoltate cu sprijinul antreprenorilor din industria ospitalității, pentru a asigura vizibilitatea online și a crește eficiența afacerii. Utilizarea acestor soluții digitale asigură relevanță în mediul online pentru companiile HoReCa, unde majoritatea clienților caută și cumpără produse.
După lansarea de anul trecut a platformei de livrare MSHOP prin care clienții HoReCa pot comanda online produsele de care au nevoie, compania a anunțat lansarea oficială a aplicației METRO, unul din proiectele cele mai importante proiecte dezvoltate de companie și în România anul acesta, care oferă soluții inovatoare menite să susțină afacerile independente, printre care: lista de cumpărături digitală cu produsele disponibile în magazin, toate facturile în format digital, cardul METRO direct în telefon sau balanța punctelor de loialitate.
Inclusiv la nivel intern, compania – recunoscută anul acesta ca Top Employer de către Institutul Top Employers, autoritatea globală în recunoașterea excelenței în resurse umane – a demarat un proces profund de digitalizare și de atragere a celor mai buni profesionști de pe piață pentru a continua să dezvolte soluții digitale în acord cu cerințele și nevoile actuale, în mod accelerat.
O altă direcție importantă de investiții pentru METRO Cash & Carry România, care deservește astăzi peste 500.000 de clienți profesioniști, alături de digitalizare și extinderea rețelei LaDoi Pași, este logistica și serviciile de livrare, atât către revânzători, cât și către HoReCa.