Pentru că meseriile nu primesc respectul pe care îl merită, deși cei mai mulți români le practică, Bucegi dă startul programului „Meserii pentru România” și susține școlile postliceale care formează meseriașii de mâine
Berea Bucegi încurajează adevărații meseriași români și lansează programul „Meserii pentru România”, primul proiect în cadrul platformei cu același nume. Programul susține școlile postliceale care contribuie la educația formală a „gulerelor albastre” și a fost creat ca urmare a celui mai recent studiu despre statutul meseriilor în Romania. Studiul a relevat că peste 53% dintre tinerii între 18 și 24 ani s-ar orienta către meserii, 71% dintre ei crezând că o meserie se învața cel mai bine la școală.
„Prin proiectul «Meserii pentru România», reamintim românilor importanța pe care meseriile și meseriașii buni o au pentru dezvoltarea societății. Vrem să îi încurajăm și susținem pe tinerii de astăzi care s-ar orienta către o meserie, chiar dacă așa-zisa categorie a «gulerelor albastre» nu intră în topul profesiilor respectate de români”, afirmă Narcis Horhoianu, Director de Marketing HEINEKEN România, compania care are în portofoliu berea Bucegi.
La ora actuală, muncitorii sunt foarte căutați pe piața muncii: peste 15.000 slujbe scoase la concurs de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă se adresează celor cu studii medii și profesionale. Cu toate acestea, muncitorii necalificați au o pondere mare în rândul populației, fiind a 3-a cea mai frecventă ocupație, după agricultori și vânzători, potrivit studiului „Meserii pentru Romania”.
3 școli postliceale sau licee cu clasa a 13-a vor fi finanțate în cadrul programului „Meserii pentru România”
Programul este implementat în colaborare cu organizația non-guvernamentală Junior Achievement și se adresează claselor cu tineri peste 18 ani. Trei dintre aceste școli vor primi, în urma unui concurs de proiecte, finanțare din partea Bucegi în valoare de 97.500 de lei, pentru fiecare dintre proiectele câștigătoare.
Prin „Meserii pentru Romania” li se acordă șansa să-și doteze atelierele profesionale sau să investească în materiale didactice. Sunt o opțiune viabilă pentru tinerii care nu urmează o facultate. Proiectul are și o componentă educaționala, echipele participante putând să realizeze proiecte de colaborare cu mediul de afaceri.
Cum se va desfășura programul:
În perioada 22 septembrie – 17 octombrie 2014, se pot înscrie pe platforma www.meseriipentruromania.jaromania.org, cu unul sau mai multe proiecte care au scopul de a crește calitatea actului educațional.
Juriul va evalua aplicațiile în perioada 20-26 octombrie 2014, iar cei trei câștigători vor fi anunțați în intervalul 27-31 octombrie. Proiectele vor fi implementate în școli, în perioada 31 octombrie-17 noiembrie, cu ajutorul organizației Junior Achievement.
Regulamentul concursului și alte detalii legate de acest proiect pot fi consultate pe site-ul: www.meseriipentruromania.ro.
Despre Bucegi®
Cu o istorie interesantă începută în anii ’80, Bucegi® este în prezent cea mai consumată bere la sticlă de 2.5l din România (Nielsen România, RMS 2014).
Berea Bucegi® a luat naștere odată cu decizia de a produce o bere care să concureze cu cele din import. Produsă prima dată la Constanța și Craiova și apoi în toate fabricile de stat, berea Bucegi® este prima bere pasteurizată din România, cu distribuție națională.
De trei decenii este unul dintre companionii iubitorilor de bere, oferind consumatorilor ambalaje variate printr-un portofoliu complex: sticla PET de 2.5L, sticla PET de 1L, sticla de 0.5L, doza de 0.5L.