Presa are nevoie de un nou suflu, jurnaliştii trebuie să recâştige respectul publicului
Anul 2012 trebuie să fie pentru mass-media româneşti momentul de la care să îşi asume o definire nouă a propriilor valori şi standarde, după ce, în ultimii doi ani, principala sa preocupare a fost supravieţuirea într-un context economic dificil.
Criza economică a fost un examen dur, cu costuri mari, dar care a fost trecut de multe companii din industria mass-media şi de către mulţi jurnalişti. După acest examen, continuarea funcţionării mass-media în regim de avarie devine dăunătoare atât pentru integritatea valorilor profesiei noastre, cât şi pentru succesul mass-media ca afacere performantă.
Managementul inspirat, motivarea jurnaliştilor talentaţi, politicile editoriale conectate cu agenda reală a publicului, respectarea fără rabat a regulilor autoreglementării profesiei sunt căile prin care mass-media româneşti pot dobândi un suflu nou, de care au nevoie.
Jurnaliştii, la rândul lor, trebuie să conştientizeze că profesia noastră are nevoie acută de recâştigarea respectului publicului şi de o relaţie corectă, echilibrată cu factorii de autoritate.
Ziua Mondială a Libertăţii Presei este un bun prilej de reflecţie asupra felului în care jurnaliştii îşi folosesc libertatea, statutul, credibilitatea şi cum acestea pot fi afectate prin implicarea în cauze de felul celor politice, faţă de care ar trebui să păstreze o necesară distanţă.
De Ziua Mondială a Libertăţii Presei, Clubul Român de Presă face un apel la solidaritate în interiorul profesiei, pentru promovarea eficientă a cauzelor bune ale mass-media, în scopul redefinirii şi consolidării statutului jurnalistului în societate.