“Lectură inspirată” este cel mai recent proiect marca Mercury360 pentru Editura Vellant. Campania a debutat la sfârşitul lui noiembrie 2009 şi a propus două direcţii tactice – lansare de carte nouă şi promovarea cărţilor din portofoliul editurii.
Prima direcţie – lansarea Cărţii însemnate – a presupus câteva etape ce au targetat publicul iubitor de carte pe canale diferite.
Pentru început, cititorii prezenti în reţeaua de socializare Facebook şi fanii Vellant ce frecventează website-ul editurii au fost invitaţi, prin teaser-e, „detalii” ale jocului, să acceseze pagina dedicată, pentru a primi mai multe informaţii despre un proiect “surpriză”.
Comunicarea online a fost dublată de elemente inovative, prin plasarea în offline – la târgul de carte Gaudeamus şi în Librăria Cărtureşti Verona – a unor indicii care să îi ghideze spre locul acţiunii – pagina de Facebook a editurii Vellant.
Prima carte cu 186 de co-autori, produs hand-made al unei reţele de socializare
“Povestea Cărţii însemnate e scrisă pornind de la valorile pe care editura le promovează prin fiecare pagină pe care o propune publicului său: promovăm cărţi speciale, atât prin conţinut cât şi prin formă. Cărţile de la Vellant sunt cărţi preţioase, cărţi-eveniment, cărţi tipărite în condiţii grafice deosebite, cărţi care provoacă estetic. Se parcurg pe îndelete, savurând pagină cu pagină, nu pe fast forward, nu în ritmul cotidian. Cititul cu sufletul înseamnă lectură asumată, profundă, care crează perspective şi care cere timp şi dedicaţie.
Cărţile asupra cărora zăboveşti cu imaginaţia, creionul… sunt cărti însemnate – prin valoarea lor intrinsecă şi prin valoarea pe care atenţia ta le-o conferă. O carte interesantă se re-scrie cu fiecare cititor. Astfel am creat noi prima carte cu 186 de co-autori – şi în mod sigur li se vor mai adauga zeci de mii…” spune Cristina Diaconescu, Group Creative Director, Mercury360.
Pentru că cititorilor Vellant le place să se joace, să experimenteze, au fost provocaţi să personalizeze o pagină a unei cărti-surpriză. Astfel, 186 de “colaboratori” – bloggeri, micro-bloggeri, jurnalişti şi lideri de opinie – au colorat, corectat, desenat, comentat şi chiar pătat pagina primită, dupa bunul plac şi inspiraţie. Printre semnatari se regăsesc nume cunoscute, precum Alexandru Andrieş, Ada Milea, Alexandrina Hristov, Ciubi (Pisica Pătrată), Marius Chivu sau Costi Rogozanu, Dumitru Gorzo, Matei Branea sau Marius Constantinescu.
Fiecare pagină astfel ilustrată s-a întors la editură cu semnatura şi (în)semnele originale lăsate de fiecare “cititor”, urmând a fi lansată, în ediţie limitată, alături de versiunea oficială, la mijlocul lunii februarie.
“Reacţiile celor implicaţi în acest proiect şi, mai ales, ale celor care nu au reuşit să obţină la timp una dintre pagini, ne-au arătat că cititorii noştri sunt deschişi către astfel de experienţe inovative. Curiozitatea şi entuziasmul cu care au abordat propunerea noastră şi aşteptările create cu privire la titlul cărţii şi la identitatea autorului sunt elemente care ne bucură şi ne responsabilizează în acelaşi timp. Le mulţumim pentru implicare şi sperăm că rezultatul va fi unul pe măsura aşteptărilor” povesteşte Oana Dumitru, PR&Events Manager.
Produs “handmade” al prietenilor editurii Vellant de pe Facebook, Cartea însemnată a fost promovată, alături de cărţile din portofoliul editurii, şi pe canalele clasice de comunicare, printr-o serie de printuri inovative, machete de presă şi bannere şi concursuri on-line.
Evenimentul de lansare a celor două ediţii (volumul “însemnat” şi originalul lucrării) va avea loc joi, 25 februarie, ora 19:00, în mansarda Cărtureşti Verona. Dacă nu vă număraţi printre cei 186 de “ilustratori” ai cărţii, dar vă doriţi să fiţi unul dintre ei, trebuie să ştiţi că o pagină din cartea în ediţie limitată a fost lăsată liberă tocmai în acest scop, aşa că vă aşteptăm cu drag la eveniment pentru a vi-o revendica.
Echipa implicată în proiect:
Din partea Editurii Vellant:
Oana Dumitru, PR&Events
Dan Pleşa, Director Executiv
Din partea Mercury360:
Cristina Diaconescu – Group Creative Director, Art Director
Simona Lazăr – Copywriter
Paul Kasprovski – Strateg
Catrinel Constantinescu – Account Executive
Credits: Glazione Rocha
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}