Într-o perioadă de distanțare socială, Mercury 360 a decis să aducă brandurile mai aproape de consumatori prin implementarea unei soluții de retail marketing inovator: Tokinomo.
Începând cu luna septembrie, agenția de publicitate Mercury 360 a devenit reseller official Tokinomo în România.
Tokinomo este un dispozitiv robotic inovativ, construit pentru a promova produsele de la raft într-un mod interactiv, combinând sunetul cu lumina și mișcarea.
Tehnologia Tokinomo generează spontan o teatralizare la punctul de vânzare din magazin, transformând produsul promovat într-un veritabil storyteller pentru brand. În tot acest proces, produsul este vedeta, robotul fiind ascuns de ochii cumpărătorilor.
Roboții Tokinomo se conectează la internet și pot fi administrați și monitorizati de la distanță.
În contextul actual, în care este din ce în ce mai dificil să atragi atenția cumpărătorului prin media tradițională, Mercury 360 a decis să extindă procesul de digitalizare și la nivel de parteneri de business, proces început de câțiva ani atât pe plan extern cât și intern.
Un robot care mișcă produsele la propriu, uneori chiar și în ritm de dans, și care transmite mesaje directe cumpărătorului reprezintă o nouă era pentru tot ce înseamnă advertising in-store.
În acest sens, agenția deja a început să implementeze dispozitivul Tokinomo pentru o parte dintre clienții din potofoliu iar rezultatele sunt pe măsura așteptărilor.
“Toate tehnologiile inovatoare au potențialul de a schimba radical mediul de business și chiar întreaga societate. Avem un know-how de 25 de ani în industria de publicitate, iar combinația de creativitate cu experiență mereu a avut forță și a livrat rezultate pe măsură. În cadrul Mercury 360, procesul de digitalizare este în desfășurare de câțiva ani, tocmai de aceea pentru noi parteneriatul cu Tokinomo reprezintă un pas firesc în evoluția companiei. Practic, noi vom implementa întregul proces ce pleacă de la închiriere roboți, creație, producție teatralizare, înregistrare mesaje audio și implementare in-store.’’ Andreea Mangu-Production Manager Mercury 360.
Cele două companii și-au dat seama că în realitatea curentă, doar focusul pe digitalizare reprezintă o metodă sigură pentru a accelera ecosistemul de business.
‘’Ne bucurăm că am găsit un partener de drum deschis la nou, deja pregătit pentru o colaborare ce necesită intelligent creativity. Creșterea business-ului prin folosirea celor mai moderne tehnici și inovații digitale reprezintă the next step în advertisingul modern. Dovada în acest sens este și robotul Tokinomo, care a devenit factorul ‘’wow’’ al campaniilor de in-store marketing. Tokinomo generează word-of-mouth și atrage ca un magnet simpatia targetului tânăr, care de cele mai multe ori îl filmează și îl distribuie pe canalele de Social Media.” Ionuț Vlad cofondator și CEO Tokinomo.
Beneficiile principale Tokinomo
Comunicare emoțională cu consumatorul. Nu mai reprezintă o noutate faptul că decizia de achiziție este din ce în ce mai mult luată în urma emoțiilor iar ‘’întregul spectacol’’ pe care robotul îl face la raft reușește să stârnească sentimente pozitive cumpărătorului.
Customer engagement. Tokinomo nu crește doar vizibilitatea la raft a produsului, ci și interacțiunea cumpărătorului cu el. 50% dintre cei care trec pe lângă raft au reacționat când au trecut pe lângă dispozitiv iar 30% dintre aceștia au interacționat cu produsul, i-au făcut poze și l-au cumpărat.
Culege date utile pentru marketeri. Pe lângă faptul că echipamentul inteligent ajută brandurile să se diferențieze la raft, el reprezintă o unealtă completă de marketing datorită faptului că aduce insight-uri de pe teren direct în rapoartele marketerilor, în timp real.
Brand recognition și brand awareness. *40% dintre cei care trec pe lângă robot și-au amintit numele brandului expus și după ce au părăsit incinta magazinului.
Creșterea vânzărilor fără să fie necesară reducerea prețului. În funcție de categoria produsului și creativitatea mesajului transmis de către robot, s-au înregistrat creșteri în medie cu 200%, creștere ce nu poate să fie generată de niciun alt display de media tradițional.
*Studiu realizat pe baza interviurilor cu 100 de persoane selectate din magazinele Ream’s West Jordan&Payson Market în timpul campaniei Sexy Hairs&Curd Cheese, Salt Lake City – S.U.A.