Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

MerchantPro Compass: Vanzarile din home&Deco, IT&Electronice si articolele sportive, cele mai spectaculoase cresteri YOY

MerchantPro_Compass_Dinamica_HomeDeco

Crestere generala a vanzarilor online in 2021: 76%

Antreprenorii care au mizat pe online au avut cel mai mult de castigat in ultimele 18 luni, ca urmare a schimbarilor survenite in comportamentul de consum al romanilor. Astfel, numarul comenzilor in perioada ianuarie–septembrie 2021 a crescut cu 54% fata de anul precedent, in timp ce in valoarea comenzilor plasate s-a intregistrat o crestere de 76% YOY, arata datele MerchantPro, platforma ce ofera solutii Saas pentru eCommerce.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine de pe platforma locala de eCommerce, cele mai active segmente de piata au fost fashion & accesorii, IT&electronice, sport si home&deco, unde cresterile au ajuns si pana la 190%.

MerchantPro_Compass_Dinamica_HomeDeco

Cea mai dinamica luna din punct de vedere al comenzilor in primele 8 luni ale anului a fost luna mai. Pe domenii, in prima parte a anului, cele mai multe comenzi au inregistrat magazinele de pe segmenul home&deco, pictura si arta, bijuterii si artizanat, iar odata cu venirea verii au crescut comenzile pe segmentele sport, IT si electronice, fashion si accesorii, frumusete si sanatate.

Dinamica din online, care nu s-a diminuat odata cu indepartarea de momentul declansarii pandemiei, ne confirma ca ne indreptam spre digitalizarea obiceiurilor de consum. Diferenta o va face experienta consumatorului pe site, de la browsing, comanda si metode de plata diversificate si pana la livrare, retur si politica de marketing.

Arthur Radulescu, CEO MerchantPro
Arthur Radulescu

Consumatorii schimba frecvent magazinele preferate daca nu isi gasesc produsele dorite, un pret corect, o livrare rapida sau pur si simplu o experienta buna pe site. Tocmai de aceea diferenta o fac solutiile optimizate, armonizate cu nevoia consumatorului actual de a primi satisfactie maxima la fiecare achizitie, a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.

Analiza pe domenii: dinamica pozitiva pe aproape toate verticalele.

Home&Deco, Elctronice&Electrocasnice, Articole sportive, vedetele acestui an

Fata de anul precedent, cea mai mare crestere a fost inregistrata in valoarea si numarul comenzilor pe segmentul IT&Electronice, aproape o triplare (+194%) in valoarea comenzilor inregistrate, respectiv 159% crestere in numarul acestora, arata datele MerchantPro.

MerchantPro_Compass_Dinamica_IT&Electronice

Comenzile pe segmentul de Home&Deco aproape s-au dublat fata de 2020 (+95%), in timp ce valoarea comenzilor inregistrate a crescut cu 126%.

Numarul comenzilor de articole sportive a crescut anul acesta cu 57%, in timp ce cresterea inregistrata la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul fashion & accesorii s-au inregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent mentinut si la nivel de valoare a comenzilor.

Cea mai mare valoare a cosului mediu s-a inregistrat pe segmentul IT&Electronice, de 156 euro, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul Home&Deco a inregistrat o dinamica similara, cu crestere 15%, situandu-se in perioada ianuarie -septembrie 2021 la 119 euro.

Pe domeniul Fashion&Accesorii se remarca o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut insa o crestere de 18%, pana la 82 euro.

MerchantPro_Compass_Dinamica_Articole Sportive

Digitalizarea micilor afaceri

Pandemia a adus si trecerea in online si a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat si bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc intr-un ritm mai lent intr-un context normal. Mutarea a condus la cifre spectaculoase, la nivelul magazinelor de pe aceste segmente inregistrandu-se chiar triplari in numarul si valoarea comenzilor.

Asistam la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru cresterea productivitatii si performantei micilor intreprinzatori. In lunile urmatoare vom vedea cresteri accentuate ale vanzarilor online pe magazinele artizanilor, designerilor si creatorilor locali – considera Arthur Radulescu.

O vara activa in eCommerce

La nivel general, cresterea este sustinuta si continua, nefiind influentata major de sezonalitate.

MerchantPro_Compass_Dinamica_Fashion

In perioada iunie-august 2021, respectiv lunile de vara cand de obicei exista o scadere pe zona de e-commerce, la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro s-a inregistrat o crestere de 49% in numarul comenzilor year over year, respectiv o crestere de 66% in valoarea acestora.

Astfel, pe perioada verii, verticalele Fashion&Accesorii si Articole sportive au avut cresteri de 50%, respectiv 65% din perspectiva valorica. Vanzarile de Bijuterii la magazinele din platforma MerchantPro au crescut cu 73%, in timp ce cifrele de pe Home&Deco s-au dublat.

Afinitatea pentru cumparaturile online s-a mentinut in aceasta vara, s-au inregistrat cresteri neasteptate pe cele mai multe domenii. Probabil ca finalul de an, marcat de evenimentele de shopping cele mai importante si perioada cadourilor, va aduce cresteri si mai accentuate. Online-ul va ramane superstar in retail si in urmatoarele luni -completeaza Arthur Radulescu, CEO si fondator MerchantPro.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.